Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MarleenTY

MarleenTY

21-09-2009 om 12:42

Welk broodmeel voor bakmachine is aan te raden?

Voor mijn verjaardag heb iok een broodbakmachine gehad die ik nu erg graag wil testen. Zijn er mensen die ervaring hebben met lekkere kant en klare broodmixen, huismerken of A-merken, tips?
Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

21-09-2009 om 12:56

Molen

ik haal het liefste meel bij een molen, heerlijke mixen.
http://www.molenaarsgilde.nl/

MarleenTY

MarleenTY

21-09-2009 om 13:35

Aanvulling: ik maak gebruik van de timer...

en ik weet dat de kant en klare-mixen soms een probleem zijn ivm de toegevoegde gist.

Mamvantwee

Mamvantwee

21-09-2009 om 14:22

Geen enkel probleem met standaard mixen

Wij gebruiken al jaren de broodbakmachine om 's nachts het brood te bakken waarmee we 's morgens ontbijten. Met de timer dus.

We hebben meestal de standaard mix van de super. Keuze uit wit, bruin, volkoren, rozijnen, etc. Soms gooi ik er extra ingrediënten door, zoals zonnebloempitten of gehakte hazelnoten, rozijnen, kleingesneden gedroogd fruit, etc. Met extra ingrediënten laat ik het deeg een extra ronde kneden (en rijzen), maar alle normale mixen gaan gewoon zonder problemen op de timerfunctie.

groet, Mamvantwee

Brianna F

Brianna F

21-09-2009 om 14:29

Boerenbond

Maar ik weet niet of die overal in het land zit, die heeft mixen en meelsoorten van het merk soezie.
Echt heel uitgebreid.

Brianna (Limburg)

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 15:22

Goh, bestaat ie nog

Hier staat de broodbakmachine eigenlijk een beetje te versloffen in de kast. Doe er eigenlijk niets meer mee.
Maar ik gebruikte ook altijd gewoon kant en klare mixen en met de timer gaven die nooit problemen. De mixen van Soezie zijn lekker maar wel duur vond ik. De mixen van Koopmans vond ik ook lekker brood geven en zijn gewoon bij de supermarkt te krijgen.

kien

kien

21-09-2009 om 20:10

Groothandel

Bij de groothandel zoals Ven/Makro/Sligro hebben ze pakken meel van het merk Soubry. Erg lekker en betaalbaar als je grote zakken (5 kg) koopt. Wij hebben meestal de witte, de 9-granen (erg lekker), volkoren en boerenbrood (=lichtbruin). Het zijn geen mixen, dus er moet wel gist bij. Dat is ook daar in grote verpakking veel goedkoper.

Kien

Nely

Nely

21-09-2009 om 20:43

Ook soezie

die verkrijgbaar is in de Boerenbond. Wij nemen meestal de all-in voor bruin brood.

Vanalles

Ik gebruik allerlei broodmixen en broodmeel (ook van molen). Bij het broodmeel moet je zelf meestal zout, gist, boter/olie en water toevoegen. Bij de kant en klaar mixen alleen water. Ingredienten toevoegen gaat heel handig door het bakblik op een (digitale) weegschaal te zetten en dan de ingredienten meteen in het bakblik af te wegen (1 ml water = 1 gram).

Verder gebruik ik de broodmachine vaak om pizzadeeg te maken. Héél dun uitrollen en beleggen met dun laagje tomatenpuree (blikje verdunnen met 1 blikje water en dan knoflook en italiaanse kruiden erbij), vleeswaren/vis/kaas etc erop en dan in een zeer hete oven (liefst 300°C ofzo) in een paar minuutjes afbakken.

Niny

Niny

23-09-2009 om 20:12

Vitamine c en soezie

Een vriend van ons die heerlijk brood bakt voegt altijd een fijngestampt tablet vitamine C aan het meel toe. Hij heeft me wel eens uitgelegd waarom, als ik hem spreek zal ik het wel vragen. Volgens hem was het een Vitaal Bestanddeel van het brood.

Van de kant-en-klare mixen is Soezie inderdaad lekker, maar prijzig. Soezie poffertjesmix is trouwens ook écht lekker.

Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.