Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk fornuis 90 cm breed?

Hoi,

Ik heb alle draadjes uit de geschiedenis bekeken, maar wil toch graag nog een keertje jullie ervaringen:
We gaan een nieuwe keuken kopen, hoogglans wit, ceramistone blad. Ik wil daarin een los fornuis, want ik wil minimaal 5 kookpitten en een brede oven van 90 cm, dan kun je qua prijs net zo goed een los fornuis nemen, omdat je die meter ceramistone anders toch moet betalen (er komt ook een losse combimagnetron voor het kleinere bakwerk). Ik vind Boretti bijvoorbeeld erg mooi, maar hoor en lees daar verschillende verhalen over qua schoonmaakwerk en kwaliteit. Ik ga dan liever voor een minder mooie maar wel goede, degelijke oven.

Vraag dus: welk merk fornuis/oven bevalt jullie goed?
Pelgrim, Bosch, Siemens, Smeg?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
klaver

klaver

06-09-2010 om 12:07

Smeg en aantal pitten

Ik ben tevreden over mijn Smeg met gasoven met ventilator (warme lucht wordt verdeeld). Die heeft overigens een ontdooistand waarbij koude lucht wordt rondgeblazen.

Wilde eerst ook vijf pitten (leek me wel voldoende, vijf pannen op het vuur), maar als de wokpit in het midden zit, is het lastig werken op de andere vier pitten. Heb nu toch zes pitten met de wokpit linksvoor. Je kunt dan op drie andere pitten nog heel goed iets bereiden.

Tirza G.

Tirza G.

06-09-2010 om 15:04

Atag

Ik heb een atag met 5 pitten, de wokbrander zit helemaal links en de kookplaat is 90 cm. Ik heb dus drie segmenten van 30 cm, eentje met grote pit/sudderpit, eentje met twee gewone pitten en eentje met de wokbrander. I-de-aal.
Vaak zijn platen met een wokbrander maar 75 breed, waarbij de wokbrander maar 15 centimeter heeft. Dan staat-ie dus altijd in de weg bij 2 (zijkant) of 4 (midden) pitten.

Tirza

Anne75

Anne75

07-09-2010 om 11:44 Topicstarter

Coby

Hoi Coby,

Ik wil graag een grote oven ivm twee dingen tegelijk maken (taarten, ovenschalen) als je een verjaardag hebt of eters krijgt. Ik heb het idee (maar hoor graag argumenten) dat een oven van 60 cm te klein is als je voor meer dan 4 pers. kookt. Daarnaast krijgen we dus een combimagentron, dus ik heb een extra kleine oven al tot mijn beschikking.

Gr.Anne

Anne

Ik heb al twee Boretti's gehad; en dat eigenlijk alleen omdat ik verhuisde. Ik vind het SUPER fornuizen. De gaspitten zijn groter waardoor er meer hitte vanaf komt. Als je van koken houdt, is dat echt ideaal. Ik heb geen klachten over de kwaliteit. Ik veeg het fornuis altijd af met keukenpapier en alleen de echte vlekken doe ik met een sopje. Ik vind het niet lastig schoonmaken, je zou de pannendragers ook in de vaatwasser kunnen zetten.
Ik had twee ovens en een magnetron, nu in mijn andere huis alweer 2 jaar een extra grote oven en een combimagnetron. Ik vind beide een hele goede combinatie. In mijn huidige grote oven zet ik met gemak twee schalen; aardappeltjes en vlees. Of wat dacht je van twee pizza's of 3 taarten tegelijkertijd?
Kijk vooral naar aantal kilowatt's per pit; hoe meer hoe beter. Je kunt een enkel pitje altijd nog laten afstellen tot sudderpitje. Maar een gewoon fornuis kan nooit meer watt's produceren dan waar hij voor gemaakt is.

Dorry

Anne

Ik heb een pelgrim novecento. Zes pits en een 90 cm oven.
Ik ben er erg tevreden over. Ik zou denk ik niet gaan voor de twee ovens onder de gaspitten. Ik stouw nu 6 pizza's tegelijk de oven in (hete lucht), of enorme plaatkoeken. Maar ik moet zeggen dat wij met 5 personen grote en lekkere eters zijn, en we regelmatig eters over de vloer hebben. Een boretti was me echt te duur trouwens.

Ook hier een smeg met 2 ovens...

... en ook wij zijn er ontzettend happy mee!
Precies de argumenten die Coby ook geeft, korte opwarmtijd, ideaal voor alles wat zij noemt maar ik ben ook een grote fan van ovenschotels en die passen daar prima in zonder dat je de grote oven helemaal op moet warmen. Hapjes bij feestjes, stokbroden, noem maar op.

Als we onze vrijdagavondse pizza eten gaat idd de grote oven aan. Optimaal gebruik van ovens en warmte.
Fornuis bevalt overigens ook uitstekend! Ook wij hebben destijds (zo'n anderhalf jaar geleden) erg getwijfeld, de berichten hier op het forum (naast oa tests als kieskeurig) gaven de doorslag. Wellicht wel dankzij Cobi, zou zomaar kunnen!
Hoe dan ook: topkeuze wat ons betreft!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.