Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

06-08-2012 om 07:55

Welk kussen geschikt voor nek en rugklachten

Na maandenlang schouderklachten te hebben die niet overgaan en verschillende onstekingsachtige klachten door overbelasting begin ik nu last van mijn nek en hoog in mijn rug te krijgen. Met name in de ochtend als ik wakker word.

Ik vermoed, naast overbelasting, dat een verkeerde lighouding en een oud hoofdkussen niet meewerkt

Ik heb nu een heel zacht kussen en die is al jaren oud.
Dus die wil ik gaan vervangen, maar ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.

Hard, zacht, gemiddeld, een speciaal (en vreselijk duur) anti-nekpijn kussen?

Er is behoorlijk wat keuze in kussens merk ik wel en vaak is info nog tegenstrijdig ook en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ga natuurlijk nog wel naar een goede beddenzaak, maar doe ook liever wat vooronderzoek.

Ik hoop hier op wat tips

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stevig en dik

Ik heb een nekhernia gehad. Vooral 's ochtends had ik daar enorm last van, ik kon nauwelijks autorijden van de pijn. Het ging stukken beter toen ik een dik, stevig kussen nam. Ik had zo'n vierkant, dik geval (gewoon van de Ikea) en daar heb ik nog een gewoon kussen bij in de sloop gestopt. In de vakantie had ik een gewoon kussen en ik kon het meteen weer voelen. Merk en kosten maken volgens mij niet zoveel uit, als het maar stevig en dik ik zodat je in zijligging met je nek recht ligt ten opzichte van je romp. Sterkte met je pijn, vervelend is dat.

skik

Marie

Marie

06-08-2012 om 10:23

Matras en therapeut?

Hoi,
Hoe is het gesteld met het matras waar je op slaapt?
En ben je al eens bij een manueel therapeut geweest?
Ben je een rug-, zij- of buikslaper? Want dat is ook belangrijk in de keus van een kussen en matras. Ik slaap bijvoorbeeld graag op mijn buik en daarom is mij toen een stevig matras aangeraden, omdat bij een zacht matras de rug tever doorzakt als je op de buik ligt.
Wij slapen allemaal op deze kussens en die liggen heerlijk:
http://www.linolux.nl/linnenshop/Slaapkamer/HOOFDKUSSENS/?Eclair_43
succes

Speciaal kussen

Herkenbare klachten, het ligt eraan wat voor een slaper je bent. Ik ben een zij-slaper en heb enorm veel baat bij een speciaal kussen van Ikea, de GOSA LILJA.

Ligt heerlijk en ik wil geen ander mee. Ik slaap er ook mee op mijn rug en juist die extra ondersteuning in mijn nek is voor mij de truck.

En hier

Ik heb ook een zwakke rug en chronische schouderproblemen. Ik slaap lekker sinds ik een Silvana kussen heb

http://www.silvana.nl/kussens/silvana_support

Ook silvana

Na tijden tobben met stijve schouders, slaap ik nu heerlijk met een Silvana kussen. Het is een kussen met drie zones en een neksteun. Nu ik dit kussen heb, merk ik ook hoe vaak ik eerder wakker werd om te draaien of het kussen op te schudden. Ik heb het kussen laatst zelfs meegenomen tijdens een weekendje weg .

joep

joep

06-08-2012 om 19:47

Hi4

Op www.ligwijzer.nl vind je informatie over slaaphoudingen en waar een kussen /matras aan moet voldoen en je vind er adressen van therapeuten in de buurt bij wie je het hi4-kussen gratis kunt uitproberen. Dan weet je zeker of het goed is, voor je het aanschaft. Het is een ergonomisch kussen met meerdere lagen, zodat je het voor jezelf precies op maat kunt maken.

Kiki

Kiki

06-08-2012 om 21:06

Dank jullie wel!

Super, al die tips. Ik ga me erin verdiepen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.