Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koukleumpje

koukleumpje

09-11-2008 om 22:47

Welk merk electr. onderdeken kan ik het beste kopen?

's Avonds voordat ik ga slapen moet ik altijd eerst een tijd onder een warme douche omdat ik anders niet warm word in bed, ook niet na een uur.
Aangezien ik 's avonds vaak helemaal geen zin heb om nog te douchen en het milieutechnisch ook niet zo'n bijzonder verhaal is, dat lange douchen, denk ik er aan om een electrische onderdeken te kopen. Ik dacht daar dan het bed mee op te warmen en hem bij het naar bed gaan weer uit te zetten.

Welk merk is veilig en prettig, ivm diverse mogelijkheden? (En ook nog eens prettig voor de portemonnee?)
Heeft iemand hier er ervaring mee?
Ik heb al in het archief gekeken, maar daar vond ik geen merknamen en daarbij was de info al een beetje gedateerd.

groet,
koukleumpje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nyed

nyed

09-11-2008 om 23:03

Kruik

Waarom neem je niet een lekkere warme kruik die je van te voren in je bed stopt.
Desnoods 2 stuks.
Of van die Kersenpitten/hittepetit die je opwarmt in de magnetron.
Heerlijk warm is je bed dan.

Bekijk deze link eens bij kieskeurig misschien haal je wat uit de reviews voor elektrische dekens.
http://www.kieskeurig.nl/product/search/queryprices?qcode=elektrischedeken&q=elektrische%20dekens&pcode=elektrischedeken&gq=elektrische%20dekens

Puck2

Puck2

10-11-2008 om 08:57

Sokken aan

Ik merk dat ik het vooral erg koud heb in bed als ik ook maar enigzins koude voeten heb. Dan heb ik het gevoel dat ik totaal verkleumd ben. Aangezien Puckman niet voor kruik voor mijn koude voeten wil spelen (flauw zeg) heb ik gewoon sokken aan in bed en verder gebruik ik badstof of flanellen hoeslakens, die zijn warmer dan katoen of jersey. En zelf een lekkere oncharmante dikke pyjama aantrekken.
Een schapenwollen onderdek zou hier niet gaan: hartsikke allergisch voor. En een onderdeken hoeft niet griezelig te zijn als je voor een zwakstroomdeken kiest. Die zijn wel een stuk duurder dan "gewone" ekektrische dekens maar ook een stuk veiliger. Maar uit milieutechnisch opzicht is een elektrische deken (zeker een "gewone") nu ook niet echt super natuurlijk.

Hier ook een schaapje

Wij waren ook 2 koukleumpjes bij elkaar. Altijd de elektrische deken aan in de herfst/winter. Na aanschaf van ons schapenwollen onderdeken, soms 1 minuutje kou, maar nooit langer. Dit jaar ook een schapenwollen dekbeddeken gekocht, en nog verrukkelijker is ons bed. Goed voor het milieu en geen angst voor electriciteit in bed meer.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-11-2008 om 16:06

Wel erg lekker

Ik vind het wel érg lekker, zo'n onderdeken. Ik gebruik 'm misschien een kwartiertje 's avonds, dan ben ik op temperatuur en kan 'ie weer uit. Voor dat doel zijn ze allemaal wel okay, denk ik.

Kari1

Kari1

11-11-2008 om 11:59

Herkenning koukleumpje

"het bed koelt mij af, ...Als het eenmaal warm is dan heb ik nul problemen, maar er moet door iets een begin gemaakt worden."
Precies. Ik kan kilo's dekens/sokken op en onder me installeren, dat helpt niet. Op een of andere manier gaan de bloedvaten aan de buitenkant dicht en produceer ik geen warmte. Ik kan met warme voeten het bed ingaan, met dikke sokken, om vervolgens te merken dat mijn voeten in die sokken tot ijsklompjes verworden en dat ook blijven.
Externe warmte toevoeren is de enige oplossing. En dat hoeft dan ook maar tijdelijk, als het bloed eenmaal stroomt gaat het weer goed. Kruiken vindt ik zelf niks. Niet warm genoeg (ook niet met kokend water erin) en te weinig huidcontact. Elektrische warmte kan wel, maar ik ben een enorme fan van die magnetron-pittenzakken. Formidabel! Heerlijk soort warmte! Kun je lekker op/om de koudste plekjes vormen, en blijft lang warm. Voor mij: nooit meer zonder.
Kari

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 14:59

Die mochten toch niet meer, die zakken?

Die ontploften toch in de magnetron ofzoiets?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 15:00

Idem

Altijd een elektrische onderdeken, zelfs vaak in de zomer. Mijn doorbloeding is niet goed in mijn bovenrug en geloof me: dat krijg je níet warm, met geen enkele deken. Om die reden kon ik ook niks met een Tempurmatras. Die vormt zich naar je lichaam onder invloed van je lichaamswarmte. Eh ja, die heb ik dus niet

Tirza

Rosita

Rosita

11-11-2008 om 19:41

Inventum

Sinds vorige winter heb ik een inventum elektr.onderdeken.Deze heeft 2 standen en een aparte stand voor alleen je voeten.Ik zou hem niet meer willen missen,ong half uurtje voordat ik in bed stap,zet ik hem aan.Ik val ook veel makkelijker in slaap in een voorverwarmd bed. En volgens mij zag ik ze pas bij de Blokker in de aanbieding voor 40 euro of zo.

groetjes
rosita

Rosita

Rosita

12-11-2008 om 17:56

Vervolg inventum

Hi,

Ik had de deken pas mee teruggenomen uit mijn caravan,want ook daar wil ik in het voor-en najaar in een warm bed slapen,en de doos daar gelaten.
Maar heb ook even op de site gekeken van Inventum,het is de HN 1311V.
Staat ook gebruiksaanwijzing op die site.
Zelf hoor ik van anderen elektr.deken fans die geen apart instelbare voetenwarmte hebben dat ze daar bij de volgende aankoop wel op letten.Het voordeel vind ik dat als je 's ochtends vroeg wakker wordt en het is heel koud in bed,je voeten snel weer lekker warm worden als je hem weer even instelt.

groetjes van Rosita

Ook inventum

Wij hebben ook inventum. Vantevoren aanzetten, wij hebben 'm onder de dekmatras liggen, dus moet wat langer vantevoren. Plm een uur. Maar ik vind het heerlijk, in zo'n voorverwarmd bed. Beter dan sokken aan etc. Dat ligt niet lekker.
Niet vergeten uit te zetten als je naar bed gaat, dan word je heel akelig benauwd wakker, met je benen op de "grill" haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.