Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk merk kleurspoeling?

Hallo, ik wil mijn haar (beginnend grijs) eens een kleurspoelinkje geven dat de grijze haren wat maskeert. Hebben jullie ervaring?

By the way: ik zit niet te wachten op commentaar dat je je grijze haar moet accepteren. 

Ik neem altijd de goedkoopste. Dat kan Kruidvat zijn, maar ook Schwarzkopf als die een aanbieding heeft.

Alweer een tijd geleden is de Amerikaanse Paula Begoun een website begonnen waarop ze allerlei schoonheidsproducten beoordeelde en vergeleek. Zelf komt ze uit de schoonheidsindustrie en is ze dus geheel op de hoogte van de zin en onzin van diverse ingrediënten. Het bleek dat sommige goedkope producten veel effectiever waren dan veel duurdere producten.
Met betrekking tot haarverf meldde ze dat de verf uit de winkel identiek is aan die bij de kapper. Het enige verschil is dat de kapper de kleur geheel naar wens kan mengen, terwijl je in de winkel uit voorgemengde kleuren moet kiezen. Sindsdien neem ik altijd de goedkoopste haarverf. 
Ik heb donker haar met veel grijs erin. Daarvoor neem ik donkerbruin, chocoladebruin e.d. Dat dekt prima. Na een tijdje is natuurlijk wel de grijze uitgroei te zien.


Je hebt inderdaad vaak aanbiedingen, ik kies vaak voor Syoss maar andere merken zijn ook prima hoor. 

Spoeling versus verf. Er zit verschil in hè. Spoeling is na een paar keer wassen uit je haar, het vervaagt zeg maar. Verf moet uit groeien. Is het verschil van je eigen haarkleur en de verf heel groot dan zie je echt duidelijk het verschil.
Grijze haren pakken een spoeling niet altijd even goed. 
Het merk maakt niet zo heel veel uit.

kijk eens bij hairbu.nl ( voorheen kapperskorting.com), de prijzen schelen soms de helft met elders.

Een tijdje geleden wilde ik voor de verandering een kleurshampoo/kleurspoeling in plaats van permanente verf. Die kon ik toen helemaal niet vinden, er leek alleen maar verf beschikbaar te zijn. En dat in diverse winkels, niet toevallig die ene waar ik normaal naartoe ga. Is er weer kleurshampoo beschikbaar? Want ik ga doorgaans voor de verf.

Ik heb begrepen dat een kleurspoeling niet zo goed grijze haren dekt als verf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.