Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke aankoop is echt elke cent waard geweest?

Je hebt zo van die dingen (sommige kleren bijv. die je kunt dragen en dragen,altijd leuk en representatief) die je jaren naar volle tevredenheid kan gebruiken en waar je geen genoeg van kunt krijgen.

voorbeelden, mijn afwasmachine was elke cent waard. En mijn tas van Wallit, ik gebruik geen andere meer. En jullie?

Andere vraag nog: hoe herken je zo'n potentieel goede aankoop?

Viridantia


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-09-2011 om 21:59

Jurkje

Een fijn zwart-wit geblokt jurkje in een klassiek model, dat is het eerste waar ik aan denk. Het ding is járen oud en iedereen roept nog steeds gelijk: "Oh! Wat zie je er leuk uit!" als ik ermee aan kom lopen.
Hoe herken je zo'n aankoop? Niet altijd vooraf, maar vaak hebben zulke dingen wel een betere kwaliteit en onverslijtbaarheid dan andere artikelen. En ze zijn een tikje minder a la mode, maar wel geheel passend bij je eigen persoonlijkheid.

Fianna

Fianna

22-09-2011 om 22:01

Leren jasje

Die heb ik zo'n 12 jaar geleden gekocht. Kostte nog al wat vond ik toen, bijna 600 gulden. Had net een nieuwe baan en wilde mezelf trakteren. Was het geld dubbel en dwars waard. Draag hem al 12 jaar lang. Geweldige aankoop.
Nog een goeie aankoop: slangen leren pumps, iets van 6 jaar geleden gekocht voor redelijk veel geld. Ben er nog steeds erg blij mee.
Oja, de dubbele mammoetskelter op marktplaats voor 5 tientjes, hebben de kinderen al tijden plezier van.
En mijn zwarte hoekbank, ook via Marktplaats, 2 jaar geleden gekocht. Ben er nog elke avond blij mee.
Ben eigenlijk blij met heel veel marktplaats aankopen, bijv die zwartleren-chromen eettafelstoelen voor een prikkie, een hele mooie design winterjas voor 40 euro enz enz

Nouhou

Volgens mij heb ik net zo'n potentiele superaankoop gedaan. Leuke grijze schoenen, tot ver over de wreef (gruwel voor mijn voeten die balletschoentjes), met flinke hak, die PASSEN, en ook nog eens lekker zitten. Ik loop en sta er al de hele avond op. Niet te geloven (vanwege moeilijke voeten is het een hele toer iets te vinden wat past, laat staan een beetje feminien is).

Verder de tiffany hanglamp. Jáááren verlekkerd naar gekeken, twee jaar lang marktplaats afgestruind. Telkens vond ik het te duur, totdat manlief de knoop doorhakte en we gewoon samen een hebben uitgezocht in de winkel. Hij staat zo prachtig in de hoge nok van de woonkamer. en eigenlijk zoek ik nog zo'n all time favorite lbd. Na de kerst maar eens kijken, altijd handig in de kast.

Laminaat

Laminaat

22-09-2011 om 22:34

Iphone

Van alle dingen die stuk kunnen, vervang ik binnen een dag:
Iphone, afwasmachine, aeroccino, spijkerbroek.
Maar het langst en meest plezier heb ik wel van het treinkaartje dat mij naar het feestje bracht waar ik mijn huidige man heb leren kennen. En hem zal ik zeker niet binnen een dag vervangen.
Laminaat

Laarzen

Ondanks het feit dat mijn gigantisch uitpuilende kledingkast een doorn in het oog is van mijn man zeg ik toch zonder aarzelen; mijn dubarry laarzen. Mét korting (was een verbouwingsopruiming) nog 275 euro. (ik zag ze deze week nog ergens staan, 380 euro!) Een rib uit mijn lijf. Maar ik draag ze al 4 jaar en dan zo'n 9 á 10 maanden per jaar. Ik heb ze nog nooit hoeven verzolen, zó sterk! Heb nu eindelijk om af te wisselen nieuwe korte laarsjes gekocht, maar die Dubarry's.....heerlijk warm, ademend, lekker lopend, overal leuk bij (vind ik dan) helemaal mij.

Dorry

+ Brunette +

+ Brunette +

23-09-2011 om 00:18

Ook leren jasje.

Duur maar per draagdag heel voordelig, heb er vele jaren mee gedaan maar waar ik nu woon is het te mooi weer, het ding heeft een paar jaar in de opslag gestaan en is daar verschimmeld, helaas.

Mijn 'knijper'

Ik heb een 'knijper' waarmee je vlees om kan draaien. Een ideaal ding, er zit een veer in die 'm vanzelf open openveert en een soort houdertje eromheen waarmee je 'm weer inklapt. Als je 'm vastpakt bied die net genoeg druk om rondom het vlees te pakken en je hoeft niet ingewikkeld te pielen. Niet zo onhandig als die tangen, deze is korter.Er zitten geen scherpe tanden aan zodat je het vlees kapot prikt etc. En is stevig genoeg om zonder moeite het vlees op te tillen en zonder gespetter om te draaien (iets wat me nooit lukt zónder dat ding).
Echt ik kan amper koken zonder dat ding. Soms ben ik 'm kwijt en heb het vlees al in de pan en dan gebruik ik iets anders, zo'n tang als bijna iedereen gebruikt of een vork...maar tjonge,jonge wat is dát behelpen als je het zo makkelijk gewend bent.Roestvrij staal en onverwoestbaar en kan zo in de afwasmachine.
Kostte geen fluit (volgens mij 7 en een halve gulden) en gekocht op een of andere beurs. En al zeker 20 jaar in mijn bezit. Verschillende mensen is het knijpding al opgevallen als ze hier zijn. Zelfs een best bekende kok, maar ze schijnen nooit echt op de markt gekomen te zijn. O.a. die kok heeft er overal naar gezocht. Maar ík héb 'm! En hij nog steeds niet........als ik 'm zie vraagt hij nog altijd hoe het met mijn vleesknijper is...hahaha.
Verder ben ik erg blij met ons aupingbed.Doet ook al 20 jaar dienst, alleen 1 keer nieuwe matrassen gekocht, was wel een rib uit ons lijf toen...(weet het niet meer, maar was erg duur).Maar sindsdien is man rugpijn vrij. En als we op vakantie zijn dan voel ik dat ook mijn rug de tand des tijds niet helemaal vlekkeloos heeft doorstaan.
groeten albana

rosa

rosa

23-09-2011 om 09:46

Duur en goedkoop

In de dure categorie: mijn terras + loungeset met weerbestendige kussens. Heel duur maar we hebben er ontzettend veel plezier van. Kussens blijven buiten liggen dus met een beetje zon kun je meteen zitten - fijn met dit afwisselende weer. Het terras had ik zelf ontworpen en is precies zo mooi geworden als ik het in gedachten had. Daar geniet ik enorm van.
Verder: tostiapparaat. Dat 2 boterhammen met kaas zo simpel zoveel lekkerder worden (+beetje ketchup, Italiaanse keukenkruiden), heel veel gebruikt.

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 11:30

Mijn

computer natuurlijk Oooooooo en mijn bed, een luchtmatras. Jammie.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 11:52

Mijn...

Mijn Boretti en mijn bed..)

Vic

Vic

23-09-2011 om 11:58

Fio

Het is dus uiteindelijk gelukt met die Boretti! En mooi dat hij dan ook zo goed bevalt

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 12:05

Vic

Jaaa, geweldig! Alleen steekt mijn 15 jaar oude Kellerkeuken er schril bij af. Nu nog een nieuwe keuken, hadden we al bedacht. We worden op onze wenken bediend, vorige week hoorden we dat we in 2012 een nieuwe keuken krijgen van de woningbouw, en zelfs keuze hebben kwa materialen. Dus witten en een nieuwe vloer, daar wachten we even mee.

liora

liora

23-09-2011 om 12:22

Mijn auto

Toyota Corolla uit 1996, gisteren door de APK gekomen met niks. Heerlijk!

wendelien

wendelien

23-09-2011 om 16:41

Leuke vraag

de bodemloze put die ons huis is (11 jaar verder en nog steeds niet klaar), mijn laptopje en mijn fiets.

wendelien

wendelien

23-09-2011 om 16:45

Silone?

Ik pijnig me nu met de vraag wat een lbd is. En heb je een plaatje van je schoenen? Ben zo benieuwd naar het merk!

wendelien

wendelien

23-09-2011 om 17:07

Ooooow

Ik kon de link maar niet leggen met kastinterieur, haha.

jessica 5

jessica 5

23-09-2011 om 17:58

Al lang

Hebben we onze tuinzet (19 jaar) zit nog heerlijk.
Onze magnetron 17 jaar geleden een dure aankoop was dat toen. Ons heerlijke waterbed alweer 11 jaar. Met onze Amerikaanse koelkast (9) jaar ben ik wel het meest is mijn sas.
We hebben al veel dingen moeten vervangen die het geld helaas niet waard waren.

wendelien

wendelien

23-09-2011 om 18:02

Silone?

Leuk zijn ze! Is dat nou echt 6 cm, joh?
Mooie comfortabele schoenen met een serieuze hak blijven voor mij een uitdaging: mijn kast staat vol met paren die bij nader dragen helaas toch tegenvallen. (Waarom blijf ik er toch intrappen?) Eigenlijk zouden we een ruilbeurs moeten opzetten, haha.

Vloer

wij hebben meest houten vloeren gehad. in nieuwbouwhuis met vloerverwarming moesten we de eerste jaren wat anders doen. Met het plan om over een paar jaar een 'echte houten vloer' er in te leggen, hebben we meister melango laminaat zelf er in gelegd. En ik ben er toch blij mee, het staat mooi, ziet en voelt als echt hout maar beschadigd niet zo makkelijk. Dat blijft de komende -tig jaar nog liggen.

verder mijn mooie massief kersenhouten tafel. groot, stevig, 12 jaar oud maar ook iets wat meer dan de (flinke) investering waard was.

en tenslotte ben ik erg tevreden over de apple computers die we hebben. Het kost meer, maar nooit meer problemen met opstarten, hangende computer, virus en zovoort. Het ding werkt binnen een paar seconden en blijft werken. hier nooit meer een gewone computer.

Wendelien (ot)

Eerlijk gemeten vanaf de achterkant van de hak recht naar beneden. Ik was er zo trots op dat ik zomaar op weg wandelde. Ik geef ruiterlijk toe dat het een beetje kinderlijk is om het na te meten, maar ala
Overigens was het wel de bedoeling dat die lbd eens uit de kast kwam. Maar goed dat je inmiddels weet wat een lbd is, voor je nu je hoofd zit te breken over wie lbd is

Margriet*

Margriet*

23-09-2011 om 19:32

Meeste plezier van goede dingen die niet duur waren

Dus veel in de uitverkoop/Markplaats. Beleef ook lol aan iets goedkoper krijgen dan normaal.
Mooie leren jas, Gispenstoel nieuw maar 500 euro goedkoper, Pastoekast voor 1/9 van de normale prijs (als nieuw).
Dure dingen blijven gewoon mooier en je doet er veel langer over (vaak ook tijdlozer). Laatste leren jasje vond ik eerst een miskoop en heb het nu in het voorjaar/zomer heel veel gedragen.
En ons huis, in een leuke buurt!
Verder Azorfiets, die lekkere spijkerbroek, dat onverslijtbare en tijdloze vestje, die jurk in de uitverkoop die nog steeds scoort eigenlijk ben ik een tevreden mens!

Paal

Paal

23-09-2011 om 21:22

Leesbril

Ik heb lenzen en sinds ik nieuwe heb kan ik niet meer lezen zonder leesbril. Een drama, dus ik ben heel blij met mijn leesbril.
Krijg volgende week wel lenzen met leesstukjes erin. Hopelijk verdwijnt de bril dan weer een poosje in de kast.

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 09:01

Oh berber!

Wat schattig! Ik zou dolgraag weer een hond hebben, maar wij zijn allemaal allergisch...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 09:15

Jurkje en meer

Ik heb een heel fijn (maar intussen behoorlijk versleten) jurkje dat ik steeds weer uit de kast trek - donkerblauw satijn met grote bloemen en met een nepoverslag. Ik noem het mijn Sophia Loren-jurkje. Heb laatst uitgerekend dat het al zo'n 15 jaar oud is (en ik pas er weer in, hoera!) maar ik trek het nog steeds uit de kast. Kostte 15 gulden in de uitverkoop bij H&M.

Verder: gratis gekregen designbank die we voor €1600 opnieuw hebben laten bekleden en vullen (heb ik al 10 jaar, en kan zo nog 30 jaar mee), en een dito designstoel, eigenlijk al ons vintage meubilair wel, maar vooral die bank is tijdloos.

Mijn hybride fiets (UniVega heet het merk geloof ik), al 14 jaar een genot om op te fietsen. Mijn warmgevoerde laarzen (elegant model); twee winters favoriet, voor €50,- in de uitverkoop gevonden.

Ik merk dat ik steeds meer neig naar spullen met een min of meer tijdloze look - daar doe ik dan ook heel lang mee. Ik shop ook niet meer om het shoppen, maar koop alleen nog spullen waar ik langere tijd blij mee ben. Dat is uit nood geboren, maar ik begin er nu echt lol in te krijgen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

24-09-2011 om 13:48

Hier

Inderdaad ook een fijne zwarte jurk, als ie straks echt versleten is laat ik een kleermaker het patroon natekenen als dat kan, en hem nogmaals maken.
Daarnaast al 2x een goede 2ehands winterjas gevonden voor ongeveer 50 euro, waar ik jaren mee doe en die ik elke dag weer blij aantrek.
Mijn fototoestel, waarvan ik na 2 jaar intensief gebruik inderdaad kan zeggen dat het precies de juiste hoeveelheid opties en handig klein formaat blijkt te hebben.
Ook maak ik met veel plezier dagelijks gebruik van goede investeringen van anderen zoals de mooie ronde tafel uit mijn ouderlijk huis.
Bij al deze dingen dacht ik al van te voren 'hier ga ik elke dag blij mee zijn'... maar dat dacht ik ook van dingen waar dat helemaal niet voor bleek te gelden, zoals de loopfiets die dochter voor haar 3e verjaardag kreeg en die ze nauwelijks een blik waardig heeft gekeurd. Ook met mijn eigen kleding zit ik er nog regelmatig naast. En suede schoenen ga ik nooit meer kopen!

Rembrand

Rembrand

24-09-2011 om 23:01

Valkyre

Er zijn ook honden speciaal voor allergische mensen. Bijv. een portugese waterhond, een golden doodle of een labra doodle. De laatste hebben mijn schoonzus en broer en die is echt superleuk. Het is een echte gezinshond.
M.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-09-2011 om 00:21

Synthetische thermohemdjes

Zie draadje hierboven, de duurste was geloof ik een euro of 50 maar een plezíér dat ik ervan heb!

e.j.

e.j.

25-09-2011 om 17:57

De tang van albana

is bij Blokker te koop, 3,99 euro dacht ik. En hij werkt prettig inderdaad. Goed nieuws voor je kok, Albana!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2011 om 23:07

Elke cent waard

De vaatwasser, de wasmachine, de magnetron, de tv, de computer, het 9-delige bestek, de waterkoker, Senseo, bankstel, eettafel, salontafel, etc. wat apparaten en meubels betreft. Mijn rode tas is echt elke cent waard geweest en zo duur was-ie niet. 15 euro. Het is een heerlijke tas en iedereen is jaloers op me Ik heb mijn smartphone nog niet zo lang, maar ik geloof dat ik kan zeggen dat ik die ook iedere cent waard vind. Verder is mijn winterjas iedere cent waard gebleken. Ik hijs me dit jaar voor het derde jaar in deze jas en hij is nog steeds leuk en lekker warm.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.