Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Door

Door

01-08-2018 om 08:29

Welke bekleding bankstel hebben jullie

Tijd voor een nieuwe bank hier maar ik dub nog over welke bekleding.
We hebben een hond die op de bank mag, die afspraak krijg ik natuurlijk niet meer omgedraaid.
Leer lijkt me daarom ideaal, ik vind het ook erg mooi.
Maar ik vraag me daarbij wel af hoe dieronvriendelijk leer is.
Ik eet wel (een beetje) vlees maar alleen biologisch.
Het staat me tegen om leer te gebruiken die uit bio-industrie komt.
Misschien is er verantwoorder leer te krijgen maar budget is beperkt.
Van de andere kant wil ik natuurlijk wel graag iets dat langer meegaat, dus toch maar wat meer geld er voor uittrekken.
Nepleer vind ik doorgaans heel lelijk. Hebben nu een nepleren bank van Ikea maar die is eigenlijk al jaren op, veel te snel kapot dus.

Ben erg benieuwd naar wat jullie zoal hebben en hoe dat bevalt. Liefst natuurlijk in combi met een (soms toch wel vieze) hond. Of andere viezigheden

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2018 om 08:40

Stof

Wij hebben twee honden die op de bank mogen. Met een lange vacht.

En een bank van Ikea met stoffen hoezen. Witte hoezen ook nog. Volkomen onpraktisch, maar wij vonden de bank zo mooi.

In de praktijk valt het mee. De bank is na 4 jaar nog steeds mooi. De hoezen zijn wasbaar, op 60 graden gaat goed. Als het echt regenachtig is leggen we voor de honden een plaid op de bank.

Wij hebben ook een leren bank gehad, maar ik vind dat om te beginnen niet mooi. Koud in de winter en plakkerig in de zomer. Een echt mooie leren bank kost een vermogen en dan is het niet grappig als een hond erin graaft.

Wat ik ook handig vind aan onze bank is dat de kussens eraf kunnen. De honden, maar ook de kinderen nemen nogal eens zand mee wat zo lekker tussen de kussens kan gaan zitten. Dat geldt trouwens ook voor chips en andere kruimels. Het is makkelijk schoonmaken zo.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2018 om 08:43

Aanvulling

Leer is trouwens ook niet onkwetsbaar als het gaat om hondenkots.
Wij hebben twee leren stoeltjes waar een van onze honden op heeft gespuugt. Dit zagen wij te laat en daar zit nu een uitgebeten plek.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:12

Stof

Ik vind de combinatie huisdier en bekleding altijd ingewikkeld. In het verleden hebben we leatherlook gehad. Een nagel van de hond die net wat te hard in de bekleding priemt en je hebt een gaatje. Stof... elke haar blijft er in hangen. Van leer moet je al zo'n dikke kwaliteit hebben dat nagels er ook geen kwaad op kunnen, geen idee of dat bestaat en nog een beetje betaalbaar is. Dus eigenlijk komt het erop neer dat stof het dan toch wint. Sinds een tijdje hebben we één bank weggegooid. Hij was al tweedehands en was door gebruik en de honden niet meer om aan te zien. Ik wilde graag stoelen in plaats van een bank. Op de stoel waar de hond op mag liggen, ligt altijd een oud badlaken (zonder figuurtjes), maar ondanks dat moet er onthaard worden als er een mens op moet zitten. Het is niet anders.

Los van de haren, vind ik stof comfortabeler dan leer of nepleer. In de winter behaaglijker en in de zomer minder plakkerig.

Ik ben zelf helemaal om wat tweedehands meubels betreft. De stoelen die ik eerder noemde, komen van de kringloop. Precies wat ik zocht voor een habbekrats. Er zat een kleine beschadiging aan een stoel, dus dat drukt de prijs dan nog meer. Er moet nog een nieuwe bank komen. Ik zag laatst wel een bank, maar iets anders ging even voor. Die bank kostte 50 euro, maar ook bij de kringloop betaal je voor kwaliteit of 'merk', dus er staan ook duurdere banken. Zeker als je honden hebt, die op de bank mogen, zou ik daar toch eens rondkijken. Het aanbod kan per dag weer anders zijn, net wat er binnenkomt, dus zie je niks, dan loont het de moeite om even iets vaker te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:17

Oh ja, rokers

Het ziet er vast raar uit (man kreeg een rolberoerte toen ik dit vertelde), maar ik snuffel aan banken en stoelen bij de kringloop. Ik wil absoluut geen doorrookte meubels in huis. Dus tja, dan toch maar even snuffelen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2018 om 09:41

Kaaskopje

Dat is dus het enige wat ik niet koop bij de kringloop. Een stoffen bank. Dat kan ik niet schoonmaken en je weet nooit wat eroverheen is gegaan.
Als ik al zie hoeveel ongelukjes hier op de bank gebeuren.....

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:43

Dendy

dat kun je toch wel enigszins zien? En tja.. ik snuffel hè? )

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:51

Ongelukjes

Bij ons zelf gebeuren er bitter weinig ongelukjes op de bank, moet ik zeggen. Man eet wat slordig koekjes, dus kruimels vallen wel op zijn bank (we hebben eigen vaste plekken). Onze kat is standaard snotterig, dus die zit 's winters wel te proesten op de rugleuning. Wij doen onze banken meestal pas weg als ze niet meer om aan te zien zijn, dus die gaan met het grofvuil mee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2018 om 10:16

Ongelukjes

Toen onze kinderen nog klein waren ging er wel eens wat drinken overheen. Of een luier zat niet goed. Slapende kinderen kwijlen. Babies geven wel eens wat melk terug. Snottebellen werden aan mouwen afgeveegt en dat komt dan vanzelf ook op andere plaatsen.

Nu ze groter zijn gaat het idd alleen nog om kruimels.

Ik koop heel veel bij de kringloop, maar bankstellen en matrassen zijn hier nieuw gekocht.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 11:07

Dendy

Ja, daarom hadden we toen geen stoffen banken .

Slaapzak

Ik had een oude poes die af en toe lekte en daarom had ik een fleurige slaapzak op de bank liggen. Ik had er 2 van zodat ik die makkelijke even kon vervangen en wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.