Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brilletje

brilletje

21-11-2014 om 18:07

welke brillenwinkel?

hallo allen; ik heb een nieuwe bril nodig; opnieuw opmeten, minimaal 1 bril en 1 bril maken (wordt reservebril) en ik moet een zonnebril.
dat wordt dus weer een dure grap.
mijn vraag: moet ik bij mijn gebruikelijke winkel, die zeker niet goedkoop is, gaan of is er nog een tussenoplossing (naast het goedkoopst zoals 3 voor de prijs van 2). Is het opmeten bij zo'n pearl of zo, ook goed??

Marie

Marie

21-11-2014 om 18:36

Specsavers

Wij zijn heel tevreden over de plaatselijke vestiging van Specsavers.

Pearl

Hier hele goede ervaringen bij de Pearl.

SamS

SamS

21-11-2014 om 18:55

Opmeten

Het opmeten doen ze overal volgens mij wel goed. Man is tevreden over Pearle, met mijn brildragend kind ga ik naar een lokale opticien (maar hij is ook wel eens bij Pearle gemeten). Specsavers is hier trouwens ook prima.

Voor zoon kon ik de laatste keer niet slagen in de winkels. Lastig hoofd: te oud voor kinderbrillen, te smal voor de volwassenencollectie. Uiteindelijk een unisexmontuur (aan het damesrek... aaahh) gevonden die hem wel goed stond, zou 225 euro gaan kosten bij Pearle.

Uiteindelijk dezelfde bril gevonden in een onlinewinkel en daar besteld, samen met een reservebril. Kostte uiteindelijk maar 108 euro. Zonnebrillen bestellen we al langer op sterkte online.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-11-2014 om 19:14

Consumentenbond

Ik las laatst, bij de consumentenbond ofzo, dat je in zo'n goedkope winkel helemaal niet zo zo goedkoop uit bent. Omdat er flinke toeslagen zijn voor normale kwaliteit glas en een leuk montuur enzo.
Ik ben ze,f wel eens bij de Hans anders wezen proberen, maar ik werd zo slecht geholpen dat ik meteen weer weg was.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-11-2014 om 19:34

Specsavers

Ik kom al jaren met tevredenheid bij Specsavers. Ook nu in multifocaal heb. Prima opgemeten, prima service, ruimte keuze, en vooral goedkoop.

"Ik las laatst, bij de consumentenbond ofzo, dat je in zo'n goedkope winkel helemaal niet zo zo goedkoop uit bent. Omdat er flinke toeslagen zijn voor normale kwaliteit glas en een leuk montuur enzo."
Dat klopt niet helemaal hoor. Ja, je moet je niet blind staren op de 'complete bril voor 99 euro en de 2e gratis.' Want die complete bril is wel wat duurder als je ontspiegeld glas wilt, en die toeslag betaal je ook voor de gratis 2e bril. Dus in de praktijk betaal je dan 200 euro voor 2 complete brillen. En daarmee is Specsavers nog steeds veel goedkoper dan de meeste andere opticiens.

Katniss

Katniss

21-11-2014 om 19:55

Specsavers

Ik ben voor mijn oudste wel eens bij Specsavers geweest voor een prijsopgave, maar kwam toen nagenoeg net zo hoog uit als bij Pearl. Ze heeft +7 met een cilinder, en om dat in een beetje dun glaasje te krijgen kwam er rond de 100 euro bij per glas! Verder vond ik het personeel ook niet zo aardig als bij onze 'eigen' opticien, en is het (voor een kinderbril) wel prettig als die in de buurt zit.

Thursday Next

Thursday Next

22-11-2014 om 00:03

pearl

Ik ben tevreden over Pearl, ogen zijn goed opgemeten. Mijn bril beviel me niet en ik heb gratis nieuwe glazen gekregen.
De tweede bril is dar gratis, maar dan wel een goedkoop montuur en standaard glazen, als je dan bv een zonnebril wilt komt er 30 euro of zo bij om de glazen te kleuren.

Inanna

Inanna

22-11-2014 om 00:41

specsavers

Ik ben heel tevreden over specsavers, heb pas een nieuwe bril gekocht voor €59, dat was inclusief ontspiegelde glazen, was wel een aanbieding, normaal is ontspiegelen pas gratis bij een montuur vanaf €79. Ik heb de afgelopen 14 jaar ofzo al mijn brillen bij Specsavers gekocht en ik heb nooit problemen gehad. (Tjonge jonge, het lijkt wel een reclamespot)
Normaal gesproken koop ik mijn brillen als er een actie is dat je als 2e bril een zonnebril kunt krijgen, maar ik kocht hem nu alleen omdat ik na 4 jaar zin had in iets nieuws, mijn sterkte was niet veranderd en mijn zonnebril kan ik dus gewoon blijven dragen.

amk

amk

23-11-2014 om 22:15

pearl

en dan voor de extra brillen naar de Eyelove. 39.95 was mijn vorige bril. Het valt of staat allemaal met het personeel dat je helpt.

Ik koop mijn brillen overal en nergens. (heb er 8) en het slechtste exemplaar en de slechtste service waren bij de dure opticien. Hoe moeilijk is het om een linkerglas aan de linkerkant te plaatsen zou je zeggen..... En dan boos op mij zijn als ik aangeef dat het niet klopt. Bij de naast gelegen HA hadden ze het in 3 minuten door. Die is het toen gaan uitleggen bij de dure opticien.

Een zonnebril moet je in de zomer proberen te kopen, dan krijg je ze er vaak echt gratis bij.

ookbril

ookbril

24-11-2014 om 08:40

Lastig is dat het ook per vestiging anders is

De ene Pearl is de andere niet zeg maar. Bij de Pearl die in onze stad zit gaat het altijd prima; vriendelijke mensen, kundige optometrist en altijd een prima bril.
Maar tijdens mijn studie een bril bij de Pearl in die stad gaf een zeer teleurstellend resultaat met ook nog slechte service.
Dus ik zou me niet blindstaren op iemand die bij een Pearl (of een Hans Anders of weet ik het) slecht is geholpen. In een andere vestiging kan het zomaar anders zijn.
Is het niet allemaal franchise? Dus zelfstandige opticiens die onder een vlag opereren en zo profiteren van bekendheid e.d.?

Barvaux

Barvaux

24-11-2014 om 09:11

tja

Het is natuurlijk volledig in het belang van de dure brillenwinkels om slecht te praten over de goedkopere concurrent anders kun je wel inpakken. Je kunt het beste vragen naar ervaringen in je buurt want het kan inderdaad wel eens verschillen per filiaal. Mijn moeder was ook in haar hoofd gepraat dat het schadelijk zou zijn om een goedkope bril te kopen, ze begreep al nooit waarom een buurvrouw bij haar denksport een leesbril gebruikte van een paar gulden (zo slecht voor je ogen) en dat is natuurlijk koren op de molen. Zeker voor een tweede bril en zonnebril moet je niet teveel geld uitgeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2014 om 16:59

Gezien de leuke aanbiedingen van Speczavers

wil ik het ook wel eens bij Speczavers proberen, maar ik vind het zo vervelend dat al het opmeten dan weer opnieuw moet gebeuren. Ik ga nu naar Hans Anders en zeg 'doe hetzelfde recept maar weer' en dat is dan dat. Het kost opticiëns altijd even moeite om de juiste samenstelling te pakken te krijgen voor beide ogen.

amk

amk

24-11-2014 om 17:02

maar Kaaskopje

dan neem je je bril van de HA mee, en zegt: ik wil deze sterkte. Dan meten ze dat na en klaar is kees. Of je neemt je papieren recept mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2014 om 22:30

Ja dat is mogelijk

De nota en dus het recept heb ik geloof ik niet meer, maar de bril nameten kan natuurlijk. Of op zijn minst dat ze hun eigen resultaat vergelijken met wat er in mijn bril zit. Ik ben al zó lang bij Hans Anders, dat het bijna als een gewaagde onderneming aanvoelt om eens af te wijken.

Barvaux

Barvaux

25-11-2014 om 08:29

Kaaskopje

Maar je kunt gratis laten meten, waarom doe je dat niet? Wie zegt dat het niet veranderd is en wie zegt dat deze brillenwinkel niet tot een andere meting komt?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2014 om 23:10

Barvaux

Ik heb zulke moeilijk te meten ogen dat ik geneigd ben tevreden te zijn met wat ik heb. Als ze mijn ogen allebei de sterkte geven die erbij hoort, werken mijn ogen niet goed samen, vervolgens moet er weer een puntje af bij een glas of is het leesdeel niet wat het moet zijn, pfff... Maar misschien moet ik er inderdaad maar gewoon weer doorheen.

Barvaux

Barvaux

29-11-2014 om 08:04

Kaaskopje

Misschien kun je een test doen mét bril zodat ze zien of die bril goed is?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2014 om 11:07

In januari (of erna)

kan ik weer declareren dus ik ga er gewoon optimistisch aan beginnen. Ik kan altijd nog zeggen dat ik gewoon hetzelfde wil

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

02-02-2015 om 22:01

Berichten verwijderd

De reclame-posting en alle reacties daarop zijn verwijderd door de redactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.