Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke eetkamerstoelen?

Mijn prachtige eetkamerstoelen (van kunstleder) zien er niet meer uit.Waarschijnlijk door de spijkerbroeken van de kinderen( metalen knoopjes e.d)zijn ze allemaal beschadigd.Ik wil geen stoffen stoelen( niet praktisch met vlekken)en hou of rotan past niet bij ons interieur.
wie heeft advies voor nieuwe stoelen? Zou echt leder ook beschadigen door spijkerbroeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ikea

Wij hebben de eetkamerstoelen Nils (met armleuning) van Ikea. Ze zijn er in leer en stof. Wij hebben de stoffen variant. Het is een stevige stof die je makkelijk schoon kunt maken. En als ze er over een paar jaar toch niet mooi meer uitzien kunnen we zo nieuwe hoezen halen bij Ikea. Vond ik een voordeel t.o.v. leer.

amk

amk

10-02-2013 om 22:14

Ikea

Hier al 14 jaar de Hendriksdal stoelen van Ikea. De hoezen gaan regelmatig in de was. Want met kinderen gaan strak witte hoezen niet zo goed samen. (gek he)

De kussens zakken nu wat in, maar dat gaan we verhelpen. En dan denk ik dat ze nog wel een jaar of 10 meekunnen.

sus-anne

sus-anne

11-02-2013 om 09:19 Topicstarter

Picasso

de Nils stoel vind ik helemaal geweldig,maar hoe weet je dat er over een paar jaar nog hoezen te koop zijn?blijft deze stoel net als de klippan bank in de collectie?en ik weet niet of ze onder mijn tafel passen,de hoogte van de armleuning staat er niet bij,zou jij die voor me op willen meten?alvast bedankt!

amk

amk

11-02-2013 om 09:26

Hoezen

ook van maten die al uit de collectie zijn bij Ikea kun je bestellen bij Bemz.com niet goedkoop, wel heel mooi en veel meer keuze dan bij Ikea.

Sus-anne

Ik zal vanmiddag na mijn werk de leuningen even voor je opmeten.
En ik moet zeggen dat de ervaring met Ikea meubels is dat ze heel lang bepaalde meubels plus hoezen in het assortiment hebben. Wij hebben namelijk ook jarenlang de Hendriksdal stoelen gehad en drie keer hoezen gekocht. Maar Bemz ken ik ook en is een mooi alternatief.
Ik ben zelf trouwens van plan om een nieuwe set hoezen erbij te kopen zodra er een leuk kleurtje bij komt. We hebben nu de grijze hoes en die is erg mooi maar tzt wil ik wel wat naders denk ik
Oh ja, bij deze stoelen moet je er wel rekening mee houden dat je ze goed naar achteren moet schuiven om er op te kunnen gaan zitten (vanwege de leuningen). Wij moesten de tafel iets verplaatsen en nu gaat het prima.

Sus-anne

De hoogte van de leuning is 62 cm (met viltdopje onder de poten). Bij ons past dat prima onder de tafel die aan de onderkant 67 cm hoog is.

sus-anne

sus-anne

15-02-2013 om 08:50 Topicstarter

Picasso

bedankt,ze passen onder mijn tafel.
We zijn inmiddels ook bij ikea geweest,en hoewel ik de stoelen erg leuk vind,doen we het niet.
Volgens man zit er gewoon karton in de leuningen en we vonden ze ook wat gammel.We kijken nog even verder.

Stevig

Moet zeggen dat ik ze zelf best stevig vind, maar dat ligt misschien ook aan het monteren. En karton in de leuning? Lijkt vast maar zo
Maar goed er zijn gelukkig nog veel meer stoelen om uit te kiezen. Bij Leen Bakker zag ik volgens mij soortgelijke stoelen (ook qua prijs, bij meubelzaken zijn ze vaak flink duurder). Succes met shoppen!

kaatje43

kaatje43

16-02-2013 om 16:31

Ja ook leer raakt beschadigd

Onze fauteuils zijn in de loop der jaren wel beschadigd geraakt door jeans. Wij hebben wel stoffen stoelen, maar het lijkt suède. Alle vlekken haal je er met een vochtig doek af. Inmiddels 4 jaar uit en nog steeds perfect.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.