Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke keukenmachine

Ik wil graag een keukenmachine aanschaffen, maar ik kom er niet uit welke. Wat ik er mee wil doen? Groente, bijvoorbeeld wortels, uien en bleekselderij brunoise snijden, noten fijnmalen, kool snijden en dergelijke. Een mixer heb ik wel. Normaal vind ik snijden wel een leuk werkje, maar het lijkt erop dat ik artrose in mijn handen heb (onderzoek volgt binnenkort), dus waar ik ze kan ontlasten wil ik dat gaan doen. 
Welke keukenmachine zouden jullie aanraden?

Ik heb er 2 van kitchenaid. De eerste is een kleintje, waar ik bijvoorbeeld kaas, een uitje, een beschuit (paneermeel) of suiker in tot poedersuiker maal. (link van Coolblue, je vindt hem vast elders goedkoper; https://www.coolblue.nl/share-product/808103?utm_medium=ios-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share). Is er volgens mij tegenwoordig ook draadloos en hij hakt alleen als je met je duim op de deksel drukt. 

13_0675509006100000_pro_flt_frt_01_1108_1528_2634629.jpg

Als ik meer te snijden heb, pak ik de 1.7l (https://www.like2cook.nl/kitchenaid-foodprocessor-1-7l-onyx-black-5kfp0719eob?gclid=Cj0KCQjw0oyYBhDGARIsAMZEuMvH3Yy9dCOSLNejSOT_JjwhK9rIOeBPNrtxaHIyd7E6LSczY4c7nLwaAl0zEALw_wcB). 

5kfp0719eob.png


Deze pureert bijvoorbeeld alle groente uit de tomatensoep, veel uien of andere groente. Heeft ook iets meer opties, zoals snijden van snijbonen of komkommer of het kloppen. Heeft 2 standen die continue kunnen draaien en een pulse stand voor als je heel nauwkeurig wil bepalen hoe lang hij werkt. Fijne vind ik ook dat het voedsel erin blijft als je de bak van de processor afhaalt, bij mijn oude zat er dan een soort gat waardoor het altijd knoeien was. 
De reden dat ik er twee heb was een misverstand met mijn verjaardagslijstje, maar ik ben met allebei even blij. Alles wat je vies maakt kan in de vaatwasser, past goed en voelt degelijk aan. Plus het is doordacht, zoals dat bij de grote alle onderdelen in de bak kunnen worden opgeruimd en dat de stekkers netjes kunnen worden weggeborgen. 
(En nee, geen aandelen. Wel ervaring met andere blenders die uiteindelijk allemaal sneller kapot gingen, en vandaar dat deze op mijn wensenlijstje voor de verjaardag stonden)

Yaron

Yaron

22-08-2022 om 15:45 Topicstarter

Dank je Biebel, mooi en functioneel, allebei, maar de grootste lijkt me het handigst, ik kook vaak grote hoeveelheden. Zo'n kleine erbij is wel een idee voor later.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.