Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

girls only mom

girls only mom

10-10-2008 om 10:57

Welke kleur salontafel?

Okay, Er moet al jaren een nieuwe salontafel komen, maar we komen er nooit uit. Eigenlijk vind ik alle salontafels best lelijk, maar zonder is geen optie voor ons. Kleine bijzettafeltjes bij de stoelen en banken vallen te makkelijk om met een kleuter en een groep katten in huis.

Maar de kleur/materiaal/maat.... Daar kom ik niet uit.
Situatie nu: een eenvoudige berkenhout-kleurige rechthoekige salontafel (55x110 cm). De vloer is wenge kleurig laminaat, het bankstel is beige leer op wenge pootjes, nog een stoel met voetenbankje in ivoor met diverse bruin tinten stof en bruine houten pootjes. De muren zijn heel zacht groen, de gordijnen bruin en ivoor (zelfde tinten als stoel, maar dan effen). Groot raam op het zuiden en een paar grote planten, dat is onze zitkamer wel. Behalve een TV hang er niks aan de muur, dat kunnen we ook al niet kiezen....

Wie heeft een goede tip of idee om gericht naar ikea / de meubelboulevard / ... te gaan deze vakantie. Oh, ik was niet van plan heel veel geld uit te gaan geven aan een salontafel. Dus moet liefst wel onder de 300 euro blijven.

Alvats dank, Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch zonder?

Ik ken diverse huishoudens (ook met baby's/peuters/huisdieren) waar ze het volledig zonder salontafel doen, met verbrede vensterbanken en/of stevige, ietwat verdekt opgesteld bijzettafeltjes. In jouw geval zou ik er toch nog eens over nadenken. Al schroef je bij wijze van spreken plankjes aan de wand om wat op te zetten.

Guinevere

Guinevere

10-10-2008 om 11:35

Ivoor

Als ik alles zo lees zou ik zelf kiezen voor een ivoorkleurige tafel.
Zelf ben ik van kleine tafeltjes overgestapt op een véél te grote hele stevige salontafel. Reuze handig met kinderen, die kunnen eraan spelen en bij een verjaardag eraan eten.

Mamasan

Mamasan

10-10-2008 om 11:42

Glas?

Ik heb nog een mooie glazen salontafel over. Hij bestaat uit drie glazen bladen waarvan er twee kunnen draaien. De hoeken zijn afgerond dus hij is veilig met kinderen.

Mamasan

Mamasan

10-10-2008 om 12:52

Girls only mom

Geen vliegende schotel, hij is rechthoekig! Ik kan je wel foto's mailen. Ik geef liever niet de link naar marktplaats omdat daar mijn telefoonnr bij staat.

Guinevere

Guinevere

10-10-2008 om 13:23

Met te groot bedoel ik dat ie nog een heel eind voorbij de bank de kamer insteekt, dat was eigenlijk niet de bedoeling maar werd veroorzaakt door onze nieuwe bank. Maar ik vind deze grote tafel zóó handig dat ie toch nog even mag blijven. Er passen wel 4 kinderen naast elkaar aan! Die zitten dan (incidenteel als er bezoek is) daar hun bordje leeg te eten bij een leuk filmpje. Afzagen van het uitstekende gedeelte van de tafel wordt zo lelijk denk ik...

En...........

wij hebben een salontafel (2 zelfs, 1 langwerpig en 1 rechthoekige) die staan opgesteld als bijzettafel. tussen de 2 banken staat de rechthoekige en naast 1 bank nog de kleinere. ze zijn zwaar (zoals een salontafel) groot genoeg om eventueel een kat erover te laten lopen zonder kopjes om te stoten én je kan eraan eten als je wilt (doen wij nooit...maar 't zou kunnen).
de ruimte in 't midden is dus 'vrij', er ligt een fijn kleed op de vloer en je kan dus ook héérlijk voor de t.v. liggen op 't kleed. of voor de openhaard ofzo.
groeten albana

Mamba

Mamba

10-10-2008 om 14:52

Licht

Als de tafel lichter is dan de banken, lijkt de ruimte groter. Ik zou voor ivoor gaan. Vind de kubussen van 101wonen ook erg leuk en praktisch met kinderen. Enige nadeel is, dat ze massief zijn en je er niet makkelijk even onderdoor kunt stofzuigen.

Inklaptafeltjes

Omdat onze woonkamer erg smal is hebben wij geen salontafel. Wij hebben twee inklaptafeltjes (Hema had ze ooit), die onder de bank wonen in ingeklapte toestand en alleen tevoorschijn komen als er visite is. Ze zijn behoorlijk stevig dus ongelukken gebeuren niet snel en na gedane arbeid gaan ze weer onder de bank en kan er niemand nog tegenaan stoten. Ook peuterzoon niet.

Groeten,

Temet

Maxime

Maxime

10-10-2008 om 15:56

Dekenkist

Hoi,

Ik heb een dekenkist met platte deksel als tafel. Handige ervan is dat je er ook wat in kan doen (dus hij doet meteen dienst als opberger) bij ons zitten er de dvd's en video's en tijdschriften in die ik nog niet weg kan doen, maar er kan natuurlijk vanalles in.
Wat betreft de kleur, die van ons is zwart maar je kan hem natuurlijk gewoon een verfje geven. Bij o.a. woonwinkel het kabinet kan je trouwens veel meubels kopen en daarvan zelf de kleur kiezen.

Maxime

Ik heb deze besteld

Ik heb net vorige week 2 salontafeltjes besteld van Montèl. Model wheel. Ze hebben ook aardige andere tafeltjes:
http://www.montel.nl/index.php?handle=Public.Collectie.ShowCategory&id=67

Ik wilde graag een tafel waarin in tijdschriften en ander rondslingerend spul kwijt kan. De 'doos'modellen met 2 open zijkanten vind ik daarvoor ideaal!

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

12-10-2008 om 04:13

Verven?

In een gedurfde kleur? Als er dan tóch een salontafel moet staan, laat hem dan maar zien.

Emmawee

Emmawee

12-10-2008 om 21:49

Geen tafel

en wel een kleed, inderdaad. Als er visite komt zet ik een laag kindertafeltje met stoelen neer, die staat anders op ons balkon. Ik zou het lekker bij die Lacktafeltjes houden als ik jou was, hoewel ik die kubussen ook heel leuk vind. .
Mamba: "Enige nadeel is, dat ze massief zijn en je er niet makkelijk even onderdoor kunt stofzuigen."
Huh? Maar als je massief zijn kan er toch ook geen stof onder vallen??!!
Groeten, Maw.

Lynna

Lynna

16-10-2008 om 19:20

Ook geen tafel meer

Sinds een week heb ik geen salontafel meer en wat geeft dat een ruimte! Ik ben er zo blij mee, moet ook nog zien hoe het met de eerstkomende verjaardag gaat, maar dan kan ik er ook altijd nog wat anders neerzetten.

Geen salontafel

Tijdens verjaardag zetten wij onze eettafel ipv de salontafel neer. Misschien niet zó gezellig, maar er kan wel lekker véél op!! Suus

Anneke

Anneke

20-10-2008 om 22:07

Ook geen salontafel, zo tuttig

Hier hebben we ook geen salontafel, nooit gehad. We zijn ten eerste klein behuisd en ik houd van de ruimte. We hebben een lekker kleed op de planken en twee kleine tafeltjes die je kunt gebruiken om je voeten op te leggen of voor de koffie etc.

Guinevere

Guinevere

21-10-2008 om 11:27

Anneke, tuttig

Ik vind kleine tafeltjes juist tuttig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.