Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne m

Anne m

04-11-2016 om 13:17

Welke kleuren in de woonkamer?

Nu ik door omstandigheden meer thuis ben, begin ik mij steeds meer aan de woonkamer te ergeren. Qua kleurstelling zit het niet helemaal lekker in elkaar en ik weet eigenlijk niet hoe het op te lossen. Ik heb al kleurstaaltjes gehaald bij de bouwmarkt, op internet gezocht. Kleurenadvies van een deskundige is nu te kostbaar en ik voor zie ook niet op welke termijn ik dat wel kan betalen. Dus ik hoop dat jullie een paar eye-openers voor mij hebben. Voor schilderbeurten heb ik nu tijd genoeg, eventuele nieuwe hoezen/kussens is ook een optie.

Wij hebben een z-vormige woonkamer. Zitgedeelte ligt op het noorden, eetgedeelte zuid. Op de vloer ligt lichte bamboe, muren zijn wit/roomkleurig. Kozijnen binnendeuren zijn allemaal aluminium, ongeschilderd. Kozijnen ramen zijn RAL9010.
Grote boekenkast en dressoir zijn van lundia, de blankgelakte vurenhouten variant. De deuren en laden zijn dezelfde kleur. Lundia verkleurt in de loop der jaren stukken donkerder. De bank is lichtzandkleurig. Vloerkleed van grove wol voor de bank en tussen het dressoir naturel wol. Daarnaast staat er in het zitgedeelte nog een redelijk grote designstoel in de kleur rood.
De eettafel is beuken met cremekleurige stoelen. Daar ben ik wel tevreden over, al overweeg ik om een paar extra stoelhoezen te maken geïnspireerd door de plaatjes met verschillende kleuren stoelen om een tafel.
O ja, gordijnen zijn ook ecru/gebroken wit.

Ik heb ooit eens geprobeerd meer met het rood te werken, maar dat is geen succes. Te hard, te opvallend. Ik neig nu een beetje om kleuren als roze (iets feller dan babyroze) en taupe toe te voegen. Die kleur van de bank is een grote bottleneck volgens mij. Alles wat je erbij houdt lijkt gelijk heel flets.

Heeft iemand een goed idee of een tip hoe ik dit aan moet pakken?


Pirata

Pirata

04-11-2016 om 13:20

zand

Ik zou zeggen, één muur donkerzanderig schilderen. En wat kussens in een rode kleur toevoegen, passend bij die fauteuil.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2016 om 13:40

Bruin

Bijvoorbeeld mexican sand:
https://nl.pinterest.com/pin/452119250073414322/

Of een bij rood horende tint.

Jasmijn

Jasmijn

04-11-2016 om 14:39

zelf even gaan pinteresten op leuke ideeen

Zoveel mensen zoveel smaken natuurlijk. Ik vind juist de naturel look heel leuk en ben ook wel hier en daar van de nieuwe trends. De rode stoel zou ik juist weer meteen weg doen, zo zie je maar.
Op pinterest kan je een soort moodboard maken met wat jij leuk vindt, het leuke is dat pinterest je dan nog meer suggesties geeft die lijken op wat je al leuk vind, en zo kom je op veel meer ideeen.
Ik heb er al vaak wat aan gehad

Anne m

Anne m

04-11-2016 om 16:20

Pinterest

Ik heb al heel wat rondgestruind op pinterest, maar ook daar loop ik vast. Ik houd niet van bruinige tinten. Taupe /greige oid is een comprimis, omdat het bij de bank past. Door de donkere tint doet het iets extra, zeg maar.

Ik ben gek op de lichte scandinavische interieurs met pastelkleuren. Maar dat past niet bij ons thuis. Ik vind het mooi om te zien, maar niet voor bij ons. En daar loop ik steeds tegen aan.

Die rode stoel kan ik opnieuw bekleden. Het ding heeft een afristbare hoes, dus dat is te doen.

Rode kussens op de bank hebben we ook gehad. Is het ook niet.
Een muur donkerder schilderen ben ik heel huiverig voor. Omdat de muren die daarvoor in aanmerking komen geen zonlicht krijgen (want kamer op het noorden) ben ik bang dat het een groot donker gat wordt.

Ik ben er ook al maanden over aan het denken. Veel op verfsites gekeken, strookjes bij de bouwmarkt gehaald (ook in kleuren waar ik niet gelijk jippie bij roep). Het blijft lastig.

Marjoleine64

Marjoleine64

04-11-2016 om 16:36

Paars

En donkerpaarse accenten erbij? Bijvoorbeeld stoelhoezen, of kussens, of gordijnen? Lijkt mij erg mooi bij creme/beige/zandkleurig.

Ali

Ali

04-11-2016 om 17:27

Donkere vloer

Wel eens gedacht aan een donkere vloer?
Maakt de rest heel fris en voegt contrast toe. Op pinterest veel mooie voorbeelden, met lichte meubels en witte muren. En die heb je al, toch?

angel3

angel3

04-11-2016 om 17:36

Niet donker

Ik zou met een zitgedeelte op het noorden geen donkere vloer nemen . Dat wordt te donker. Ik zou op de muur iets naturel doen met 1 muur contrastkleur bv olijfgroen. Ik heb hier denimblauw als contrastkleur. Maar nog maar weinig. Dat ga ik nog uitbreiden.
Die kleur op bank terug laten komen met kussens. Dan komt het bij elkaar.

Petrol

Petrol of Eucalyptus of er een lichtere variant ervan. Google eens op romantic taupe, vind je dat wat? Als je de lichte Scandinavische kleuren mooi vindt zou je een grijzachtige taupe muur kunnen doen en dan op de bank een taupe kussen een lichtrozeachtig( de variant die naar grijs neigt) en een ijsblauw/grijsachtig en een roodachtig die naar de stoel kleurt. bv. Dan komen de kleuren toch bij elkaar en is het toch wat pastel erbij.

De muren is wel een kwestie van proberen wat je mooi vindt. Je kunt tegenwoordig van die staaltjes kopen. Probeer er eens 2 uit waar je oog het eerste naar toe trekt, die je het meeste aanspreken .

Ali

Ali

04-11-2016 om 20:16

Donker

Kun je helemaal niet zo zeggen, dat een donkere vloer een huis meteen donker maakt, ook niet als het zitgedeelte op het noorden ligt. Dat ligt maar net aan bv de grootte van de ramen en hoeveel licht er binnen komt, etc.

Ik vind één muur een contrastkleur verven vaak een beetje 'kinderachtig', op een of andere manier.

Waarom past het lichte scandinavische niet bij je huis eigenlijk?

Zwart.

Zwarte eetkamerstoelhoezen, zwart kleed bij de salontafel, grote zwarte bloempotten met grote planten, mooie zwart-wit foto's aan de muur met brede zwarte lijst en een lamp met zwarte kap.
Geen muur in het zwart sausen.Geen grijstinten toevoegen.

Pirata

Pirata

04-11-2016 om 21:15

Petra

Een muur in een contrastkleur kinderachtig? Oef, gelukkig heb ik 3 kleuren op verschillende muren. Kom ik goed weg!

Tuinstoel

Tuinstoel

04-11-2016 om 21:31

Ik zou kiezen voor een grote wand of een paar kleine wandjes te verven in zand (iets donkere variant), donkergrijs, taupe of petrol. Dat past mooi bij wat je nu hebt.

Juno

Juno

04-11-2016 om 21:51

Volgens mij

Volgens mij kan eigenlijk alles met zo'n neutrale achtergrond. Ik zou denk ik die stoel in een diep warme bruingrijs stofferen en daarna kleuraccenten aanbrengen met accessoires.
Of de stoel olijfgroen/legergroen maken, die lundiakast ook omdat je wel heel veel houttinten hebt. Hmm ja, dat is denk ik het mooist. Grote stoel en lundiakast groen, een beetje vergrijsd groen dus niet knal. Dit past dan bij je basis. Vervolgens ga je los met een kleuraccent.
In de herfst steenrode en mosgroene kussens en kaarsen. Vaas met denneappels.
In de winter vergrijsd donkerblauw en zilver. Warme stoffen als fluweel, vilt, wol. Kaarsen op een zilverkleurig dienblad.
In het voorjaar mimosageel en wilgenblaadjesgroen. Kussenhoesjes van een wat koelere en gladdere stof. Kleine vaasjes en flesjes met losse bloemen.
Zomer wit, zacht grijsblauw, pastelroze. Denk aan de schelpen op het strand, van die nonnetjes. Drijfhout en schelpen als accessoires.
Een probleem is ook wel al je hout. Veel hout is niet zo erg maar al die verschillende houtsoorten wel, zo ga je nooit één geheel krijgen. Bamboevloer, beukenhouten tafel, vurenhouten kast.... Hou de vloer, verf de rest. Kies een tint en je kan dan van diezelfde teststrook een lichtere tint voor je tafel pakken. Dat je kast dan vergrijsd groen is en je tafel de lichtste tint op die kleurstrip. Wit met de schrik eraf maar wel in de juiste tint. O en die cremekleurige stoelen bij je witte muren en gordijnen klinkt wat flets. Zou ik in dezelfde tint als je gordijnen doen.
Nou ja, dat zou ik doen. Je hebt een prachtige basis waar je veel mee kan.

Morgaine

Morgaine

04-11-2016 om 22:21

Lilian1

Ik kom er door jouw post achter dat de kleur op onze muren 'romantic taupe' heet! In de pot heeft die verf alleen een nummer.

Ali

Ali

05-11-2016 om 10:16

Pirata

Drie verschillende kleuren, dat is pas een statement

Kinderachtig is niet precies het juiste woord, daarom ook tussen haakjes. Heb geen alternatief, sorry.
Als vergelijking: ik zie regelmatig jonge pubers met een lok gekleurd haar, bv blauw of roze. Als ze wat ouder worden, verven ze hun héle haar in een aparte kleur, en dat is dan een echt statement. Die lok was dan het kinderlijke beginnetje.
Of maak ik het nu nog erger?

Anne m, is de bank eigenlijk het grootste struikelblok? Want je zegt dat daar alles flets van wordt. Investeren in een andere bank/ opnieuw bekleden nog een mogelijkheid?

Morgaine

Ik zat te kijken welke taupe TS zou bedoelen omdat er veel verschillende zijn. Mooi dat je dat nu weet, dat wordt dan een romantisch weekend
En Anne M heb je wat aan de ideeën?

Pirata

Pirata

05-11-2016 om 13:48

haha

Nee hoor, ik vind het wel grappig om andere meningen te lezen.
De kleuren bij mij zijn creme-wit, zand, lindegroen. Heel beschaafd en elkaar aanvullend.
Past goed bij het eikenhout en het kersenhout in elk geval. En bij mijn knalgroene Orange Slice.
Draadstarter kun je niet ergens een foto plaatsen, dan kunnen we nóg beter meedenken.

Fruitella

Fruitella

05-11-2016 om 18:12

Zo lastig

Het is niet zo makkelijk advies geven terwijl jouw huis al redelijk bepaald is (de vloer en meubels, gordijnen) en die kan je niet zo snel of makkelijk veranderen. En blijven zoeken en experimenteren, heb je al geprobeerd. Misschien zit het niet in 1 (uitgesproken) kleur maar in 2 (aanvullend of juist tegengesteld) en niet in felle kleuren maar in pastelkleuren. En kan dus eigenlijk prima was jij mooi vindt. Dan is het juist wel handig als je eens gaat neuzen op pinterest naar wat je mooi vindt (en dus niet wat je nu vindt kunnen in je huis).

Waarom vraag je niet eens deskundig advies? Dat is echt veel minder duur dan je denkt. In een uurtje (of 2) is zoiets gepiept. Dan is het wel handig als je weet wat je mooi vindt. Ook als dat tegengesteld lijkt aan je huidige interieur. Sommige bekende verfmerken hebben namelijk in het begin van het nieuwe jaar soms een interieurstylist in de grotere doe-het-zelfzaken (vraag naar de data) waar je een afspraak mee kan maken. Die adviseert je (gratis) maar dan natuurlijk wel uitsluitend met de kleuren van dat merk. Dat betekent niet dat je vast zit aan het betreffende verfmerk. Ze kunnen tegen betaling ook bij je thuis komen, zonder vast te zitten aan het merk verf geloof ik. Maar ik vond dat niet zo erg (en ons huis werd nog gebouwd, dus langskomen kon niet). Tarief weet ik niet uit mijn hoofd maar kan je natuurlijk wel naar informeren. Het is in elk geval veel goedkoper dan blijven zoeken en experimenteren.

Ik heb van zo'n advies veel plezier gehad. Je hoeft niet bang te zijn dat je dan iets krijgt waar jij jezelf niet in herkent. Mij werd gevraagd naar de plattegrond van de woning, kleur vloer, kleur meubels, mijn lievelingskleuren, ik had foto's en een filmpje mee van het huis, de meubels ed. Aan de hand daarvan werden diverse kleurencombinaties gemaakt waaruit ik er 2 heb gekozen (een voor de woonkamer, een voor de keuken). Daarna nog uitgebreid bekeken of het een felle/zachte, meer of minder sprekend, welke ondertoon, doffe/glanzende kleur etc. Nu heb ik een mooie zachte wit met een sprekende kleur en een tegenhanger die de andere twee kleuren extra naar voren brengt. Die tegenhanger vind ik vreselijk lelijk en zou ik nooit op gekomen zijn. Maar in combinatie met de andere twee, past het goed. Daarna ben ik zelf gaan combineren (uitgaande van het advies) In de slaapkamer heb ik daar een variant op met groen en in de kinderslaapkamer weer wat anders.

Anne m

Anne m

06-11-2016 om 12:13

reactie

Heel leuk en inspirerend om al jullie ideeën te lezen. Ik vind het ook wel grappig om te zien dat er dingen geöpperd worden die totaal niet in mijn belevingswereld zitten. Zoals de donkere vloer (wordt ook een heel kostbare zaak om die te vervangen) en zwart/wit. De vloer loopt ook door in keuken/toilet/hal en daar zou een donkere vloer zeker geen verbetering geven.

Aan zwart heb ik (en de rest van de familie) een vreselijke hekel. Ik heb zelfs geen zwarte kleding (behalve een sportlegging), dus dat wordt het ook niet.

De kleuren van Pirata: cremewit, zand en lindegroen vind ik ook wel erg mooi.
Net zoals de beschrijving van Juno. Ik vind het ook leuk om in de zomer een andere kleur kussen neer te leggen dan in de winter. Rood in de winter vind ik vaak ook wel mooi, maar in het voorjaar niet.

Door de zitkamer op het noorden heb ik het gevoel dat de kleuren met een warme ondertoon het beter doen dan de koelere kleuren. Dus vergrijsd blauw vind ik wat lastig, of vergis ik mij daarin?

Alle kasten schilderen is niet echt een optie. Lundia, dus allemaal losse delen. Alles zou uit elkaar moeten. Ik heb ooit eens een Ivar van Ikea geschilderd en dat was eens maar nooit weer. Deurtjes en ladefronten kunnen wel relatief eenvoudig geschilderd worden, maar dan moet ik manlief wel heel erg overtuigen. Ik vind hout ook erg mooi, dus ik zou ook het liefst de nerven zichtbaar willen houden. Daarnaast houden wij erg van natuurlijke materialen, wollen stoffen op de bank en stoel, linnen en wat katoen.

De bank is een paar jaar geleden vervangen. We hadden een donkergroene bank, waar ik een gebroken witte hoes voor had gemaakt, omdat die bank te donker was voor deze kamer. Toen we een nieuwe bank wilden was er geen gebroken wit in wollen stof leverbaar en hebben we dus lichtzand gekozen.

Ik zal eens kijken of ik een goede foto kan maken en ergens kan plaatsen. De foto met mijn telefoon is dermate licht dat het een hele zonnige kamer lijkt. Mijn insteek voor nu is dat ik eerst het zitgedeelte in orde wil krijgen en vandaar uit de rest van de kamer.

Foto's die ik op pinterest wel mooi vind:
https://www.pinterest.com/pin/528258231273702302/
https://www.pinterest.com/pin/185351340891000287/
https://nl.pinterest.com/pin/27654985191219344/ (vloerkleed en tafeltjes vind ik dan wel weer niet mooi, maar het geeft wel de sfeer weer)

Bedankt voor alle input. Het geeft een hoop om over na te denken. Ik zal ook eens uitzoeken wat de kosten zijn van een interieuradvies hier in de buurt. Ik kwam bij mijn eerste zoektocht bedragen tegen van 400 euro. Dat is nu helaas toch teveel geld.

Juno

Juno

06-11-2016 om 13:39

Interieuradvies

Ik weet niet meer wat ik destijds kwijt was maar ik meen dat het bij ons zo'n 250 euro was. We wilden nieuwe fauteuils, nieuwe stoelen bij de eettafel, de muren moesten worden geverfd, de indeling was prut en de verlichting eigenlijk ook.

Ze is bij ons thuis geweest, heeft geluisterd en foto's gemaakt. Vervolgens is ze weer gekomen met een plattegrond en kleurstalen. Ook heeft ze een moodboard gemaakt. Nog een aantal keren heen en weer gemaild, ze had nl een kastje verkeerd ingeschat en daarom kwam het precies niet lekker uit met de tv. Klinkt simpel, maar het gaat om een muur van eettafel tot deur waar een hoop moest gebeuren.

We hebben de muren in een lichtgrijs (terwijl ik dus echt niet van grijs hou!) en sommige dingen hebben we aangepast omdat het niet allemaal onze smaak of budget is. Ze heeft bijvoorbeeld witte stoelen aangeraden maar toen we in Amsterdam in zo'n vintagewinkel waren vielen we als een blok voor gekleurde Eames. Ik heb nu zes verschillende . In plaats van een design wit ding voor de tv heb ik een oud groen metalen kastje met waterschade. Past beter bij ons.
Verder kregen we ook nog tips voor het houtwerk, voor als we de deur zouden willen vervangen en een lichtplan.
Het leuke was ook dat ze zowel een budgetvariant als design op het moodboard had. Ik vond dat ik veel kreeg voor mijn geld. Ik heb me helemaal suf gegoogeld naar de dingen die zij had uitgezocht, ze had nl de plaatjes van internet en wist niet welk merk de verlichting of de fauteuils waren. Ik vond ze erg mooi, had geen zin om iets anders te zoeken dus ik ben grotendeels voor haar tips gegaan.

Ik heb een lastige kleur bank, beetje terracotta. Jouw basis is qua kleur heel neutraal en ik denk dat je daar stuk op loopt. Het fijne van zo'n basis is wel dat je makkelijk kleuraccenten kan aanbrengen. En zo'n lundiakast is inderdaad een rotklus om uit elkaar te halen en te verven maar ik denk dat alles er flink van opknapt. Als je de nerf wil blijven zien, kan je ook overwegen om het te beitsen. Een mooie, niet te felle groen. Lijkt mij prachtig.
Je hoeft niet meteen een fortuin aan accessoires uit te geven, je kan ook een ding kopen (of een kleurstaal meenemen bij de Formido of zo) en kijken hoe het kleurt. Is het niets, dan breng je het weer terug. Ik denk wel dat met name in de winter van diepere en vollere kleuren mooi zijn omdat het geheel anders te flets wordt.

Charis

Charis

07-11-2016 om 11:15

Lastig

Als ik je pinterest-links bekijk, houd je van die lichte/wit-grijze sfeer met niet te felle kleuraccenten.

Als ik echter de beschrijving lees van je woonkamer heb je veel geel (lundia-kasten en dressoir, bank) en rood (grote designstoel). Ik denk toch dat je daar iets moet veranderen. De rest van je basis (muren en vloer, kozijnen) is al goed namelijk. Succes!

Anne m

Anne m

08-11-2016 om 13:59

foto's

Inmiddels heb ik een fotoshoot van de woonkamer gedaan. (Zie http://s1320.photobucket.com/user/zinnigedingen/library/?sort=3&evt=email_share_media&page=1 )
Dat was nog best lastig. Rood is moeilijk te fotograferen blijkt. Op de ene foto is het rood te licht, te helder. De donkerder foto is wat geliger, dat lijkt er meer op. De sfeer daar is wel weer wat erg "berghut".

De eethoek ligt op het zuiden, dus zwaar tegenlicht. Maar ik vind die hoek zelf niet verkeerd. Lamp hangt nog steeds niet op de goede plek, maar houtenblad en gebroken witte stoelen lijkt mij wel okee. Kast is natuurlijk weer lastig. Kleedje bij de eettafel is nu voor de inloop. Wij gaan meestal via de achterdeur en ondanks dat iedereen zijn schoenen uit moet doen, kon ik dat stuk praktisch elke dag dweilen.

Kastje voor de tv is mij ook een doorn in het oog , maar ik probeer mij nu te weerhouden om mij allemaal op relatief kleine dingen te storten. Eerst de kleuren en grote lijnen uitzetten.
En voor de oplettende kijker, achter de bank zie je de achterkant van een schilderij . Moet nog weg.

@ Juno: ik denk dat je gelijk hebt. Misschien is het inderdaad te neutraal. En is die rode stoel te overheersend.
Klinkt wel heel goed, jouw ervaring met het interieuradvies.

@ Charis: ik denk dat jij ook al gelijk hebt. Dat lichte trekt mij wel, met name denk ik omdat het rust geeft. Grijs an sich vindt ik lastiger, voornamelijk vanwege die zitkamer op het noorden, wat het dan killig maakt. Niet te felle kleuren kiezen is wel een eye-opener. Ik zat wel een beetje te zoeken naar wat fellere kleuren.

Li

Li

08-11-2016 om 14:18

wauw...

wat mooi!

Juno

Juno

08-11-2016 om 14:29

Dressoir

Ik vind het dressoir op je foto's erg groot en erg aanwezig. Er gebeurt veel, aan handgreepjes, kiertjes enzovoort. Misschien dat het in het echt anders is, maar zo vind ik het de kamer kleiner maken.
Zo'n kast als je van Pinterest had, lijkt me een veel betere optie. Zelfde kleur wit als van de muur, eventueel een houten topblad en je tv er op. En bovendien zwevend, toont ook ruimtelijker. Ze bestaan in allerlei prijsklasses, ik zal straks even zoeken wat een vriendin van me heeft. Anders dan wat jij postte maar wel diy. Kostte geen drol. Ik kom terug van het groen, ik zou het dressoir óf weg doen of in dezelfde kleur als de muur verven omdat het dan wegvalt tegen de muur en het ruimtelijker toont.

Ik denk dat je ook te veel losse dingetjes hebt. Naast de bank staat een tafeltje(?), bij de tv op de grond staan tijdschriften, achter de rode stoel ligt ook van alles en bij de tv is het vol. Toen ik het interieuradvies kreeg heb ik een dressoir de deur uitgedaan, dozen vol dvd's en bergen meuk. Het was echt een hele klus en het waren dingen waarvan ik dacht dat het echt in de woonkamer moest. Ik mis het niet eens.

Je stoel vind ik prachtig. Die zou ik bekleden in een hele zachte groen, lindegroen of toch wat vergrijsder in eucalyptusgroen. Een koof om de verwarming, de planten in de vensterbank. Een koof maken is niet zo duur, toevallig hebben wij het in de herfstvakantie gedaan. Naast de bank zet je die hoge lamp die nu achter de tv staat en zo'n zelfde bij de stoel om lekker te kunnen lezen.

Als je voor een laag dressoir gaat zou ik daar de tv opzetten met een laag lampje (ik google zo eentje die in stijl bij je grote lamp past) en één grote flesvaas met iets erin, bij voorkeur iets groens omdat dit matcht met je accessoires en straks je stoel. Foto van je kinderen(?)zou ik daar lekker laten hangen. O, ik zie nu dat je meerdere dingen hebt hangen, ook bij de rode stoel. Kan je die drie dingen niet bij elkaar hangen? Dan wordt het meer één geheel. Als dat niet kan zou ik het beperken, niet op elke muur iets. Hang dan iets op in de gang of wissel het af.

Je bank heeft een paarse ondertoon op de foto. Als dat in het echt ook zo is, snap ik dat het niet matcht met de rest. Voor het kleedje naast de eettafel weet ik even niets maar het toont wel druk.
Ik google even voor het lampje en een dressoir.

Juno

Juno

08-11-2016 om 14:34

Lampje op dressoir

http://www.loods60.nl/luceplan_costanzina_schemerlamp?search=luceplan

Hij kan wel nog goedkoper, maar dit is wat ik zo snel kon vinden.

Juno

Juno

08-11-2016 om 14:35

Deze tweemaal voor in de vensterbank.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Pirata

Pirata

08-11-2016 om 17:01

dressoir

Ik vind het dressoir ook een issue. Het is erg groot en erg druk.
Zelf zou ik liever de bank tegen die muur zetten, en dan de draaistoel er tegenover. De bank staat nu midden in de kamer, dat maakt kleiner.
Kun je de spullen uit het dressoir ergens anders kwijt, in de grote kast in de eethoek? En dan de tv tegen het korte muurtje naast de hal, op een iets strakker kastje. Of hoger zetten op één deel van je dressoir.
De eethoek mist nog wat kleur, wellicht enkele stoelen een gekleurde hoes geven?
De stoel steekt qua kleur erg af bij de rest. Bekleden is duur, maar een paar plantenpotten in de vensterbank in het rood en de kleur herhaalt zich.

Pirata

Pirata

08-11-2016 om 17:11

poef

En de poef dan als voetenbank tegen de bank aan. Dan kun je er lekker op zitten of je benen op kwijt. En het schermt de verwarming visueel af (maar niet qua warmte).

Sylt

Sylt

08-11-2016 om 21:36

dressoir

Het geheel is voornamelijk, in de zithoek, vrij okergelig doordat het dressoir bijna in dezelfde tint is als de vloer.
Daarnaast lijkt de muurkleur ook een vanilletoon te hebben en dat versterkt elkaar onderling.

De stoel vind ik erg mooi, je eethoek verder prima, je kleed in de zithoek zou ik zou houden, ook de bank. Dressoir zou ik, als je geen nieuwe wilt, in elk geval rustiger maken door bv 1 grotere decoratie aan te houden. Muren niet in roomwit, maar in 9010 sauzen. Staat frisser daar waar het al vrij gelig is in de kamer.
Verder grotere planten in grotere potten en minder kleine decoratieve spullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.