Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

04-10-2012 om 09:57

Welke koffiemolen?

Ik ben op zoek naar een goede koffiemolen (liefst wel betaalbaar). Ik zie zoveel keus en verschil in prijs.
Mijn espressoapparaat is deze: Saeco aroma inox
We gebruiken nu een goedkope molen van de Aldi maar die maalt eigenlijk te grof voor espresso. Het apparaat kan er gelukkig wel tegen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vorig jaar

stelde ik exact dezelfde vraag: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/PostLink.cgi?post=2847853

Annet

Annet

04-10-2012 om 10:21

Heb ik gezien savon

Ik zag dat jij en Silone een Krups hebben gekocht. Maar andere tips stonden er niet bij.
Ben jij nog steeds tevreden over de Krups? Maalt die wel fijn genoeg voor een espressoapparaat?

Annet

Hij maalt net zo fijn als je wilt, kwestie van langer ingedrukt houden!

Nivona

Maalt officieel niet fijn genoeg, althans is niet precies genoeg instelbaar, maar met de Saeco Aroma gaat het prima. Is ook in evenwicht. Als je op termijn de Saeco Aroma wilt vervangen zou ik wel al duurder gaan, naar de 400 euro ofzo. Nivona is iets meer dan 100 maar wel met schijven.

Overigens hebben wij de pistonhouder getweakt zodat we zonder ventiel koffiezetten, daardoor komt het nog nauwer. Maar dat lukt dus met de Nivona.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-10-2012 om 14:26

Schijven

Een molen met mesjes zou ik niet doen. Geeft veel kwaliteitsverlies qua koffie, en maalt niet regelmatig. Nou kan saeco daar toevallig tegen, maar het wordt nooit optimaal. Ik schaar me als je een nieuwe molen wilt achter de keus van Rodebeuk, anders kom je al snel op een molen uit die minstens het dubbele kost van je machine. Maar even marktplaats in de gaten houden voor een goede schijvenmolen loont ook zeker de moeite!

Annet

Annet

04-10-2012 om 22:34

Bedankt

Hele duidelijke tips!

Ik denk dat het een schijvenmolen wordt. Ik zal marktplaats ook in de gaten houden.

Kijk's bij blokker?

Mijn buurvrouw had van de week een nieuwe koffiemolen gekocht bij de blokker. Was in de aanbieding en electrisch. Geen verstand verder van koffiemolens. Daar was ze nogal zeer enthousiast over
groeten albana

Relithe

Relithe

08-10-2012 om 11:08

Gebruik?

Waar gebruiken jullie een koffiemolen voor? Ik vind het zo gezellig klinken

Eira

We kopen bonenkoffie. Die malen we pas als we de koffie gaan zetten. Vroeger zetten we daar filterkoffie van met de hand, tegenwoordig hebben we een espressoapparaat.

Het is een van de makkelijkste manieren om lekkerdere koffie te drinken zonder dat je hele grote dure apparaten hoeft te kopen. Het verschil tussen een kopje koffie gezet van versgemalen of gezet van gemalen uit een pak van een paar dagen oud is heel groot.

Relithe

Relithe

09-10-2012 om 16:46

Rodebeuk

Ja ik geloof graag dat dat lekkerder is maar ik wist helemaal niet dat er nog koffiemolens verkocht werden! Had laatst op Marktplaats zitten speuren naar zo'n ouderwetse maar die bleken toch niet zo goed meer te werken meestal
Maar je kunt bij de Blokker een goeie kopen?
Tja die dure apparaten daar hebben we geen geld voor maar ik wil wel lekkere koffie!

Eira

Alles wat koffie maalt wordt koffiemolen genoemd. We hebben het hier over 2 soorten elektrische koffiemolens. De ouderwetse waar je mesjes ziet draaien en nieuwere waar de koffie bovenop in een vaak doorzichtige trechter ligt en omlaag gaat door schijven of kegels.

Jij denkt misschien eerder aan de molens met een zwengel, dus zonder elektriciteit? Die hebben wij lang gebruikt toen we niet zoveel koffie dronken. Die zijn ook nog steeds te koop. Van Zassenhaus bijvoorbeeld.

De goedkoopste optie is die met de draaiende mesjes. Zoals deze: http://www.bol.com/nl/p/krups-koffiemolen-f203/9000000011035284/

die met de zwengel is duurder: http://www.dekoffiethuiswinkel.nl/zassenhaus-koffiemolen-santiago-espresso-p-2448.html

Relithe

Relithe

09-10-2012 om 21:57

Leuk!

Ik ga er eentje kopen, niet die dure maar wel een met een zwengel. Oude tijden herleven, vroeger mocht ik bij mijn oma altijd koffie malen en dat rook zo heerlijk!
Ik wist helemaal niet dat die dingen nog bestonden

Relithe

Relithe

10-10-2012 om 13:11

Nog even

Hoe maken jullie de koffie dan? In een koffiemachine of met de hand?
Wij hebben een goedkope koffiemachine maar daar komt geen lekker koffie uit. Ik had al zitten kijken naar die dingen waar je dan met bonen koffie kon zetten maar ja, nogal duur dus niet aan de orde, toen ik hier las.
Maar als ik de gemalen bonen in mijn koffiezetter gooi heb ik dan lekkerder koffie?

Eira

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar de bonen maken wel het verschil hoor. We hebben er hier een heleboel geprobeerd en nu heb ik een lijstje lekkere.

Niet zo arbo

Eira, toen ik last had van rsi had ik soms moeite met malen omdat je tegendruk moet geven tegen de draaibeweging. Anders draait gewoon dat hele ding rond. Ik zou dus overwegen om het model van DE te nemen dat aan de want wordt bevestigd.

Verder vonden kinderen het altijd geweldig om te doen, ook bezoekende kinderen, maar houd er rekening mee dat je flink moet doordraaien als je veel koffie wilt malen. Wij hebben het jarenlang gedaan maar maalden dan in de ochtend en de avond drie schepjes. Dat was goed te doen. Als je iedere ochtend de hele buurt op de koffie hebt, of koffiedrinkende inwonende kinderen, dan wordt het een ander verhaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.