Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Appeltaart

Appeltaart

04-06-2016 om 20:20

welke merken kleding werk (casual chic)

Voor het werk zoek ik wat nieuwe kleding. Ik hou van kleur, maar het moet niet kinderachtig of lieflijk zijn i.v.m. mijn soort werk(geen King Louie). Verder ben ik kort (1.60) met maat 40 en een flinke cupmaat (D/E): niet de dunste dus.

Ik hou van zachte stoffen, lossere kleding, niet te zware stoffen die "staan", maar vloeiend/vallend. Het moet ook niet te duur zijn ; geen Claudia Sträter dus. 60-70 euro voor een broek en 40-50 voor een bloes/top vind ik meer dan genoeg. Te goedkoop hoeft van mij ook niet. Dan zit het meestal niet goed, of het oogt flodderig en slordig. Ik heb een adviseursfunctie, dus moet er wel een beetje netjes uitzien naar mijn klanten toe. Jasje mag, bloes of top is ook ok. Ik draag meestal broeken, maar wil ook best eens een jurk of rok proberen.

Meestal shop ik bij Steps (niet de jurken, vind ik vrij tuttig), maar ik wil wel eens wat anders proberen. Bij ons in het durp hebben ze alleen maar een Miss Etam, en dat vind ik dus niks. Fletse kleuren, het mag van mij best een beetje knallen.

Iemand een gouden tip qua merken ?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-06-2016 om 20:24

Jurk en jasje

Als ik op klantbezoek ga heb ik eigenlijk meestal een jurk aan, eventueel met een jasje. Dat vind ik net wat makkelijker combineren dan een broek en jasje. Eigenlijk ook omdat ik nooit leuke blouses kan vinden. Ik heb wel eens 1700 items uit mijn zoekresultaat bij Zalando afgekeurd.

ook

dat klinkt heel herkenbaar. ik koop veel bij Anna van Toor, meestal in de uitverkoop dan is het prima te betalen. de kwaliteit is mooi, kleding valt soepel en het model is goed. Colberts, mooie jurken enzo. Ik combineer het met 'gewone' / goedkopere kleding.

ik heb net een leuke winkel in een stad in de buurt ontdekt met kleding die helemaal mijn smaak is. Veel verschillende merken, ik kan er me helemaal uitleven. maar ja, zo duur. dus ook daar hou ik het begin van de uitverkoop goed in de gaten. ik hou er van om kwaliteit kleding in de uitverkoop kopen (lees: mooie, soepele stoffen en goed model), omdat ik het sowieso al erg moeilijk vind om fijne/mooie kleding te vinden.

ik kijk meestal op een site

van een winkel waar ze meerdere merken verkopen, en vanuit daar ga ik er naar toe.
Didi is dat wat voor je?

lauren

lauren

10-06-2016 om 09:56

mijn schoonzusje

Mijn schoonzusje voldoet zo ongeveer aan de omschrijving die jij van jezelf geeft en die moet ook casual chic zijn voor het werk. Zij draagt meestal een jurk met een kort vest of jasje van het merk expresso of sandwich. Maar dat kan natuurlijk ook van een ander merk zijn. Of ze draagt een rok met vest of jasje en dan een topje erop (kan ook van vero moda en only of zo zijn).

Li

Li

10-06-2016 om 11:29

Sandwich (maar alleen uitverkoop voor mij) en het Duitse merk Comma. Dat kan bijvoorbeeld via Zalando (dan krijg je wel irritante reclames als je geen adblocker hebt) of de EU-site van Comma zelf. Het is net wat goedkoper dan Anna van Toor, maar leuk en netjes. En prima kwaliteit.

Anna G.

Anna G.

10-06-2016 om 13:04

merken

Expresso en Vanilia misschien, al zijn die wel wat duurder dan het bedrag wat jij noemt maar weer goedkoper en jeugdiger dan Claudia Strater.

Je kan ook eens bij Costes shoppen, dat is volgens mij de volwassenere lijn van The Sting. Mooie kleding, goede stoffen, tijdloze stijl en voordelig voor je portemonnee. Of anders toch Zara.

Monki misschien?

Ook uit Zweden, het duurdere zusje van H&M met soepele stoffen die makkelijk zijn te onderhouden. Leuker dan Zara en zeker van een betere kwaliteit.

Appeltaart

Appeltaart

10-06-2016 om 13:50

bedankt !

Ik heb toch weer heel wat nieuwe namen (merken) voorbij horen komen. Ik ga het eens googlen allemaal. Ik woon echt in een dorp in de middle of nowhere, dus ik ben ziet zo op de hoogte van de verschillende merken. Zara, Sandwich, Vanilia, Espresso ken ik, maar de rest nog niet. Toch maar eens een stad in dan. Via internet vind ik altijd wat lastig, je kan toch niet goed zien hoe het zit, en niet voelen wat voor stof het is (vind ik erg belangrijk, ik voel snel irritatie).

lauren

lauren

10-06-2016 om 14:18

monki

Als ik denk aan nette,zakelijke kleding, dan denk ik niet meteen aan Monki. Monki is het hipstermerk van h en m, inderdaad mooie kwaliteit, wat extravagant maar niet voor zakelijke kleding. Mijn dochter draagt het, die is 1.73 en hipster (laat het haar maar niet horen) en ziet er netjes uit voor een jonge, moderne vrouw maar niet om zakelijke klanten te ontmoeten.

Noet

Noet

10-06-2016 om 14:46

cora

Cora Kemperman, ART-fashion zijn de merken die ik draag.

Lauren - Monki

Grappig hoe je anders positioneert naar gelang de omgeving.
Ik krijg regelmatig complimenten over mijn kleding in een zakelijke omgeving.
Maar misschien heeft dat te maken met de zakelijke omgeving zelf: IT gerelateerd, project gestuurd, gericht op innovatie en start-ups.

Jong is niet direct mijn signalement. Van hart en geest misschien

COS &other stories

Monki zou ik ook niet echt kiezen als ik op je beschrijving af ga. Maar COS of &other stories vermoedelijk wel. Komen allemaal uit de H&M stal maar veel betere kwaliteit. MANGO heeft ook mooie jasjes Etc. Heel betaalbaar ook.

Agatha

Agatha

10-06-2016 om 22:20

Esprit

En dan bedoel ik toch de website. Zoveel keuze! In de winkels kan ik bijna nooit iets vinden, maar online lukt het altijd. Ik draag zelf ook casual chic, denk ik...

Noet

Noet

11-06-2016 om 07:47

nou lekker dan,

houd ik helemaal niets meer over.
Want Zara, H&M, MissEtam en eigenlijk alle andere merken /ketens in dit draadje vind ik oprecht niet leuk, saai en allemaal hetzelfde bieden.

Dan maar hopen dat Very Cherry nog gewoon blijft.

Noet

Noet

11-06-2016 om 07:49

gelukkig

heb ik nog wel wat kleding op voorraad liggen want kast uitgedund en opgeborgen en ik heb sinds november 2014 al niets meer gekocht en denk ook niet dat dat het komende jaar nodig is.

lauren

lauren

11-06-2016 om 09:34

done en noet

Done: begrijp me niet verkeerd, ik vind Monki leuke kleding hebben, prima kwaliteit (heel veel beter dan h en m) en in jouw sektor kan dat ongetwijfeled prima, maar uit de beschrijving van appeltaart is dat niet wat ze zoekt. En jong, fijn toch! Ik werd gisteren ook zo genoemd maar dan door een stel pubers, waardoor ik me juist heel erg oud voelde.
Noet, ik las het inderdaad van Cora Kemperman deze week. Ik zelf draag haar kleding niet maar ik las wel dat de echte Cora het bedrijf verkocht had aan oa haar nicht. Was de kleding de laatste jaren ook ander geworden (gewoon nieuwsgierig)? En ik ben het met je eens, ik heb momenteel qua kleding ook een identiteitscrisis en weet niet zo goed waar ik kleding kan kopen. Ik vind miss etam ook niet leuk. Ik heb er wel eens wat gekocht ooit maar vond het zweterig/

Li

Li

11-06-2016 om 12:40

Zweterig

komt doordat het geen katoen/linnen/zijde is. Naar natuurlijke stoffen moet je helaas zoeken. Er zijn wel webwinkels die ze verkopen, maar dat is duur en vrijwel altijd casual. Af ent toe heeft C&A mooie dingen van natuurlijke stoffen, maar de laatste tijd weer niet. H&M soms ook wel, maar dan weer niet de zakelijke kleding. Het is echt zoeken (of zelf maken).

of investeer

Investeren in paar duurdere jurkjes die niet heel mode gebonden zijn, is voor werk echt de moeite waard. In de uitverkoop kun je vaak ook prima slagen. Zelf ben ik fan van Wax Antwerp en Kyra en Ko.

Noet

Noet

12-06-2016 om 07:08

Deze dan misschien, Noet?

Attitude Holland, de vintage jurken?

Past helaas niet bij mij, ik hoor meer in een recht silhouetje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.