Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ef

Ef

10-07-2011 om 23:46

Welke muziek?

Binnenkort gaan we weer op vakantie en zoals ieder jaar wil ik weer wat cd's kopen om onderweg naar te luisteren. Adele heb ik al, Anouk, Racoon? Wie heeft nog tips voor muziek die de moeite waard is om te kopen?Een beetje makkelijk in het gehoor liggend (anders komen er klachten vanaf de achterbank) maar niet al te zoetsappig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

11-07-2011 om 00:24

Wat wil de achterbank?

Ik zou het ook aan hen vragen. Mijn ene kind zou bijvoorbeeld al op jongere leeftijd helemaal geen probleem hebben gehad met stevige rock uit de jaren zeventig. Ook Katzenjammer wordt wel op prijs gesteld. Oudste kwam laatst met de Red Hot Chili Pipers (geen schrijffout!).
Ben benieuwd naar het resultaat!

Ef

Ef

11-07-2011 om 00:52 Topicstarter

De achterbank

Op de achterbank zijn ze 5 en 8 jaar oud en daar houden ze van o.a. van Ralf en Nick & Simon, mja... Maar inmiddels zingen ze Carol Emerald ook al fonetisch mee en mijn oude cd's van R.E.M. en Bruce Springsdteen vonden ze ook wel mooi. Pa's muziek van Cypress Hill vinden ze dan weer rotherrie. (en komt het verzoek vanaf de achterbank of die rotherrie wat zachter kan... waneer zal dat andersom zijn?)

Red Hot Chili Pipers vind ik trouwens erg leuk!! Net op You Tube bekeken, ik had er nog nooit van gehoord.

Belle Époque

Belle Époque

11-07-2011 om 01:33

Mijn kinderen zijn al pubers, maar ik herken dit wel. Van vroeger toen ik zelf kind was, en van mijn kinderen. Ik zeg wel eens: vroeger jelden onze ouders dat het zachter moet, tegenwoordig zijn het de kinderen

Je kan 2 dingen afspreken: of we draaien om de beurt iets wat één persoon leuk vindt (en de rest heeft dat te accepteren, die komt ook wel aan de beurt), of er wordt alleen gedraaid wat iedereen, of in ieder geval de meerderheid leuk vindt. Dat laatste lijkt me het prettigst, maar misschien verschilt dat

Je noemt spontaan al een aantal mogelijkheden: Bruce, Carol Emerald... En een aantal nee's: Cypress Hill, Ralf, Nick & Simon...

Volgens mij gaan jullie er samen prima uitkomen!

Ayanna

Ayanna

11-07-2011 om 11:51

Ef...off topic

Had jij nog nooit van The Red Hot Chili Peppers gehoord....????? Ik ben echt even sprakeloos. Kind, je weet niet wat je mist! Gauw die schade inhalen zou ik zeggen!

Ayanna

hahah, even echt goed lezen; de Red Hot Chili Pipers!


http://www.youtube.com/watch?v=OwrvHnYpwkk

Dorry

Ayanna

Ayanna

11-07-2011 om 13:38

Oeps

Foutje bedankt! Sorry, ik had er helemaal overheen gelezen....

Grappig

Dat de Red Hot Chilli Pipers ineens voorbij komen hier, dat vinden mijn kinderen, vooral zoon van 9, erg leuk sinds we die live hebben gezien. Ik vind het zelf ook leuk, maar niet om een hele cd te horen.
Dochter van 6 heeft verder een voorkeur voor Flogging Molly en Scrum. Zoon houdt van Rammstein, Metallica, Shantel en de meeste (oude) rock en metal. The Real McKenzies vinden ze allebei leuk.
Zelf maak ik meestal verzamelcd's , kan iedereen dingen roepen die ze leuk vinden en dan heb je altijd hooguit een paar nummers die je niet zo leuk vindt, maar een ander wel en dan komt er weer iets dat je zelf leuk vindt. Zo krijg je wel heel afwisselende muziek, je bent zo van Rammstein via Sesamstraat naar Nirvana

Belle Époque

Belle Époque

11-07-2011 om 18:08

Oh, nerina!

Een dochter van 6 die van Flogging Molly houdt, wat geweldig! Heb je haar The Pogues al eens laten horen?
En het is inderdaad de Red Hot Chili PIPERS. En nee, ik kende ze ook niet en trapte ook in die woordspeling

Belle Époque

The Pogues heb ikzelf pas redelijk recent ontdekt, kende de naam wel, maar had er eigenlijk nog nooit iets van gehoord, maar dat past inderdaad wel in de lijn van muziek waar we van houden.
Ik moet altijd erg lachen als ik vriendenboekjes voor haar invul. Al die andere kleuters vullen bij favoriete band/zanger dingen in als K3, Jan Smit, Nick & Simon en dan staat daar ineens Flogging Molly tussen Ik ben benieuwd of het zo blijft als de kinderen ouder worden, maar voorlopig houden ze van dezelfde muziek als wij en dat is toch wel erg prettig.

De kinderen op de achterbank hebben hun eigen mp-3 speler met koptelefoon op de achterbank. Zo kunnen wij luisteren wat we prettig vinden en zij ook.
Veel liefs, fijne reis, timsmama

Ef

Ef

12-07-2011 om 21:41 Topicstarter

Timsmama

Ja, een eigen mp-3 speler zou ook wel een idee zijn, maar ja, dat vind ik zo ongezellig; ze kijken ook al af en toe een dvd onderweg met de koptelefoon op. Ik denk dat ik maar een verzamel cd ga maken met voor ieder wat wils, dat vond ik ook een goed idee.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 22:00

Zoon (4)

Kan de Beatles erg waarderen, en ook Simon & Garfunkel (heerlijke meezingmuziek). Ook wel Manu Chao, Lauryn Hill, bijna alle Motownmyziek, de Stones, kortom: ouwe meuk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Paal

Paal

13-07-2011 om 20:44

Goh

Ging vroeger alles van Bassie en Adriaan mee. Later de smurfen, of wat het andersom? En wij maar meezingen.
Daarna Paul de Leeuw en ook de foute cd's doen het goed.
Nog steeds zingen we mee en ik denk dat de pubers het helemaal niet erg zouden vinden als we weer eens de smurfen zouden opzetten.
Zelf hebben ze koptelefoons op hun mobieltjes.
Zelf heb ik op die momenten, als ze zelf luisteren, het liefs niets aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.