Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke naaimachine voor beginner?

die ook nog niet weet of ze er echt wel kleding mee wil gaan maken.

Maar om eens een zoom in gordijnen te maken bijvoorbeeld. Of een hoes voor 't een of 't ander. In gedachten zie ik me al leuke broeken voor m'n jongens maken of iets voor mezelf maar de naaicursus die ik als 12 jarige volgde, sloeg niet echt bij me aan. Vond het destijds nogal een gedoe met patronen overtekenen en spelden en rijgen en weet ik veel wat.

Anyways, nu denk ik er over om een naaimachine te kopen. Ik heb eens op marktplaats gekeken maar daar is bij mij in de buurt geen aanbod op dit gebied.
Wel deze 2 van webwinkels.
Is dat wat? En wat is dan het praktische verschil tussen de 1 en de ander?

http://link.marktplaats.nl/245123632
en
http://link.marktplaats.nl/217929968

Misschien hebben jullie nog andere tips?

Dank!
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nadeel goedkoop

Goedkopere machines kunnen niet altijd door dikke lagen stof (spijkerbroek) heen.Ook kunnen ze vaak niet langzaam naaien.Als je het pedaal intrapt is het fijn als je ook steekje voor steekje kunt naaien bij precisiewerkjes.
Ik zou een goed tweedehandsje kopen bij een goede naaimachinewinkel. Voordelen: garantie en goed advies.Ze leggen je de machine helemaal uit.
Ik heb het ook zo gedaan en na 2 jaar een duurdere machine gekocht.

Damajo

Inderdaad

Beide machines die je laat zien staan niet bekend als goed kwaliteit. Tweedehands machines in dezelfde prijsklasse zijn veeel beter. Ik zie namelijk de meeste mensen stoppen met naaien omdat de machine niet doet wat ze willen. Goede merken zijn Pfaff en Bernina, maar ook moeilijk te vinden omdat het zulke goude machientjes zijn.

Dorry

Vera*

Vera*

01-02-2010 om 13:07

Mijn moeder

Mijn moeder heeft nog van voor haar trouwen jaren gedaan met hare ouwe trouwe husqvarna. Een paar jaar geleden mocht ze hem echt begraven en heeft een nieuwe bij de Aldi gekocht. Ze hoefde niet zo een goede want het was toch maar voor verstelwerk. Het werkte niet lekker. Bij de naaimachinewinkel heeft ze een tweedehands gekocht van een fatsoenlijk merk en nu is ze weer helemaal blij als ze verstelwerk moet doen. Het werkt zoals het behoort en dat is toch de grootste winst in het plezier ervan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-02-2010 om 14:58

Inderdaad

Ik zou ook voor een tweedehands gaan. Heb ik ook gedaan, bevalt erg goed. En inderdaad garantie, en prima uitleg. Zeker als je niet zo veel ervaring hebt, is dat ook wel prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.