Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zeester

Zeester

20-07-2013 om 23:34

Welke naaimachine waar kopen?

Ik wil een nieuwe naaimachine kopen, een goede waar ik zomen van spijkerbroeken mee kan naaien zonder problemen. Eventueel met automatische regeling van de draadspanning (als dat bestaat). Maar ik wil hem wel in een winkel kopen waar ik heen kan als er wat is. Zoveel winkels zijn er niet zag ik net : in Katwijk, Den Haag of Zoetermeer. Iemand ervaring daar? Alvast bedankt

Jessica O

Jessica O

21-07-2013 om 15:31

Merk

Heb je zelf al een merk in gedachten? Heb zelf eerst een singer gehad en nu een pfaff en de laatste bevalt me veel beter. Komt goed door dikke stoffen heen.
Weet geen winkel voor je, woon zelf aan de andere kant van het land.

Waarom nieuw?

Ik heb wel gehoord dat tweedehands machines veel stabieler zijn én niet vastlopen als je dikke lagen probeert te behandelen zoals spijkerbroeken e.d.
Als je een goede zaak zoekt in je eigen woonplaats of daar vlakbij kun je hem ook laten repareren als er iets is. Ik heb al heel veel mensen gehoord die een goedkope machine kochten bij de Aldi of Lidl o.i.d. en daar helemaal niet tevreden over waren. Er zit ook zoveel electronica in, in die nieuwe machines. Zelf heb ik een husqvuarna van nu... bijna 30 jaar oud. Hij werkt perfect, en ook ik gebruik hem eigenlijk alleen voor verstelklussen of het maken van gordijnen o.i.d.

nolly

nolly

22-07-2013 om 13:27

Naaiforum

Ik zou eens kijken op het naaiforum; www.sancho.nl
Hier zitten allemaal naaisters en hebben veel verstand van naaimachines.
Ook als je een naaimachine wilt aanschaffen voornamelijk voor het zomen van spijkerbroeken, kunnen ze je goed adviseren.
Wil je echt lekker gaan naaien als hobby, dan heb je waarschijnlijk een andere machine nodig.

Zelf zou ik niet gauw een machine kopen bij de lidl of aldi. Zeker niet als je door zwaardere stoffen wilt naaien.

zelf zou ik voor dat soort klussen eerder een pfaff kiezen. (heb zelf 2 singers)

Zeester

Zeester

22-07-2013 om 15:26

Bedankt

Ik had een singer die het na 30 jaar en een val niet meer deed. Inderdaad zo'n goedkoop ding gekocht omdat ik niet veel naai. Alleen de zomen van broeken, een enkele rits en dergelijke en dat gaat niet zo best daarmee. En nu wil ik gewoon een nieuwe, lees andere, naaimachine waarmee ik weer 30 jaar verder kan (20 jaar is ook goed, want dan zou ik al 80 zijn...). Ik denk dat ik maar eens naar die winkel in Katwijk rijd en kijk wat ze voor me hebben.Bedankt voor het meedenken. Ik ga zeker ook nog even op het naaiforum kijken.

Tink

Tink

23-07-2013 om 18:40

Pfaff

De titel zegt het al, hier een Pfaff, al een jaar of 20 en die doet het nog steeds uitstekend. Sterke motor, kan dus door vele lagen stof tegelijk heen en spijkerstof is geen enkel probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.