Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

30-07-2021 om 20:49

Welke naaimachine wel en welke beslist niet?

Hallo, ik wil een naaimachine maar weet er niet veel van. Ik wil natuurlijk recht kunnen stikken en zigzagsteek. Ook door wat dikkere stoffen kunnen naaien. Daarnaast zou stretch stof kunnen naaien een pre zijn. Wat zijn jullie bevindingen?

Misschien is het handig om naar een naaimachine winkeltje te gaan? Zij kunnen je prima adviseren.

Ik lees graag mee. Mijn oude singer concerto3 kon o.a. automatisch  opwinden. Maar ik vrees dat repareren niet meer mogelijk is. Ik merk dat veel winkels verdwenen zijn waardoor uitproberen en onderling vergelijken lastig wordt.

Ik heb zelf een Janome, heb deze al een jaar of 10. Daarmee kun je alles wat je vraagt, ik had toentertijd dezelfde eisen ongeveer. Ook had ik aangegeven dat ik een degelijke machine wilde die lang mee zou gaan.
Er zitten wat extra steken op, was niet nodig geweest wat mij betreft, maar deze werd me geadviseerd in zo’n winkeltje. 
https://www.matson.nl/janome-8330

Vergelijkbaar met bovenstaand. 

prima naaimachinewinkel in Sliedrecht. Veel kennis in huis. Ter plaatse uitproberen wat je bevalt. 

Pfaff. Heb jaren een Singer gehad, nu Pfaff en die vind ik prettiger. Makkelijk, degelijk en best eenvoudig te gebruiken.
Singer verkoopt ook wel eens machines bij de Lidl/Aldi. Dit zijn de lichtere types, die komen niet echt door dikkere stof heen. 
Als er een winkel in de buurt is zou ik daar gaan kijken. Ook ivm onderhoud ed. Zo niet, vraag ook eens na bij een stoffenwinkel, die weten vaak wel "onderhoudsmannetjes" te vinden. (Hier hangen bv kaartjes van naailes en onderhoud op een prikbord)

Regio oost: steggink Nijverdal. Bennink Almelo. Schuring Hengelo. Rouwendal Apeldoorn.

PS, stretch stof naai je met een hele flauwe zigzag, dan heb je er wat rek in zitten. Je hebt ook speciale stretch steken, maar die is heel lastig uit te halen. Die gaat 3x over hetzelfde stukje heen.

ik ben erg blij met m'n Smarter by Pfaff. De duurdere, met veel steken, maar volgens mij zijn de simpelere machines ook prima.

Ik heb een Pfaff zonder toeters en bellen maar wel met voldoende steken. En met een boventransport en met een naaldinrijger. Garen wisselen is een paar tellen en spijkerbroeken inkorten gaat prima. Zat een duidelijk boekje bij. Heb deze via MP. 
Voorheen een Aldi machine gehad maar dat was niet wat 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.