Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

08-04-2018 om 11:24

Welke schoenen bij jurk/rok?

Ik draag de laatste tijd steeds vaker een jurk of rok, in de winter gemakkelijk te combineren met een dikke panty en laarzen, maar nu het voorjaar is vind ik de laarzen te warm. Ik hou niet van sneakers à la Sketchers of NewBalance bij een jurk/rok, maar wat dan? Ik heb een brede voet, schoenen loop ik in de breedte uit, dus een ballerina achtige schoen ziet er niet lang mooi uit en ik kan niet op hoge hakken lopen, een plat hakje is geen probleem. En wat voor panty of met blote benen staat nu mooi?


S zomers

Draag ik best van ‘zomerpanties’ onder een jurk. Meestal hold ups. Qua kleur onzichtbaar. Herl dun, dus niet warm. Als je netjes moet staat het net even moooer en als t maar net 20 graden is of zo is het ook heerlijk qua ‘niet koud’

Schoenen? Ligt heel erg aan het soort rokje of jurk. Maar dat is in de winter niet anders vind ik. Niet elke schoen of laats past qua stijl bij elke soort jurk of rok.

Persoonlijk vind ik hakken ( hoog of iets lager) bij de meeste jurken of rokken mooier staan dan hele platte schoenen. Maar dat is absolute en kwestie van smaak. Sneakers of slippers kunnen soms ook best heel leuk zijn. Maar als jij een hekel het aan hakken, niet van sneakers houdt en lastige voeten hebt...dan zou ik met m’n favoriete jurk aan naar de schoenwinkel gaan en gewoin eea uitproberen....( iets opens? Met een klein hakje? Of brogue achtige schoenen met een klein beetje extra hak? Toch semi luchtige zomerlaarsjes ( zie je best veel de laatste jaren?)

Ingrid

Instapper/loafer

Een instapper of loafer? Sluit wat hoger zodat het met bredere voeten niet open gaat staan. Wel plat en toch vrouwelijk. Zoiets; https://www.omoda.nl/dames/loafers/

Kaori

Kaori

08-04-2018 om 15:32

DrMartens

DrMartens .
Ik heb een paar voor de winter: hoge (20 gaats) en een paar lage voor de zomer. http://www.drmartens.com/nl/p/originals-shoes-smooth-polley

Sandalen

Mooie leren sandaaltjes met een wat hogere blokhak?
Vorig jaar heb ik veel gelopen op een hoge kurken slipper met een suede band, zaten heel comfortabel.

Ingrid T haar benen

Ow Ingrid als ik jouw benen had dan deed ik ook hold ups of stay ups aan. Bij mij gaat dat echt niet lukken. A. veeeeeel te lange benen, die hold ups eindigen boven mijn knie. En B. stevige bovenbenen en hele smalle enkels en kleine voeten. Te strak om mn benen en floderend rond mijn enkels en voeten.
Heb nu eenmaal geen standaardfiguur. Vind dit qua pantytijd ook n lastige. Doe soms de gevreesde legging aan. Ligt gewoon aan t soort jurk. Ik draag bij wat korte jurkjes tegenwoordig ook graag een versleten boyfriens jeans. Broekspijpen iets omvouwen. Vind ik nou leuk.

Foto jurk en jeans

Ik moest even uitzoeken hoe ik dit moest doen maar ik bedoelde dus dit met een jurk/tuniek en een jeans:

https://ibb.co/fv3oMc

40er

40er

08-04-2018 om 18:00

Ligt eraan

Met panty een pump (niet te hoge hak), zonder panty kan ook met een sandaaltje of slippertjs (of je moet een panty zonder teen hebben)

En bij een sportief jurkje https://www.sans-online.nl/only-jurken-onlsuper-3-4-dress-jrs-15160978-night-sky-cordovan-35002917, zoiets, dan vind ik een sneaker wel leuk (behalve als ik naar beneden kijk dan vind ik het niks, in de spiegel staat het wel leuk)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-04-2018 om 18:13

Nou

Iets als van Gabor denk ik.

Ja weet je, hakken staat het meest elegant, maar als dat er niet inzit en je voor ballerina's de voeten niet hebt, dan wordt het toch een stevige schoen.

Meer smaken zijn er niet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-04-2018 om 18:17

Gabor

Ik draag alleen maar schoenen van Gabor. Ze hebben ook modellen met een hak van ca 4 cm. Daarop kan ik wel een stukje wandelen.

Tijgeroog

Tijgeroog

08-04-2018 om 18:39

Marie

Marie

08-04-2018 om 19:32

Wolky

Wolky heeft ook leuke sandalen e.d. in de collectie.
Groot voordeel is ook de uitneembare binnenzolen. Ideaal bij steunzolen.

@Emma

@Emma

08-04-2018 om 20:11

deze

zitten heerlijk en zijn toch wel elegant en zonder hak, zeker met rok/jurk

https://www.nelson.nl/rieker-dames-sandalen-blauw-2620425050.html

margaretha

margaretha

08-04-2018 om 20:27

ik draag

winters meestal een veterschoen/ beetje sneakerachtig van het merk ecco, vroeger ook wel een eentje gehad met een stuk elastiek in de bovenkant. In de zomer sandalen van teva of ecco. Nu zijn mijn rokken altijd ruim over de knie/ halverwege kuit en hoef daarom geen panty aan, draag kniekousjes.

Blokhak

Ik vind schoenen met een blokhak het lekkerste lopen omdat je met een blokhak niet zo snel je enkel zwikt.
Tevens hou ik van een iets meer gesloten pump; meer steun om de voorvoet zodat ik stabiel sta.
Desnoods met een mooi bandje over de wreef.

En..ik heb altijd

Koude voeten dus zal niet gauw sandalen aan doen. Dan moet t toch wel warm zijn. Hebben jullie dat niet?

Yaron

Yaron

08-04-2018 om 21:48

Mooi

Ik heb al veel ideeën opgedaan en mooie schoenen gezien door de links. Ik vind pumps met hakken wel mooi staan onder een jurk en het zou me ook wat langer maken, maar comfortabel is het niet voor mij, alleen op een feestje waar ik niet veel hoef te lopen zou ik het wel aandurven. Dr Martens vind ik wel mooi bij een spijkerbroek, maar ik ben een beetje 'lompig' met lopen, dat wordt er met die schoenen helaas niet beter op. Ik denk dat ik ga voor een paar loafers en een paar sandalen voor het echt warme weer.

Jackie

Jackie

08-04-2018 om 23:56

Ik denk

dat enkellaarsjes wel geschik zijn voor jou. Kan met of zonder hak, loopt lekker en staat netjes én stoer.

Dorry1 en verder

Ik houd niet van loafers, maar deze zijn wel gaaf!

Ik draag dunne panty's als het nog niet echt warm is. Ik zou zeggen koop een paar goede panty's (Oroblu of Falke) die zitten echt prima.
Qua schoenen draag ik in de zomer meestal pumps of sandalen met een hak (tenminste naar werk) onder een jurk. Gabor is inderdaad een fijn merk en die hebben hakken in verschillende hoogtes.
Maar smaken verschillen. De Dr Martens die hier getipt worden zouden echt als een vlag op een modderschuit staan bij mijn jurken.

Kaori

Kaori

09-04-2018 om 09:30

Alkes

wat voor jurken draag jij dan?

Ik heb mijn Docs ook gewoon onder mijn mantelpak aan naar mijn werk. Zowel de hoge als de lage.

Ik jurken van ART Fashion maar ook wat meer klassieke van Verry Cherry. Ik heb eigenlijk nog geen jurk gevonden waar mijn Docs niet bij passen.

Kaori

Ik draag vaak La Fee Maraboutee of Kyra & Ko. En daar vind ik het niet bij passen. Maar het zal ook schelen dat het gewoon niet mijn smaak is

Kaori

Kaori

09-04-2018 om 10:17

grappig

op een aantal foto's hebben de modellen bij Kyra &Co volgens mij gewoon Docs aan of heel erg er op lijkend.
Het zelfde bij La Fee Maraboutee.
De sandalen van Doc dan. Ik zou mijn Doc's er gewoon onder aan doen.

Mij zul je niet aantreffen in sneakers (sportschoenen zijn voor op het sportveld, niet voor daarbuiten). Enkel laarsjes onder een rok/jurk vind ik in veruit de meeste gevallen ook niet mooi.

Gelukkig zijn er zoveel mogelijkheden dat we er niet allemaal hetzelfde bij hoeven lopen.

Guppie

Guppie

09-04-2018 om 11:06

Betere schoenenzaak

Ik zou naar de 'betere' schoenenzaak gaan en je daar laten adviseren. Bij dat soort winkels hebben ze diverse breedtematen dus daar kan je op googlen als je een winkel zoekt.
Het ene of het andere laarsje kan uitmaken. Gevoerde laarsjes zijn al snel te warm en broeierig. Een halfhoge schoen/enkellaarsje is nog een optie.
Het ene of het andere merk kan uitmaken in de pasvorm. Zo heb je voor smallere of bredere voet schoenen van Durea maar die zijn nogal eens lomp van vorm. Hassia is volgens mij wel een goed merk. Voor mijn smalle voeten helaas te breed.
Draag zelf vaak een panty/maillot met katoen, soms ook zonder voetje, soort legging.

Feyn

Een eigen merk van Ziengs schoenenzaak. Valt breed, leuke modellen. Ik heb deze van 't winter vaak aan gehad bij een jurk met dikke panty's.
http://www.ziengs.nl/feyn-veterschoen_zwart_16094.html

Leeftijd

Als ik de online sites van de genoemde merken bekijk, geloof is dat de keuze voor een type schoen ook voor een deel bepaald wordt door de leeftijd. Een jongedame op sneakers wordt minder vreemd bekeken dan een oudere dame.

De keuze voor een schoen is vaak kwestie van gewenning. Als een oudere dame op het werk altijd op sneakers loopt, broek, rok of jurk, raakt men hieraan gewend want dat ‘hoort’ bij haar. En zij voelt zich er ook lekker bij; dat straalt ze uit, dus staat het top.

Met andere woorden; het maakt niet uit wat je draagt op welke leeftijd dan ook, zolang je de uitstraling hebt lekker in je vel te zitten.

Suzanne

Suzanne

04-05-2018 om 20:22

Welke schoenen bij jurk/rok

Zal er een beetje vanaf hangen hoe kort je de rok/jurk hebt. Als die boven de knie zijn zal ik toch gaan voor (lage) blokhakjes en een leuke panty of maillot. Als je X- of O-benen hebt (dus kromme benen), moet je misschien wel eens nadenken of het korte wel voor je geschikt is. Vind zelf rok tot op of net over de knie altijd wel netjes, net als een broekrok of 3/4 broek/jeans. Hier kunnen ook wel gemakkelijk leuke andere schoenen bij zoals een goede (modieuze) veterschoen of bootschoenen.

Panty's of maillots van Oroblu, Falke of Hudson zijn m.i. de beste.
Dan schoenen. Als je losse steunzolen hebt, dien je hier rekening mee te houden met je schoenkeuze. Je hebt dan schoenen met een los en uitneembaar voetbed nodig. Zeg altijd ze dienen "steunzoolproof" te zijn!!. Te denken valt aan bijvoorbeeld, Durea (voor moeilijke voeten e/o steunzolen ideaal - hebben ook lage blokhakjes tot 4cm. -), Gabor, Verhulst, Thinks, Footnotes, Hassia, Antonio Paolo (Leuke lage -zwarte/blauwe of bruine collegeschoenen) of Bootschoenen van van Bommel. Vroeger waren het dan altijd van zulke "Oma" modellen, maar dat tijdperk is wel redelijk voorbij.

Welke zijn het geworden?

Daar ben ik dan altijd nieuwsgierig naar 😉

Yaron

Yaron

05-05-2018 om 17:57

Lilian1

Het zijn een paar sandalen met klein hakje, een soort stewardessenpumps in breedte maat met klein hakje en een paar lage witte Adidas sneakers geworden. De sneakers staan uiteindelijk hardstikke leuk onder een paar van mijn rokken.

Leukdat je t even laat weten

2 heel verschillende schoenen dus je kunt met alle rokken en jurken weer vooruit!

Suzanne

Suzanne

06-05-2018 om 17:23

Lilian1

Leuk dat je zo goed bent geslaagd zeg.
De (stewardessen)pumps nog van een speciaal merk genomen en gekocht bij een goede schoenenzaak of via internet ? Zeker zulke blauwe/zwarte met een blokhakje van 4/5 cm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.