Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Majda

Majda

18-11-2009 om 00:19

Welke schoenen bij zwart jurkje?

Jaaa! Ik heb 'm. Eindelijk het perfecte zwarte jurkje. Ik heb nu dus iets in de kast hangen wat ik bij (bijna) elke gelegenheid aan kan trekken. Heerlijk.

Maar...eh...wat voor schoenen horen er eigenlijk onder? Mag zwart? Of is iets anders leuker/beter? En wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zwart kan

Zwarte schoenen/laarzen zijn natuurlijk het makkelijkst, maar andere kunnen ook heel leuk zijn, alleen moet je die dan afstemmen met accesoires zodat het één geheel wordt. En natuurlijk rekening houden met de jas.

Ik zou....

Een mooi hoog gehakt pumpje erbij aan doen, of een elegante zwarte laars met hoge hak. Ook een kort enkel laarsje mits met hoge hak zou ook prima kunnen (mits je daar de benen voor hebt want dat schijnt met ballonkuiten weer niet te staan). Een andere kleur zou ik niet zo gauw doen tenzij je dat weer terug laat komen in de accessoires zoals een bijpassend tasje of zo.

inky

inky

18-11-2009 om 09:51

Zwart

ik sluit me aan bij de vorige dames. met een mooie (voile) shawl kun je het geheel iets fantasierijker maken. Laarzen bij een iets "sportievere" gebeurtenis en pumps bij een chique aangelegenheid.

Majda

Majda

18-11-2009 om 10:24

Nog een vraag

Dank. Zwarte pumps dus. Nou, dat moet te doen zijn. En dan nog zo'n oenige vraag: moet er dan per se een zwarte panty bij of kan bijvoorbeeld een huidteint ook?

Hangt er maar net vanaf

wat je wil. Ik heb regelmatig een heftig kleurige panty aan, dus fuccsia of groen bijvoorbeeld als de rest zwart is. Ook wel leuk is alles zwart maar dan een grote brede gekleurde riem op die jurk.

amk

amk

18-11-2009 om 11:56

Als

het maar geen witte panty is.
Zelf houd ik van de combi zwart, zwart, zwart (schoenen, panty, rok/jurk) maar met fel gekleurde accesoires zou ik ook een knallende panty aan kunnen doen.

angel3

angel3

18-11-2009 om 13:22

Zwarte pumps

ik vind eigenlijk voor sjiek alleen zwarte pumps mooi of een sandaaltje met hak met mooie panty. Voor meer casual een stoere maillot/panty met hoge laarzen (zwart) met hak. geen andere kleur bij doen tenzij die matcht met je tas.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-11-2009 om 13:41

Ik vind

bruine laarzen ook mooi staan bij een zwart jurkje met een zwarte legging of panty/maillot eronder.

Volgens mij kan dit seizoen eigenlijk alles qua combi

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2009 om 13:48

Panty in de kleur van je schoenen of de jurk

Een panty hoort de kleur van je schoenen te hebben, of de kleur van je jurk/rok. Daarmee zorg je dat er geen optische breuk ontstaat waardoor je korter/propperig lijkt. Zwarte schoenen/laarzen vragen om een zwarte panty, daarmee lijken je benen langer omdat ze vanuit je schoenen doorlopen en niet onderbroken worden door een andere kleur.
Ik heb het zelf eens uitgeprobeerd met een paarse jurk: zwarte laarzen eronder en een huidkleurige panty was geen succes, maar met een zwarte (doorzichtige) panty was het super.

groet, Mamvantwee

Majda

Majda

18-11-2009 om 19:07

Dank!

Ik ben erg gevoelig voor het argument 'benen langer laten lijken' van Mamvantwee, dus ik ga voor zwarte schoenen met een zwarte panty.

Ik heb nog even nagedacht over een 'knallende' panty. Maar ik vind een panty eigenlijk een noodzakelijk kwaad: ik draag ze alleen omdat het te koud is voor blote benen. Er de aandacht op vestigen met een heftige kleur gaat het bij mij dus niet worden.

Dank voor alle reacties.

lies

lies

18-11-2009 om 19:34

Jurkje

he majda
ben al heel lang op zoek naar het perfecte zwarte jurkje, dus ben nu best benieuwd waar jij geslaagd bent?

Lies

Majda

Majda

18-11-2009 om 19:41

Lies

Ha Lies, hier ga je niet blij mee zijn: in Amerika. Ik ben zelf jaren op zoek geweest. Altijd sluimerend en bij vlagen heel actief. Wat ik inmiddels wel weet: zoeken rond de feestdagen kan je net zo goed laten zitten. Alles glimmend satijn en veel te bloot. Succes met jouw zoektocht.

Massi Nissa

Massi Nissa

18-11-2009 om 21:09

Lies, misschien een tip

Bij orangebag.nl krijg je nu 29% korting op alle jurken. Ik zag onder andere een lief zwart jurkje van Patrizia Pepe - nog steeds prijzig, iets van 180 euro, maar wel mooi (in mijn ogen). Misschien een idee om daar eens te neuzen?
Groetjes
Massi (ziet eruit als een zak aardappelen in bijna alle jurken, snik)

Margriet*

Margriet*

18-11-2009 om 22:39

Het hangt ook van de jurk af

Een zwarte jurk met cognackleurige laarzen eronder en een grijze panty staat leuk mits je het grijs ergens laat terugkomen (in het t-shirt onder het jurkje bijvoorbeeld). Bij mijn casual wollen jurk van Esprit staat dat prima.

Die panty

Zou ik ook zwart houden, maar dat kan natuurlijk wel met een patroontje erin, een heel subtiel.

Helen

Helen

21-11-2009 om 15:14

Hangt er van af..

Ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien dubbelop: het hangt ervan af zou ik zeggen. Stoere platte laarzen eronder, westernlaarzen, zwarte pumps, bruine laarzen etc... Kan allemaal wat mij betreft, is allemaal leuk, afhankelijk van de stijl en gelegenheid. Leve het zwarte jurkje!!

margje van dijk

margje van dijk

21-11-2009 om 23:10

Ha, ook net een nieuwe gekocht

Ik heb gisteren ook weer een zwart jurkje gekocht. We hadden een concert en dan moet je zwart dragen, en ik wilde weer eens wat nieuws. Fluweel, met diepe 'slappe' hals, mouwloos, met een mooie snit, tot net boven de knie.

Ik zat me suf te piekeren wat voor panty ik er nou bij aan zou trekken, en of het nou laarzen of pumps moesten zijn. Ik heb toch maar (strakke) laarzen gekozen (met hele hoge hak), en een 15 denier panty (heel dun, dus niet echt zwart).

Het stond helemaal super vond ik. Alleen jammer dat ik niet met blote armen mocht, dus er moest een truitje onder. En anders is het ook veel te koud natuurlijk. Maar ik verheug me erop dat ik het eens zonder truitje aan kan.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

22-11-2009 om 12:45

Vanilia

Ik ben geslaagd bij Vanilia, daar hadden ze heel veel.

Ik heb net even gekeken, en ja hoor, natuurlijk staat mijn jurkje er gewoon tussen. Het is deze:
http://www.vanilia.nl/category/Jurk/Jurk_alem_1205/

Er staan leuke schoenen bij afgebeeld, maar ik had het met hoge laarzen aan en dat stond ook goed.

Margje

Rafelkap

Rafelkap

22-11-2009 om 15:47

Lara

http://www.koninklijkgoed.nl/jurken.html
Hier zag ik ook leuke zwarte

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-11-2009 om 20:47

Margriet*

Margriet*

22-11-2009 om 21:30

Zo'n zwart jurkje

van velour staat ook leuk met een echt mooi vestje erover. Zie op de site van Vanilia vest Capsa (pag 2)bijvoorbeeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.