Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke soort thee vinden kinderen heerlijk?

Ik wil hier stoppen met de limonade.
Wie drinkt hier thee samen met de kinderen thuis en zo ja welke soort thee vinden ze heerlijk? Ik hoor graag wat tips!
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

31-10-2008 om 13:51

Gewone en..

hoi,

Hier vinden ze de gewone thee het lekkerst en minty morocco(ze zeggen dat dat naar kauwgom smaakt) Jammer genoeg wel alleen met suiker...dat vind ik dan weer minder.

Maxime

Ja hier.

Heb sinds een jaartje of zo alle kinderen aan de thee. Is me pas gelukt (daar zal Yta wel blij van worden) sinds ik losse thee koop bij Simon Levelt. Ik laat ze zelf in de winkel lekker ruiken aan allerlei soorten. Favoriet zijn hier vooral de gearomatiseerde zoetige theeen, bv rooibos met Lemon & Lime, en nu ook iets heerlijks met mango en citrusdingen erdoor.

Ingrid

ishtar

ishtar

31-10-2008 om 14:01

Hier vinden ze de zoetere thee

zoals zoethout en rooibos-honing erg lekker.

Earl grey

wij drinken zelf altijd Earl Grey. Oudste drinkt dit met een wolkje melk. Jongste met een lepeltje honing. Ik heb ze nooit andere thee voor gezet.

Groetjes van Purk

bibi63

bibi63

31-10-2008 om 14:18

Onze dochter

drink al sinds ze een jaar of 3, 4 was thee. Gewone (nou ja Ceylonthee) en dan met een flinke scheut melk (geen suiker)
Groetjes Bibi

Mamasan

Mamasan

31-10-2008 om 15:41

Earl grey

Brrrr dat krijg ik dus niet weg. Ik noem dat ook altijd 'mannenthee', veel te stoer Mijn oudste drinkt graag zoete smaakjesthee (aardbeien, kersen e.d.). Die vind ik trouwens ook niet lekker. Gewone thee lust ze ook, en soms rooibosthee (mijn favoriet). Jongste drinkt helemaal geen thee.

Biene M.

Biene M.

31-10-2008 om 15:44

Chocoladethee?

Waar koop je dat?

Mijn dochter drinkt kamillethee en jasmijnthee, zonder melk en suiker.

Petr@

Petr@

31-10-2008 om 15:57

Hier

is zoethoutthee favoriet. Omdat het al zo zoet van zichzelf is, hoeft er geen suiker in.
gr.
Petr@

Linda99

Linda99

31-10-2008 om 15:58

Kabouterthee

Bij de natuurwinkel te koop.

Ook favoriet hier: rooibos, Engelse, en uiteraard de fruitsmaakjes

Mayte*

Mayte*

31-10-2008 om 16:14

Allerlei

Hier is ook kabouterthee favoriet. Die is door de combinatie van kruiden van zichzelf al een beetje zoet.

Wij drinken altijd samen een klein theepotje leeg. 's Ochtends maak ik vanille-rooibos (snel, want van een zakje) en 's middags meestal een paar kopjes getrokken van losse thee; orange-spice, earl grey, yogi thee, groene thee. Het leuke is dat thee bij een broodje of koekje zo vanzelfsprekend is voor mijn dochter dat ze echt verongelijkt is als ze zoete, koude drankjes krijgt aangeboden. Gewoon een kwestie van gewenning denk ik.

wendelien

wendelien

31-10-2008 om 16:16

Rooibosorangelemonlime

in de losse variant gaat er hier in grote hoeveelheden doorheen. Hier hebben we altijd zonder suiker gebruikt, dus ook al in het reguliere zwartetheetijdperk. Verder drinken we hier ook zoethout en die spicymengsels, die ik soms met zoethout combineer. Heerlijk als het echt koud is. Soms kiep ik er dan nog wat schijfjes verse gember bij en/of gekneusde kardemonpeulen.

Yta Chalne

Yta Chalne

31-10-2008 om 17:03

De ingridtmethode

De beste manier om kinderen aan de thee te krijgen is ze zelf laten ruiken en kiezen (sinds vandaag de Ingridtmethode Veel gekozen door kinderen zijn inderdaad de rooibos orange lemon lime (de populairste Lévelt rooibos-met-smaakje), probeer ook eens de groene rooibos cranberry orange, net limonade en toch lekker. Nu net in de winkels en zoet en leuk: sinterklaasthee, van fruit en specerijen gemaakt. Ook lekker vinden de kinderen hier: fancy osmanthus, tropenvuur, kamille lemon, alle spicy soorten, herfstthee. Allemaal losse thee uiteraard, we drinken niks uit builtjes. Chocoladethee (meerdere soorten) is ook te koop bij Lévelt, maar een seizoensproduct, koop dus wat meer als je 'm erg lekker vindt.

Sterrenmix

van Zonnatura.Smaakt naar drop. Theesmaken gaan hier bij vlagen. Weken lang tropische vruchten van Pickwick. Dan weer weken sinaasappelthee. ( Of zoals kleuter toen zei: "Sappelthee". En nu dus al een half jaar de Sterrenmix. Ontdekt bij toeval door de huishoudbeurs. De rest van de smaken van Zonnatura vindt zoon vies.
Ik vind het heerlijk om in de thee een stuk chocolade onder te dompelen. Dus ik wil gewone thee, krijgt vanzelf een choco smaak....

Amarins

Amarins

31-10-2008 om 20:54

En hier

... Earl grey van Twinings, de driehoekbuiltjes van Lipton (Morocco, Andalousia en citrus), rozenthee van Mr. Jones en jasmijnthee (van parels, ziet er grappig uit).

ilsepilse

ilsepilse

31-10-2008 om 21:56

Rooibos

omdat er ook geen cafeine in zit , toen ze baby waren afgekoeld tussendoor in een fles en nu met 11 en 13 jr gewoon gezellig s'avonds kopje the.
ilse

vivo

vivo

31-10-2008 om 22:05 Topicstarter

Ongelofelijk!

Wat veel reacties! Bedankt!
Het moet zeker gaan lukken alle 3 de kinderen aan de thee te krijgen!
Ik ga zeker eens kijken bij Simon Levelt!

Jujube

Jujube

31-10-2008 om 23:09

En hier

Hier drinken we vaak goede jasmijnthee ('white king of jasmin' of 'Jasmijn Chung Hao'), iedereen vindt hier 'Earl Grey Darjeeling' lekker. Zoon van 15 houdt ook van rookthee, dus ik drink samen met hem 's avonds wel Golden Lapsang Souchong. Zoon houdt ook van hele zoete thee, zoals Japanse Kers (groen) en Sencha Green Apple (met appel en munt). Jongste dochter vindt alle thee lekker, dus da's makkelijk. We drinken altijd losse thee van Simon Levelt.
Groet,
Jujube

mamavogel

mamavogel

01-11-2008 om 08:51

Aardbeien thee

Is de favoriete thee van mijn dochter. Soms gewoon maar met melk erin vind ze het ook erg lekker.

Marrokkaanse thee van lipton

dat is momenteel de favoriet van mijn dochter (ze lust ook zoethoutthee en allerlei kruidenaftreksels: munt, kamille, sterrenmix e.d.)

Marlies

Variant op de ingridtmethode

Oudste heeft vorig schooljaar een spreekbeurt gehouden over thee. Heel goed ook nog met een mooie totaal zelf gemaakte power point presentatie en bákken vol verschillende soorten thee. Fair trade, zakjes, losse met thee-ei. Daarnaast heeft hij samen met mij zelf ijsthee gemaakt en in de klas uitgedeeld. Eerlijk, we teren nog steeds op de thee van toen. Dus dagelijks wordt er 's avonds (en oudste 's middags ook) geurtjes gesnoven, zakjes uitgezocht, ei gevuld en getrokken. Zo langzamerhand is de variatie wat minder want het raakt op. Oudste heeft ondekt dat hij minty marocco het allerlekkerst vindt, jongste citroenthee en middelste is een "mood-drinker". Hij wil altijd eerst even snuffelen om te bepalen waar hij vandaag zin in heeft.

rosa

rosa

01-11-2008 om 12:31

Eindelijk in de Douwe Egberts winkel iets gezien waar ik m'n punten van de afgelopen jaren aan kon besteden: zo'n houten theedoos met allerlei soorten thee. Dat vonden de kinderen ook wel interessant en nu drinken ze 's middags thee (12 en 14 al hoor).
Aardbeien, starmint, kaneel, zoethout, van alles vinden ze lekker.
Ook heel lekker overigens (wel kliederboel): marshmellows dippen in de thee.
Rosa

☼Désirée☼

☼Désirée☼

02-11-2008 om 12:17

Hazelnoot vanille

is hier ieders favoriet, altijd paar pakjes extra want de visite vraagt standaard: wat is dat voor heerlijke thee, hij ruikt zo lekker!!!
Een geel/oranje vierkant doosje va: het merk celestial seasonings
Groetjes Désirée

Maylise

Maylise

03-11-2008 om 01:49

Van alles

Hier staat allerlei thee in de kast, van die simpele pickwick zakjes tot losse thee en verder ook Turkse thee en Marokkaanse mint thee.

Zelf drink ik meestal zwarte losse thee (vaak Earl Grey) met melk.

Mijn zoontje van 9 en dochter van 12 hebben een voorkeur voor vruchten thee (vooral aardbeien, kersen, zuidvruchten, meloen) en dan ook met melk. Ook vanille thee is bij dochter van 12 erg geliefd.

Van die zakjes vind ik winter thee van Pickwick wel ok en dan ook melk erdoor. Alleen turkse en marokkaanse thee drink ik zonder melk. Turkse appel thee vinden de kinderen erg lekker maar ik niet. Ik vind het te zoet. Man echter is er ook dol op dus die maakt dat vaak.

Maylise

Turkish apple en rozen

Zelf ben ik momenteel helemaal dol van de losse zwarte thee met rozenknopjes van de Lidl (en die hadden ze natuurlijk maar een keertje), en kids drinken 'm ook wel.

Favoriet is de Turkish Apple van Pickwick (ook bijna op helaas) en de Teh Made uit de super hier, indonesische thee met honingsmaak.

Yta Chalne

Yta Chalne

05-11-2008 om 08:58

Looizuur misschien

Maar looizuur is geen gif, dat zit in alle planten. Niets om je zorgen over te maken (maar met groene thee is uren laten staan wel echt minder lekker meestal)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.