Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lente

Lente

21-06-2018 om 16:52

Welke vouwfiets? (Tweedehands)

Binnenkort moet ik voor mijn werk verderop parkeren. Het laatste stukje wil ik met een vouwfiets doen. Ik wil er een op Marktplaats zoeken maar heb geen idee wat een geschikt merk/model is.

Mijn wensenlijstje:
Makkelijk op te vouwen (want moet elke werkdag achterin de auto)
Goed genoeg fietsen voor een kwartiertje
Klein genoeg voor achter in de auto
Niet te duur

Verder weet ik niet waar ik op moet letten?
Grootte wielen?
Verstelbaarheid?
Weinig onderhoud
Versnellingen

Ik heb geen idee.
wie heeft een tip voor type of merk? Dan kan ik gerichter Marktplaats in de gaten houden.

Brompton

Ik heb vroeger een Brompton vouwfiets gehad, die helaas binnen een jaar werd gejat. Ik ben het verlies nooit helemaal te boven gekomen. Laat zich goed opvouwen en fietst uitstekend. Destijds fietste ik beter op mijn vouwfiets dan op mijn stadsbrik.
Licht zijn ze niet echt, ik geloof een kilo of 12. Maar geweldige fietsen.

Groeten,

Temet

overigens

Ik zag dat Aldi een vouwfiets heeft momenteel. Iets van €200 meen ik.

Groeten,
Temet

Ooit

Ik had ooit een vouwfiets van het merk Dahon. Nieuw gekocht bij Halfords. Brompton is een A merk en Dahon een B merk. Maar ik vond mijn vouwfiets erg fijn fietsen. Ik vond hem alleen net iets te zwaar. Maar ik moest hem de trein in en uit sjouwen en vaak moet je nog een paar stappen extra doen om ruimte te vinden om hem weer uit te vouwen. En dat vond mijn rug uiteindelijk niet leuk. Fiets goed kunnen verkopen via MP.

Mia9

Mia9

22-06-2018 om 08:52

Zelf Dahon

Ooit nieuw gekocht, lichte uitvoering, goed opvouwbaar. Achteraf had ik meer gehad aan een Brompton, onverwoestbaar, echt de beste vouwfiets, niet gekozen vanwege prijs en gewicht.
Ik heb kleinere wieltjes zonder versnellingen, dat fietst niet zo, nou ja alsof je op een gewone fiets in een superlichte versnelling fietst, dus bij kleinere wieltjes zou ik wel voor versnellingen kijken. Mijn fiets heeft geen bagagedrager, scheelt gewicht. Eigenlijk is de stang van het zadel iets te kort voor mij (1,78), nooit aan toegekomen een zadel met langere buis te bestellen.
Ik vond ze destijds te duur, de Bromptons, ook 2ehands,maar zou nu zeker de investering hebben gedaan, aangezien je ze ook altijd weer goed kunt verkopen.

eens met Mia

Absoluut versnellingen. Een vouwfiets heeft eigenlijk altijd kleine wielen (nou ja, je hebt ook fietsen met flinke wielen maar die kan je denk ik niet in je kofferbak stoppen) en het is waardeloos fietsen zonder versnellingen als je kleine wieltjes hebt. Ik heb ooit eens een goedkoop vouwfietsje met kleine wieltjes en zonder versnelling van iemand moeten lenen (moest s'avonds met het ov ergens heen en moest een eind vanaf het treinstation) en dat was echt vervelend fietsen. Heb je wel versnellingen, dan fiets je eigenlijk als op een gewone fiets.

Eerlijk gezegd dacht ik dat alle modernere vouwfietsen, zoals ook Dahon, standaard versnellingen hadden, maar daar heb ik me duidelijk in vergist.

Groeten,

Temet

ik zie trouwens

Mocht het tweedehands niet lukken, ik zie dat Decathlon relatief goedkope vouwfietsen heeft, met en zonder versnellingen.

Groeten,

Temet

Lente

Lente

22-06-2018 om 10:41

Waar nog beschikbaar bij de Aldi? Zuid of Noord Holland

Bij welke Aldi staat nog een vouwfiets?

De Brompton klinkt heel interessant maar erg duur, ook tweedehands. Marktplaats blijkt vol te staan met mensen die een Brompton tweedehands zoeken.

Ik weet niet hoe vaak ik de fiets ga gebruiken. Als het niet bevalt, is het zonde van het geld.

Decathlon klinkt ook interessant.

In ieder geval weet ik nu dat ik versnellingen moet nemen.

Aldi is waarschijnlijk te laat

Ik heb dat ding in een folder (althans, op het net) gezien, maar toen ik nu weer keek kon ik m niet meer vinden. Dus waarschijnlijk was dat een aanbieding van vorige week ofzo en is het nu te laat. Maar in mijn herinnering lag de prijs rond de 200 euro, en voor dat geld heeft Decathlon ze ook (nog wel goedkoper ook, maar dan dus zonder versnellingen)

Je zou eens kunnen bellen met Tromm in Amsterdam, of ze ook tweedehandsjes verkopen. Die zaak doet veel in Bromptons vziw (als ik er hier eentje zie, zit er meestal een stickertje van Tromm op)

groeten,

Temet

Guppie

Guppie

23-06-2018 om 15:27

Ligt een beetje aan de afstand

wat voor fiets handig is. Als het alleen voor dat stukje is maakt het misschien wat minder uit of er versnellingen op zitten. Ook wat je gewend bent, terugtraprem of handrem. Soms zit er zowel terugtraprem als aan als één handrem. Als je handremmen gewend bent kan het lastig zijn met terugtraprem. Die fietsjes met terugtraprem, wat oudere modellen, hebben soms iets grotere wielen en zijn wat zwaarder. Achter in de auto zal het niet zo uitmaken met het gewicht.

Lente

Lente

23-06-2018 om 18:43

De afstand is per voet 15 minuten

Ik weet nog niet hoelang het fietsen is. Er zijn wel wat kruisingen met stoplichten. Dat houdt ook op.

Ik ga toch voor versnellingen. Ik wil de vouwfiets namelijk ook thuis of onderweg kunnen gebruiken op andere momenten. Thuis dan niet voor mij maar voor bezoek. Dan kunnen we makkelijker op de fiets de stad in. Ik heb thuis geen ruimte voor een extra fiets maar een vouwfiets (die meestal in de achterbak ligt) moet lukken.

Volgend weekend heb ik hopelijk tijd om op pad te gaan voor een vouwfiets.

Lente, is het nog gelukt?

Ik ben gewoon nieuwsgierig: heb je nog een vouwfiets gescoord, en zo ja, wat voor éen?

Groeten,

Temet

Lente

Lente

05-07-2018 om 22:17

Het is een vouwfiets van Decathlon geworden

Nou ja, dat moet het worden.
Ik ben er zondag geweest, leuke fiets uitgezocht met versnellingen en zo licht mogelijk. Die zou woensdag geleverd worden aan huis.
Toen bericht van D dat het donderdag zou worden Toen een bericht dat vrijdag zou worden. Toen een bericht van D dat vrijdag niet meer haalbaar was. Toen een bericht van de leverancier dat de fiets vrijdag geleverd zou worden, bezorging mogelijk gedurende de hele dag.
Vrijdag moet ik werken dus ik heb de leverdatum kunnen verplaatsen naar zaterdag.
Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel vertrouwen in dat die echt zaterdag aankomt.

Maar het positieve nieuws is dat ik de fiets heb kunnen uitproberen buiten de winkel. Ja , de kleine wielen kunnen een nadeel zijn, maar ook een groot voordeel. Wat een wendbare fiets, ideaal in de stad.

Lente

Leuk, iets om naar uit te kijken. Kleine wielen zijn volgens mij geen punt, als je maar versnellingen hebt. Hoop dat de fiets bevalt!

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.