Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke werktas?

Nieuwe baan, nieuwe tas (en tig paar schoenen
Die tas: ik zoek er een waarin moet: mijn agenda, wat stukken (A4'tjes, af en toe een map), privéspullen als portemonnee en eigen telefoon, lunchbox (vaak een grote yoghurtbeker) en een Dopper. Ik fiets enkele reis een halfuur, dus idealiter is hij waterdicht. Laptop gaat apart in een tas, hoeft er niet in maar als dat incidenteel zou kunnen, is het helemaal mooi. Maar is dus geen must.

Ik twijfel over een rugzak, maar: als ik ergens een hekel aan heb, is het aankomen met een bezwete rug. Dus misschien is dat geen goed idee. Zijn er handige werktassen die je aan je fiets kunt hangen? Of andere ideeën?

Angela67

Angela67

09-11-2018 om 09:59

Fietstassen

Die ik aan fiets laat zitten. Daarin de tas/tassen die die dag handig zijn.
Kan dus ook rugzak zijn.
Gr Angela

Triva

Triva

09-11-2018 om 10:05

rugtas

Als je een rugtas neemt hoeft die toch niet op je rug? Kan in het krat voorop of achterop de fiets. Een andere tas kun je ook niet over je schouders hangen tijdens het fietsen toch?

ook tas in fietstas

Ik zou het liefst een mooie werktas willen hebben die je ook als fietstas kan gebruiken. Maar vooralsnog heb ik die niet gevonden. Ik gebruik dus of een wat minder fraaie laptop-fietstas (https://www.coolblue.nl/product/556308/ortlieb-office-bag-ql2-1-21l-zwart.html?tid=dsa-304497594617&ref=371303&gclid=EAIaIQobChMIk-nQ2YDH3gIVkdCyCh15QwaDEAAYASAAEgJz3_D_BwE)

of ik doe een mooie tas in mijn fietstas.

inderdaad, fietstas

Ik zou inderdaad een flink formaat fietstassen aanschaffen (die blijken, als je ze eenmaal hebt, voor van alles en nog wat van pas te komen) en daar dan de knappe werktas in stoppen.

Er zijn mooie (leren) werktassen te koop die je zowel als aktentas als ook als rugtas kunt gebruiken.

Neem m niet te klein. Als je er een neemt waar alleen A-4 in kan, komen je mappen er of niet in, of verfrommeld uit. Bij twijfel dus liever kiezen voor folioformaat.

Groeten,

Temet

Anneque

Anneque

09-11-2018 om 17:04 Topicstarter

Ik wil eigenlijk geen fietstas..

Of beter... ik heb al een enorme fietstas. Maar die zit op een andere fiets die ik alleen voor boodschappen gebruik. Voor mijn werk heb ik een wat sportievere lichte fiets, is veel fijner voor die afstand. Daar wil ik eigenlijk niet permanent een grote fietstas aan hangen. En steeds heen en weer met die fietstas die ik al heb, is ook onhandig.

Ik stuit ook op het probleem dat in veel aktetassen mijn yoghurtbeker niet past.

Ik zoek dus eigenlijk een waterdichte rugzak waarin eventueel een laptop past, maar ook een onhandig grote yoghurtbeker En een Dopper.
Met hier en daar een klein vakje voor telefoon/sleutels/portemonnee.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-11-2018 om 17:45

Lelijk

Ik vind een rugzak echt niet mooi staan. Heb je je kantoorkleren aan en dan zo’n scholierending op je rug. Zelf heb ik een mooie leren laptoptas waar verder niet veel in past, maar ze hadden ook bredere modellen waar wel een beker in zou passen. En anders zou ik die beker gewoon thuis laten.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-11-2018 om 18:15

Gesjouw

Ik ben aardig aan ebike-forenzen tegenwoordig (als de buienradar groen licht geeft, tenminste), maar dat gesjouw met tassen bevalt me helemaal niet. Dus ik heb maar een extra laptop gekocht zodat die niet meer mee hoeft en de lunch koop ik wel ter plaatse in. Traveling light, that's my motto!

Die ene keer per week dat ik wel m'n laptop mee moet nemen leen ik de haglöfs rugzak van mij vriendin maar...

Ad Hombre

Ad Hombre

09-11-2018 om 18:16

mij vriendin

Oe jakkes, ik geef mijn (nieuwe) keyboard maar de schuld

(hebben jullie dat nou ook altijd dat je dat een milliseconde nadat je 'versturen' hebt ingedrukt ziet?)

Vogel

Vogel

09-11-2018 om 18:26

Kijk eens

En google op afpaktas. Daar zit in alle stijlen wat bij.
Ik vind een rugzak ook niet prettig fietsen.

En Ad: ja. Altijd!

Teuntje

Teuntje

10-11-2018 om 09:08

Ik zie

Ik fiets zelf naar mijn werk een deel van een langere fietsforenzenroute. Ik zie dat de gabbags als fietstas steeds populairder worden, daar komen er veel van langs. Ook aan de fiets van in een net kantoorpak gestoken fietsers, dus zo’n gabbag ‘mag’ blijkbaar tegenwoordig. Ze zijn heel goed waterdicht. Ik denk dat de pumps en nette herenschoenen er ook in zitten, want die sneakers bij het rokje of pantalon zullen ze wel niet de hele dag aanhouden haha.

rugzak/fietstas

Ik vind een rugzak niet zo fijn fietsen - los van feit dat ik ook zakelijk gezien niet zo fraai vind-. Maar als je er voor een kiest dan zou ik voor een model als deze gaan. Ik weet alleen niet zeker of er een laptop in past. Dat heb ik niet nagekeken.
https://www.travelbags.nl/fjallraven-kanken-rugzak-black.html?tn_q=fjall

Wat betreft fietstassen. Ik gebruik alleen fietstassen die niet permanent vast zitten, maar die je aan je bagagedrager klikt. Zoiets bijvoorbeeld
https://www.bol.com/nl/p/new-looxs-postino-office-enkele-fietstas-14-liter-zwart/9200000081699599/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=oLKUrYxhsIuu43NOusBKcQ.1.24.ProductImage

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2018 om 09:14

Terminologie

Gabbag? Afpaktas? Que?

Google ik het op, heb ik zelf een gabbag (kloon) voor mijn camera (ook ideaal voor in de longtail boat) en partner een afpaktas van Ortlieb op de ebike....

Joelle

Joelle

10-11-2018 om 10:35

Ik heb deze rugzak

https://www.coolblue.nl/product/770954/thule-enroute-18l-mikado.html

Met laptopvak (waar ik mijn papieren en map in doe) en tabletvak. Het grote vak heeft genoeg ruimte voor yoghurtbeker, thermosbeker of zoiets.

Annie

Annie

10-11-2018 om 13:29

Waterdichte laptoprugzak

Ik haak even in.
Ik ben op zoek naar een waterdichte laptoprugzak waarin ook goed paperassen zonder te kreuken kunnen worden meegenomen, met vak voor drinkflesje e.d., vakjes voor make-up e.d., en nog ruimte voor extra apparatuur, kabels e.d. En formaat "accessoire" (handtas) bij de KLM. En echt waterdicht, ook geen lekkage bij de ritsen...

Iemand een idee?

een losse fietstas

Die je met haken aan je bagagedrager hangt? Bij sommige fietstassen kun je die zelfs verbergen.
Ik zie hier ook wel een soort ijzeren stellage schuin achterop de fiets waar de tas in ligt of aan de zijkant in gehangen wordt. Of zoals de pubers hebben ? Is ook handig.Kun je de tas pakken die je wil en geen natte rug. Een regenhoesje eroverheen en hij blijft droog.

Guppie

Guppie

10-11-2018 om 16:51

Aktetasstandaard

Misschien een aktetasstandaard. Heb alleen geen idee of je daar andere tassen ook op kwijt kan. Wat betreft de yoghurtbeker en dopper kan een tas met een vakje aan de zijkant handig zijn. Bij eventueel lekken minder problemen.
https://www.internet-bikes.com/227909-steco-attache-mee-accessoire-staal-zwart/?tt=10107_12_290797&gclid=Cj0KCQiAoJrfBRC0ARIsANqkS_68rVXOcR0ZNIenfFzlryvtTZ8hRw67oqKrUrMHh-sE43nqUOD37wsaAqawEALw_wcB

Anneque

Anneque

14-11-2018 om 06:56 Topicstarter

Ben er nog niet uit

Maar denk dat het toch een pakaftas wordt. Thnx voor alle tips!

Mijntje

Mijntje

14-11-2018 om 10:42

leuk

Wat leuk, Anneque. Wat ga je doen? Of wil je dit niet op het internet gooien

Alison

Alison

14-11-2018 om 15:56

Tas en schrijfmap

Tegenwoordig heb ik vaker afspraken waar ik notities bij wil maken en allerlei papierwerk voor moet meeslepen. Tot nu stop ik die papieren in een katoenen tas en gebruikte ik een map van een cursus van 20 jaar geleden. Ging prima maar nu de hond zich in een onbewaakt ogenblik aan de map heeft vergrepen is het misschien tijd om sinterklaas eens te tippen voor iets moois.
Geen honderden euro natuurlijk maar iets stevigs en moois is natuurlijk niet goedkoop. Bij de suggesties hierboven heb ik al gekeken.
Iemand nog andere tips?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.