Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petra

Petra

20-01-2015 om 12:59

Welke zoekfilter gebruiken julie op Funda

Het gaat ervan komen, we gaan ons huis te koop zetten. Nu heb ik met de makelaar een verschil van mening over het zoeken op Funda. Hij adviseert een vraagprijs van 10.000 euro minder dan wat wij zelf in gedachten hebbben. Een van zijn argumenten hierbij is dat mensen op Funda in een bepaalde prijscategorie zouden zoeken en dan vallen we met zijn prijs in een lagere prijsklasse. Zelf kijk ik nooit in een bepaalde prijsklasse maar kijk elke dag even welke huizen er nieuw zijn bijgekomen. Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Petra

wel, maar..

Toen ik op zoek was naar een huis keek ik zeker in een bepaalde prijsklasse, maar die stelde ik net iets boven ons budget in. Als je geen filters gebruikt is het aanbod te groot, niet door te komen. Althans in onze regio.

Verder zocht ik op kenmerken als: type huis, aantal kamers, met tuin, aantal m2, etc.

In jouw geval zou ik de prijs gewoon handhaven zoals jij het wil. Zakken kan altijd nog toch?

Barvaux

Barvaux

20-01-2015 om 13:49

tja

Ik denk ook dat mensen ook wel de categorie net boven hun maximum prijs kijken omdat ze er toch vanuit gaan dat je tegenwoordig de vraagprijs niet meer krijgt en er onder kan bieden. Ik zou dus lekker doen wat je zelf wil.

Als jij nu al 10.000 lager gaat moet je dus ook nog eens rekening houden met lager bieden of je moet een heel goed verkoopbaar huis hebben maar dan nog zou ik niet lager gaan zitten alleen om de funda-reden. Als er andere argumenten zijn om lager te zitten is dat weer wat anders natuurlijk.

SamS

SamS

20-01-2015 om 14:05

Inderdaad

Onze makelaar zei dat inderdaad ook. Verwachte opbrengst was tussen 325.000 en 350.000, vraagprijs uiteindelijk 345.000. We zoeken zelf altijd wel met een klein beetje marge, maar niet teveel en zeker niet bij nieuw aanbod waar je niet zomaar 20.000 af krijgt.

Verder kijken we vooral naar locatie en woonoppervlak, de rest vind ik niet zo interessant. Ons zoekgebied is redelijk klein en met relatief weinig aanbod, dus we hoeven onze filters ook niet zo strak te zetten.

Verkoper

Verkoper

20-01-2015 om 15:51

Lijkt onze makelaar wel...

Ons huis getaxeerd op 145.000. Hij wil m te koop zetten voor 150.000. Omdat mensen dan kijken tot 150.000 en anders missen ze dit huis als we m duurder inzetten. Wij zijn van mening dat als je 150.000 vraagt je er geen 145.000 voor gaat krijgen. Ook wij willen dus de vraagprijs naar 160.000 zetten.

SamS

SamS

20-01-2015 om 16:20

Hier wel

Onze verkoopprijs zat maar 'n paar duizend onder de vraagprijs. Maar goed, iemand die rond de x45.000 zoekt zal in de regel toch ook wel in de categorie er boven of er onder kijken...

Met een veelvoud van 25.000 (<400.000) of 50.000 (>400.000) zit je het beste, dan val je in beide zoekcategorieën. Onze makelaar had het dus eigenlijk mis (toch maar eens tegen hem zeggen.. al was de strategie achteraf niet nodig )

blije huiseigenaar

blije huiseigenaar

20-01-2015 om 16:59

Wel doen

De huizenmarkt trekt gelukkig aan. Ik zeg gelukkig want dat betekent dat ons huidige huis meer waard wordt. We hebben gelukkig gekocht op het dieptepunt van de markt maarook verkocht op het dieptepunt. Voor ons oude huis betekende dit een enorme prijs val van meer dan 30.000 euro....uiteindelijk verkocht in de lagere prijsklasse nadat het 2 jaar te koop had gestaan, een leuk rijtjeshuis in een goede buurt. Nieman die het begreep.... Dat wens ik je niet toe en aangezien de markt nog steeds niet op het oude niveau is zou ik zelf persoonlijk het advies van de makelaar volgen.

Toss

Toss

21-01-2015 om 10:55

gewoon doen

Gewoon doen, het hogere bedrag vragen.
Heeft mij aardig wat duizenden euro's gescheeld dan wanneer ik naar de makelaar had geluisterd die een goed KLINKENDE prijs wilde hanteren.
Dat goedklinkende was het bedrag waarop ik het niet erg vond uit te komen, dus ben ik hoger gaan zitten.
Ik zocht altijd met een marge van 50.000 euro hoger.
Want net óver mijn prijs (bv die 150.000) kunnen interessantere huizen zitten waar met een stuk onderhandeling veel meer richting mijn prijs gekomen kan worden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-01-2015 om 13:39

Grappig

Mijn filter staat van 150.000 tot 400.000 euro. Omdat ik weet dat hier in deze regio onder de 150.000 'niks' te vinden is. Jouw huis zou ik dan niet zien....

Denk wel dat het regio- en persoonsafhankelijk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.