Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kersen

Kersen

18-11-2010 om 09:56

Werkster en (aankomende) feestdagen

sinds kort hebben wij een hulp in huis voor een paar uren per week. Het is de eerste keer dat wij een hulp hebben en ze werkt nog niet zo lang bij ons.
Ik vraag me af wat gebruikelijk is met de feestdagen, geven jullie iets extra's of i.d.?? wij hebben geen afspraken gedaan buiten het uurtarief.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leukigheidje

Ik gaf de hulp (is ondertussen afgeschaft niet meer nodig, we redden het makkelijk...) altijd een leukigheidje met kerst. Een soort mini-kerstpakketje. B.v.een toilettas met wat erin of een fles wijn+glazen of een bierpakket of een streekpakket of een pak gewone koffie+lekkere bijzondere koffie+koekjes of koffiebekers. Ik gaf er meestal niet meer aan uit dan rond de € 10,- /€12.50.
groeten albana

Geld

hier komt de werkster om de week (tot voor kort elke week) en dan krijgt ze met kerst ipv de gebruikelijke 40 euro die keer 50. Zo doen we het ook met de vakanties als we er niet zijn. Rottig voor haar is dat ze rond kerst en oud/nieuw ook veel dagen niet kan werken en dus minder inkomsten heeft.

Leukigheidje

Wij geven ook een leukigheidje. Maar soms is dat verkapt geld, dus een cadeaubon.
Iets eetbaars heb ik ook wel eens gedaan, maar later bleek me dat die mevrouw chronisch aan de lijn was, dus daar ben ik maar mee gestopt. Toen heb ik een cadeaubon van Douglas gedaan, en daar was ze geloof ik wel mee ingenomen.

Groeten,

Temet

Hier

met de zomervakantie geef ik 50 euro ipv €37,50.
met Sint een chocoladeletter,en met kerst,een leuke kandelaar of een kerststukje .

jippa

jippa

18-11-2010 om 17:19

Dubbel geld en soms wat lekkers

Wij betalen voor de zomervakantie en de kerst meestal dubbel en dan soms nog wat lekkers of een bloemetje.

Let op!

Een huishoudelijke hulp heeft trouwens behoorlijk veel rechten! Als ze drie dagen of minder bij dezelfde persoon werkt, dan heeft ze in ieder geval recht op:
• uitbetaling van ten minste het minimumloon;
• uitbetaling van het vakantiegeld (een toeslag van 8% bovenop het normale loon);
• vier weken betaalde vakantie per jaar;
• zes weken doorbetaling van haar loon bij ziekte;
• goede en veilige werkomstandigheden;
• schriftelijke informatie over de inhoud van de arbeidsovereenkomst als ze daarom vraagt;
• een opzegtermijn van ten minste één maand bij ontslag;
• zwangerschaps- en bevallingsverlof van 16 weken;
• betaald calamiteitenverlof en betaald kortdurend zorgverlof;

Dit zijn WETTELIJKE regels die ook gelden als een huishoudelijke hulp bij een privépersoon thuis werkt!

Nasha 1st

Nasha 1st

18-11-2010 om 21:14

3 dagen per week ja

Triple, niet als je een paar uurtjes in de week werkt....

Triple

jij hebt het volgens mij over een witte werkster,de mijne werkt zwart.

amk

amk

18-11-2010 om 23:23

Sus-anne

ze werkt pas zwart als ze zelf haar inkomsten niet opgeeft daar heb jij niets mee vandoen.
Er geldt namelijk ook nog een andere belasting regel voor huispersoneel dat niet meer als 3 dagen per week werkt bij een huishouden.

Rembrand

Rembrand

18-11-2010 om 23:43

Kerstpakket

Wij hebben onze hulp een kerstpakket gegeven. Ze was er erg blij mee en voelde zich extra gewaardeerd.
M.

Nasha 1 st

MINDER dan 3 dagen per week. Een paar uurtjes is dus ook MINDER dan 3 dagen per week....

Wel iets

aantal jaar terug ook werkster gehad, nu doe ik alles zelf.
gaf meestal een tientje extra.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.