Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anke

Anke

31-05-2009 om 08:26

Werkster perikelen

Hallo allemaal,

Sinds een maand of 5 werk ik om mijn hobby te kunnen bekostigen als werkster bij mensen thuis. Voor zover ik weet is iedereen tevreden. Ik krijg regelmatig complimenten en ik druk de mensen op het hart dat ze altijd eerlijk tegen me kunnen zeggen als iets niet bevalt of dat ze bepaalde dingen anders willen.

Nu is mijn man vanwege de crisis sinds 2 maanden in de ww en hebben we mijn geld brood nodig. De mensen waar ik voor werk weten dat. Nu gebeurt het steeds vaker dat mijn geld niet klaarligt om verschillende oorzaken (man heeft pas mee, bvergeten te pinnen oid) er wordt dan gezegd dat ze het later op de dag wel even in de brievenbus stoppen in een enveloppe. Nu is dat een aantal keren goed gegaan maar afgelopen vrijdag dus niet. Werkhuis 1 's ochtends en werkhuis 2 'smiddags zouden het wel in de bus doen. Totaal 66 euro. Van dat geld zouden we dit weekend boodschappen doen.

Tot nu toe heb ik het nog niet en ik voel me echt teleurgesteld. Werkhuis 1 zit lekker op hun door mij schoongemaakte dakterras te barbequen en werkhuis 2 is een weekend weg naar een vakantiehuisje en komen in een heerlijk schoon huis terug. Op zich zijn het hele lieve mensen, vooral van werkhuis nr 1 krijg ik regelmatig leuke spullen die ze niet meer gebruiken. Ik wil ze niet voor het hoofd stoten maar ik wil deze teleurstelling en frustratie ook niet meer meemaken. Eigenlijk is heel mijn vrije weekend verpest en dat met dit mooie weer!

Hoe zouden jullie hier mee om gaan?

Groetjes, Anke


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

31-05-2009 om 08:41

Anke

Ik heb zelf nooit een werkster gehad, maar ik zou in jouw geval het wel ter sprake brengen en vertellen dat je met dat geld de weekendboodschappen doet. Ik denk dat die mensen zich niet realiseren hoe hard je het geld nu nodig hebt. (en erbij zeggen dat je het vervelend bent het ter sprake te moeten brengen, want dat lijkt me ook heel vervelend, voor jou)

Zeggen

hoi Anke,

ben het helemaal met rafelkap eens. waarschijnlijk is het geen onwil, maar hebben ze niet door hoe belangrijk het voor jou is om het geld op tijd te krijgen. Als je tevreden bent bij deze mensen, laat ze dit probleem dan duidelijk weten hoe moeilijk het ook is.

Gruffalo

Zeggen

Ik ben ook zo'n die het wel eens vergeet om geld voor mijn hulp klaar te leggen. Vind ik heel vervelend, maar ik zorg dan dat ik uiterlijk 's avonds nog even langs fiets om het geld aan haar te geven. Ze zegt er niets van, maar zou het zeker begrijpen als ze dat wel zou doen.

Ik zou het gewoon zeggen, dat je het niet prettig vindt dat je op je geld moet wachten. Moeten ze maar begrijpen. Ik zou het heel begrijpelijk vinden als mijn hulp er iets van zou zeggen!

Linda

p.s.

Anke

Anke

31-05-2009 om 10:11

Reactie

Bedankt voor jullie reactie's!
De mensen waarvoor ik werk weten heel goed dat we het geld heel hard nodig hebben nu. En inderdaad, een keer vergeten en daarna even komen brengen kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar het beloven en vervolgens niet doen of niks laten horen vindt ik echt niet kunnen, zelfs niet als ik het geld niet heel hard nodig had.

Ze wonen op loopafstand van ons! Ik vind het echt respectloos en teleurstellend. Weinig mensen werken voor de lol en zouden hun tijd ook wel leuker weten te besteden toch? Als dan je werkgever "vergeet" je te betalen maar wel profiteert van de geleverde diensten, dat voelt gewoon niet lekker.

Vanmiddag komt mijn dochter en kleinzoon en ik had graag wat lekkers in huis gehad voor ze. Gezellig buiten in de tuin met een wijntje en een hapje, kleinzoon een ijsje. Ik ga maar eens kijken hoe ik wat kan improviseren ;-(

Hoe kan ik dit het beste brengen zonder de mensen voor hun hoofd te stoten of een onaangename sfeer te creëren? Ik ben hier gewoon niet zo goed in en dat maakt het voor mij des te vervelender.

Groet, Anke

dc

dc

31-05-2009 om 10:13

Tja

ik ben ook een doos die dat zou kunnen vergeten. Maar ik heb een werkster gehuurd via een bedrijf, betaal 1 keer per maand de rekening via de bank. Veel makkelijker vind ik.

Kun je geen werk vinden bij een schoonmaakbedrijf?

liora

liora

31-05-2009 om 10:56

Anke

Hoi Anke,

De volgende keer kun je misschien zeggen dat je het geld echt heel hard nodig hebt. Of als het geld er dan wel ligt zeggen: oh wat fijn, want ik heb dit geld altijd echt nodig voor het weekend. Of zoiets.

Ik denk dat de sfeer dan prima blijft.
Ben benieuwd hoe je het hebt opgelost met het bezoek.

Liora

Anke

Anke

31-05-2009 om 11:10

Reactie

Dc, daar zal ik eens meer informatie over inwinnen, lijkt me op meerdere gebieden aantrekkelijk.

Liora,

Ik heb mijn kasten doorgespit en ben nu een koude schotel aan het maken. Aardappels, blikje zalm, blikje mexicaanse groenten, appeltje, uitje en mayo. Gezellig opmaken met gekookt ei en wat tomaat enzo. Voor mijn kleinzoon twee paddestoeltjes van een ei met kapje tomaat en met wat mayo stippels erop geplakt van eiwit langs de opmaak. Stokbroodje om af te bakken heb ik eigenlijk standaard in huis.

Ipv een wijntje icetea in een theekan met ijsklontjes en schijfjes citroen.

Hopelijk wordt het dan toch nog een gezellige zondag!
Bedankt allemaal voor de adviezen!

Groetjes Anke

Nasha 1st

Nasha 1st

31-05-2009 om 12:16

Eerlijk zijn

ik heb ook weleens 1 keer mijn hulp niet meteen betaald, en ik vind dat niet prettig, dus de week daarop heb ik meteen het dubbele klaar gelegd. En zelf zei ze het ook gewoon dat ze dat nog kreeg....vind ik vrij gewoon....Gewoon eerlijk zeggen dat je het nog tegoed hebt en vragen of ze het voortaan gelijk willen geven, gelet op de situatie waarin jullie verkeren en je het geld hard nodig hebt voor de boodschappen!

Dineke69

Dineke69

31-05-2009 om 12:16

Oops, vergeten...

... schoon te maken, als er weer eens geen geld ligt
Kunnen ze zelf hun dakterras nog poetsen voor de BBQ.

Maar dat zal je niet snel doen he, daarvoor ben je als werknemer weer te kwetsbaar.

Rafelkap

Rafelkap

31-05-2009 om 12:33

..als je ontevreden blijft hoe het gaat, probeer dan als "witte" werkster aan de slag te gaan of anderszins "gewoon" werk te vinden. Heb je meer zekerheid dat je op tijd betaald wordt en bouw je wat meer op.

Ik weet niet of dit kan

Maar als het nog een keer gebeurt dat er geen cash in huis is zou je kunnen voorstellen dat ze het gelijk even overmaken als de mensen internetbankieren.

Mijn moeder doet dat sinds kort zo met het meisje dat komt schoonmaken en bij ons in de familie doen we eigenlijk al het geld via internetbankieren, is snel, je hebt er een afschrift van en je hebt geen excuus om het te vergeten als je inderdaad regelmatig de computer voor dat soort dingen gebruikt.

Misschien is het voor jouw werkplaatsen helemaal geen oplossing hoor maar misschien wel.

Mariel

Mijn bek valt open

ik zou er in geen 100 jaar aan denken om het geld voor de werksters te vergeten (ze komen bij ons in duo-format). Als het moet fietsen wij 's avonds nog even naar de pin.

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, Anke, maar iig vind ik het doodnormaal dat jij hiermee zit. Dit kan gewoon niet.

Absoluut zeggen hoor anke!

Het gebeurt ons ook wel eens dat we zondagavond zeggen 'he suf zeg, vergeten geld te halen voor M. (onze hulp)'. Dan springt 1 van ons op de fiets om even geld te gaan pinnen. En als we het allebei echt vergeten, dan belt ze ons gewoon. Gaat m'n mobiele telefoon en zegt ze 'ik zie dat er geen geld ligt, zijn jullie het vergeten?'.
Meteen bij binnenkomst. En nee, dat vind ik niet raar of vervelend, ik vind het dan suf van mezelf dat ik het vergeten ben. Gelukkig werk ik vlak bij huis, ik ga dan alsnog ergens gedurende de 4 uur dat ze werkt geld pinnen en breng het naar m'n huis zodat ze alsnog met het geld waarvoor ze (hard) werkt naar huis kan.

Ik zou dus zeggen; vraag hun mobiele nummers voor zover je die niet al hebt. En kom je binnen en ligt er geen geld; meteen even bellen en vragen hoe dat opgelost kan worden.
Of de oplossing van Mariel hierboven; vraag of het alsnog per telebankieren kan (heb je het zelfde dag op je rekening).

En ik weet niet waar je werkt; maar hier (regio Groot Amsterdam) zijn goede werksters goud waard! En jij klinkt heel goed, dus het lijkt me een kwestie van voor jezelf opkomen.

Overigens; ik begrijp heel goed hoor dat je het nu extra hard nodig hebt. Maar; los van of je het voor leuke extra's doet of gewoon voor de dagelijkse boodschappen: jij doet je werk, zij betalen daarvoor. Dat is de deal. Niet betalen, niet werken zou ik haast zeggen...
Probeer dus echt te benadrukken hoe vervelend je dit vindt, en dat je erg hoopt dat het niet meer voorkomt!

Suc6
Mare

Stofnest

Stofnest

31-05-2009 om 22:06

Nieuwe baan?

Woon je in Amsterdam? Dan heb ik wel een betrouwbaar nieuw adres voor je Ik woon zo'n beetje naast een pinautomaat, dus kan in een minuut geld halen als ik het vergeten zou zijn!

Faith

Faith

31-05-2009 om 22:12

Heel vreemd

Ik zorg voor het weekend al dat ik het bedrag precies gepast op de plek heb liggen, dan duurt het nog 2 of 3 dagen voor ze komt. En lukt het niet dan niet gepast. Ze is wel eens vergeten om het wisselgeld erneer te leggen, dat is dan ook wel lastig.. vind ik.
Ik zou zeker hierop reageren en absoluut zeggen dat je het geld nodig hebt! Al zou dat niet nodig moeten zijn. Faith

Tirza G.

Tirza G.

01-06-2009 om 00:27

Gepast

Ons grootste probleem is altijd het bedrag gepást te krijgen, ik vind het erg vervelend als ze geld terug moet geven omdat ik met grote flappen sta te zwaaien. Meestal is er iemand thuis om "life" te betalen (en eventueel te wisselen, desnoods hobbel ik even naar de bakker), maar als ik vantevoren weet dat er niemand zal zijn haal ik heel wat fratsen uit om te zorgen dat ik het gepast klaar heb liggen. Gewoon, omdat ik het vervelend voor haar vind.
Anke, zéggen. Ben je mal.

Tirza

Anke

Anke

01-06-2009 om 08:30

Dank jullie wel!

Ik voel me heel erg gesterkt door jullie reacties! Ik ga er dan zeker ook iets van zeggen. Ik weet alleen nog niet precies hoe maar dat komt nog wel. Het adres waar ik vrijdagochtend werk daar werk ik dinsdagochtend ook dus als er morgen niet het bedrag van vrijdag en morgen ligt stap ik op en laat een briefje achter.

Ik heb echt een goede naam opgebouwd en kan de aanvragen niet eens aan, ik zou 24 uur per dag aan de slag kunnen. Echt bang om een adres kwijt te raken ben ik dus niet. Ik poets heel ouderwets zoals ik van mijn moeder heb geleerd; van boven tot beneden en van de hoeken naar het midden, niks ontgaat mij dus. Daarbij geniet ik er zelf van als ik een huis blinkend achter laat. Heel vaak doe ik extra dingen en kijk ik niet op 10 minuten als het niet af is.

Helaas stofnest, ik woon een heeeel eind uit de buurt anders had ik je graag geholpen. Is het zo moeilijk om aan een werkster te komen in sommige regio's? Hier (N is het vooral moeilijk om aan een wat oudere nederlands sprekende en vooral betrouwbare hulp te komen. Ik heb al heel wat horrorverhalen gehoord! Van stiekum 06 bellen tot veel eerder weggaan en jatten toe. Ik heb er al 2 vervangen hier in de buurt die het allemaal niet zo nauw namen en alleen voor het oog poetsten terwijl de stofwolken onder de box en kast indrukwekkende vormen aan namen.

Over het wisselgeld: als mensen het niet gepast hebben is bij ons eigenlijk de regel dat het de week erop het teveel betaalde bedrag eraf getrokken wordt, dat is nooit een probleem verder. Nu we toch bezig zijn wil ik nog wel wat dingen kwijt waar ik jullie mening over wil:
Vinden jullie dat jullie hulp remsporen moet verwijderen? De haren van jaren uit het douche putje moeten pulken? Op zich heb ik er niet zo'n moeite mee maar het verbaasd me wel. Toen ik jaren geleden toen ik nog kleine kinderen en een baan had ook in de luxe omstandigheden was om me een hulp te kunnen veroorloven zorgde ik altijd wel dat er geen duidelijke gebruikerssporen waren en hield ik de "vieste"zaken redelijk bij. Ik had een hulp en geen slaaf vond ik.

Het verbaasd me soms dat mensen van je verwachten dat je in 3 uur tijd een heel huis waar 5 mensen wonen en waar nooit wat gedaan wordt spic en span kunt krijgen en dan het liefst ook nog even de schutting verft

Wat verwachten jullie van een werkster? Wat vinden jullie redelijk en niet? Wat is voor jullie belangrijk en minder belangrijk? Ik ben erg benieuwd hoe jullie er allemaal tegen aan kijken.

Groetjes Anke

Anke

Dat zijn veel vragen! Het moet in redelijkheid voor beide partijen een goede deal zijn denk ik.

Ik heb bijvoorbeeld 2 zoontjes die alweer op de rand plassen als ik me één keer omdraai. De WC's doen wij altijd voordat ze komen, maar de keukenvloer is dan echt vies. Ik aarzel altijd, het liefst zou ik het al spic en span hebben voordat ze komen, aan de andere kant komen ze nu juist omdat ik echt geen tijd heb. Ik voel me vaak een beetje bekeken/beoordeeld. Probeer om het ideale werkhuis te presenteren, terwijl het dat zeker niet is! Dat is echt een raar gevoel hoor.

Daarom beperk ik me maar tot het laten zien van mijn tevredenheid. Ik laat aan hen over wat ze het liefst aanpakken, betaal altijd op tijd en zorg voor een leuk kerstkadootje.

Janna3

Janna3

01-06-2009 om 09:08

Eerlijk zeggen en vragen

Onze werkster doet het werk erbij, voor de extraatjes en de vakantie. Zij vindt het dus echt niet erg als ik het geld een keer vergeet. Andersom betaal ik ook wel eens week vooruit als ik niet gepast kan betalen. Als ik wist dat ze het nodig had voor haar dagelijkse boodschappen zou ik voor zorgen dat ik het niet vergat. Misschien zijn de mensen bij wie je werkt zich niet bewust van het feit dat het voor jou zo belangrijk is. Misschien zouden zij het ook niet erg vinden als zij hun loon een week later zouden krijgen.
Verder zou ik gewoon eens een keer vragen wat voor hen belangrijk is. Ik kan dat altijd heel goed met haar doorspreken en hoef verder geen lijstjes klaar te leggen. Zelf vind ik het fijn als ze de extra dingen doet, wc's, wastafels en stofzuigen doe ik zelf dagelijks. Juist dingen als keukenkastjes, afstoffen, koelkast, extra goed dweilen, buitenboel etc. Als ik een feestje geef vertel ik dat altijd even en dan krijgt de kamer extra aandacht. En als we op vakantie zijn werkt ze gewoon door als zij dat wil en doet ze het grote werk. Keuken van binnen en buiten, garderobe, voorraadkast e.d.
Het is zo ontzettend fijn om een betrouwbare werkster te hebben dat ik daar veel voor over heb!

reina

reina

01-06-2009 om 09:10

Zeggen

Ik denk dat zijzelf ook commentaar zouden leveren als hun salaris niet gestort zou worden... Als ik geen gepast geld in huis heb voor mijn hulp gaan we het even snel pinnen of ik leg meer neer (als ik bijv alleen een biljet van 50 euro heb), met een briefje erbij met uitleg.

liora

liora

01-06-2009 om 09:31

Geld

Hoi Anke,

Wat goed dat je toch nog zo'n lekkere lunch in elkaar hebt geflanst!

Ik vergeet het geld ook weleens. Dan is het de avond voordat mijn werkster komt, en heb ik geen geld. Ik kan niet 's avonds nog even gaan pinnen, omdat ik alleenstaande moeder ben.

Het komt misschien twee maal per jaar voor denk ik. Niet gepast gebeurt veel vaker, en dat verreken ik dan met de keer erna, volgens mij is dat geen enkel probleem.

Ik geef mijn werkster altijd iets extra's voor de Ramadan en iets extra's als ze op vakantie gaat (20 euro of zo). En ik heb haar door de jaren heen heel veel tweedehands kinder- en babyspullen gegeven.

Verder vind ik het belangrijkste aan het schoonmaken dat ik zie dat ze het doet met liefde voor mijn huis en mijn spullen. Ze legt bijvoorbeeld altijd de knuffels van mijn zoon heel leuk en gezellig op zijn bed. Terwijl dat strict genomen helemaal niet hoeft natuurlijk. Dat vind ik de leuke dingen.

De wc maak ik tussendoor regelmatig schoon, maar er kan best weleens een remspoor zitten als ze komt. Schoonmaken is toch een beetje vies werk denk ik dan.

Groeten,

Liora

Anke

Anke

01-06-2009 om 09:54

Toelichting

Natuurlijk, als er kleine kinderen zijn en er zijn vlekken op de bril of in de pot is dat heel anders. Ik heb het over een gezin met 2 zo goed als volwassen kinderen en dan komt het echt wel een beetje over als; ach de werkster komt toch.

Verder vind ik het heerlijk om een keuken, badkamer of ramen weer te laten glanzen. Wat dat betreft heb ik echt zoiets van hoe viezer hoe liever! Dan heb ik tenminste eer van mijn werk! Ik druk altijd iedereen op het hart dat ze zich echt niet hoeven te schamen voor dat soort zaken en dat het van de gekke is om zelf te zorgen dat het eerst spic en span is voordat ik kom. Maar soms krijg je van bepaalde dingen echt het gevoel dat ze het bewust laten liggen voor je. Zoals b.v een fornuis waar het vet en de etensresten van een week op zitten. Mij lijkt het dat je daar na het koken een doekje over haalt en de hulp hem eens een keer extra op laat poetsen.

Ik doe mijn werk ook echt zorgvuldig en met liefde. Haal in het voorbijgaan de dode blaadjes uit planten, reincarneer de kruiden in de keuken en poets ieder vlekje wat ik in het voorbijgaan tegenkom weg. Mij maakt het ook echt niet uit hoe ik mijn 3 uur vol krijg maar het gaat mij erom dat mensen soms niet begrijpen dat hoe minder ze zelf doen (bv trekker langs badkamer scherm dat na een week wit ziet van de kalk) hoe meer werk ik heb om het te laten glimmen en hoe minder ik aan andere extra dingen toekom.

Wat de tarieven betreft; dat schijnt ook enorm te verschillen he? Hier betaald iedereen tussen de 9 en 12,50. Ik krijg 11 euro per uur en ben er dik tevreden mee. Ik wil graag dat mensen tevreden zijn en zeg ze ook altijd dat het geen liefdadigheid is, ze betalen voor een stuk rust dus als ze niet tevreden zijn ze het gewoon moeten zeggen. En dat is een beetje de wrange bijsmaak die ik na vrijdag heb denk ik, ik ben open eerlijk, zeg zelden af en doe mijn best en ze gaan zo aan je voorbij. Als ze even gemaild, gebeld of ge sms't hadden dat het volgende week kwam zou het heel anders hebben gevoeld. Misschien moet ik wat zakelijker worden en niet teveel mijn gevoelens toe laten. Maar dat is denk ik best moeilijk in dit werk, je bouwt snel meer op dan alleen werkgever/nemer.

Groetjes Anke

Nasha 1st

Nasha 1st

01-06-2009 om 12:12

Anke....

ik ben echt een slechte huisvrouw....ik doe ook niks voor de hulp komt....ja, dat betekent dat mijn fornuis ook weleens gebruikssporen bevat en misschien de toiletten ook wel....ja, heel erg Maar daarom ook heb ik een hulp ingehuurd....snappie, omdat zij het veeeeeeeeel mooier en beter kan dan ik, ik heb nu prachtig schone spullen, stofvrij en vetvrij en ik nu ook prachtig gestreken stapeltjes....daarom ben ik ook zo blij met haar, zonder haar zou het hier niet zo netjes en schoon zijn!

Tirza G.

Tirza G.

01-06-2009 om 12:49

Van alles een beetje

Mijn hulp komt al jaaaaaaaren en heeft een eigen systeem opgebouwd in mijn huis. Ze heeft een "standaard"-rondje en doet daarnaast (in een geheime, eigen cyclus) iedere keer iets extra's. Op de een of andere manier blijft het dan goed
Remsporen, putjesharen en klodders tandpasta in wastafels verwijderen we zelf, het fornuis is een ander verhaal Daar zit/ligt wel het nodige op na een week (oooooo waarom wou ik toch ook zo'n RVS-geval). Vaatwasser en was doen we ook zelf.

Ik snap je gevoel heel goed. Het is niet erg om te werken en schoon te maken, maar de houding van "het is de werkster maar" - díe doet zeer. Ik probeer hem er bij mijn kinderen uit te rammen

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

01-06-2009 om 14:13

Thirza

voor mij is zij echt niet de "werkster maar" absoluut niet, maar ik heb gewoon het huishoudgen niet meegekregen bij geboorte, en zij blijkbaar wel....ik zie het dus ook gewoon niet, waar begin ik? Wat moet ik doen? En ja, soms heb ik gewoon geen erg in die remsporen of haren....sorry....

Anke

Anke

01-06-2009 om 17:32

Precies tirza!

Dat is het! Zo heb ik ook een adres met 3 pubermeiden van 16, 18 en 19 en ik MAG absoluut niks in hun kamers doen van hun moeder. Kunnen ze best zelf vind zij, een werkster die hun rommel opruimt vind ze echt not done al zou ik het met liefde doen hoor! Het zijn hele leuke gezellige meiden die echt niet neerkijken op een werkster maar toch doet de mentalitiet van moeders goed!

Voor dit "soort" mensen zet ik me echt extra in. Zodra ik het gevoel krijg dat ze een baboe huren doe ik alleen het hoognodige. Het blijft tenslotte geven en nemen. Ondertussen heb ik ruzie met hubbie, die baalt ervan dat ik me zo druk maak en wilt wel even gaan innen ;-(

Groetjes Anka

Anke

Anke

01-06-2009 om 18:00

Hulpeloos

Ik ook van jou!!!!!
Ik heb adres een net gebeld, mankeert er iets aan mijn werk?? Nee hoor, gewoon vergeten.....

Adres 2 ga ik nu bellen...*hik*
Zal ik de witte wijn voor de moed in rekening brengen
?

Bastet

Bastet

01-06-2009 om 18:40

Ik ben hulp

Wat je aantreft,is zo verschillend.Ik vind in sommige huizen werkelijk smerige toiletten aan,daar wordt er niks gedaan in de tussentijd.Bij anderen is het hooguit een beetje bijhouden,daar kan ik dus ook veel meer doen in twee uur.Ik werk ook bij iemand die drie kinderen,een baan en een studie voor haar kiezen heeft,daar word ik reddende engel genoemd,en vind ik wat viezigheid minder erg.
Bastet

Stofnest

Stofnest

01-06-2009 om 19:48

Jammer

Het vervelende is dat ik niet zomaar iemand van Marktplaats of zo durf te plukken. Ik wil iemand die echt betrouwbaar is, via via dus. Manlief hier is het er toch al niet mee eens, dus het moet echt meteen goed zijn ander heb ik oorlog!
Overigens ben ik er ook zo een die remsporen en stofwolken gewoon niet ziet. Iemand noemde me eens een slechte huisvrouw. Dat is onzin. Ik BEN geen huisvrouw! Niet van nature en niet aangeleerd. Zo ben ik ook geen hersenchirurg, danseres of leraar

Kiki

Kiki

01-06-2009 om 20:00

Ja maar bastet, is dat erg dan?

Ik ben helemaal fan van mijn hulp. Ik kijk absoluut niet op haar neer, maar het hele idee dat ik een hulp heb is dat ik het niet meer zelf hoef te doen.
Logisch dat ik dan tussendoor niet zelf de WC's ga soppen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.