Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Werkster perikelen

Wij hebben een hulp in de huishouding voor 3 uur per week.
nu is het een heel aardig mens en betrouwbaar tot nu toe en we willen haar niet kwijt.
Toch vind ik iets vervelend.
namelijk, als ze binnen komt drinken we altijd een kopje koffie. Maar dat duurt al gauw een half uur. Dan gaat ze aan het werk,en als ze de bovenboel heeft gedaan drinken we weer een bakkie. Vervolgens ging ze ook nog 10 minuten eerder weg. Uiteindelijk is er van de drie uur tijd die ik haar betaal , maar twee uur werk tijd overgebleven.
Hoe kan ik dit met haar , op een nette manier bespreken?
Of zou ik het zo laten. Het is wel een hele goede werkster. Ze werkt heel snel en hard.
gr. ponpon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-11-2009 om 07:20

Beginnen

Ik zou bij het eerste bakkie na tien minuten opstaan:Zo,zullen we wat gaan doen?
Dat andere bakkie zo houden,want als je snel en hard werkt is dat best fijn,even zitten!
Groetjes,bastet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-11-2009 om 10:48

Hier ook zoiets

We drinken geen twee keer koffie, maar eigenlijk heeft ze de drie uur niet nodig die ik haar betaal. Soms gaat ze ook eerder weg en soms vraag ik haar wat extra's te doen. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, zo lang ze maar schoon maakt wat ik graag schoon wil hebben. Waarom mensen niet belonen voor het feit dat ze harder of sneller werken dan anderen?

Mamvantwee

Mamvantwee

19-11-2009 om 12:18

Resultaat telt

Onze hulp is ook een prima dame, betrouwbaar en snel. Ze maakt alles wat wij vragen schoon en doet soms zelfs meer (leegt bv de vuilnisbakken of zet de vaatwasser aan als wij dat vergeten zijn). Zolang zij onze wensenlijst afwerkt en soms met extra verzoeken zoals de ramen lappen, maakt het mij niet uit of ze eerder weggaat. Ik heb gewoon die 30 euro per week gereserveerd voor het schone huis, en dat krijg ik er dan ook voor. In 2 uur of 3 uur doet er dan niet toe.

groet, Mamvantwee

Hier ook

een hulp die 1 keer per 2 weken de bovenboel doet. Hier heeft ze 3 uur voor, ik vraag me steeds vaker af waarom zij daar eigenlijk 3 uur voor nodig heeft? Maar goed, ik ben er blij mee, anders moet ik het zelf doen
Maar.. wij betalen haar dus 10 euro per uur, totaal dus 30 euro per keer. Nu vroeg ze per januari opslag van 5 euro. Op zich vind ik 5 euro niet zoveel, maar als je dat even goed bekijkt is dat een verhoging van ruim 16%! Ik vind dat heel veel, of ligt dat nou aan mij?

Bastet

Bastet

19-11-2009 om 14:52

Sanneke

Dan is drie uur best veel ja.Of stoft ze ook alles helemaal af in de kamers?Dat is wel tijdrovend,natuurlijk.
Groetjes,bastet

ponpon

ponpon

19-11-2009 om 22:01 Topicstarter

Hier 11 euro per uur

wij betalen 11 euro per uur en we zijn begonnen met 2 uur per week.
Dat werd 3 uur en ja, ze werkt wel hard. Maar toch..van de 3 uur werkt ze er eigenlijk maar 2. En dat is toch wel makkelijk verdiend. 11 euro voor koffiedrinken.
hoe kan ik dit het vriendelijkst vertellen?
Het is misschien wel makkelijk om te zeggen na 10 minuten, nou zullen we maar beginnen. maar meestal is haar koffie nog niet op . Wordt er nog en sigaretje opgestoken. En ze ging nu dus ook 10 minuten eerder naar huis. Ze zei dat ze klaar was.
Ik dacht dat ik misschien maar even met haar moet bellen en zeggen dat ik het koffiedrinken wel gezellig vind maar dat ik het wel ten koste van het werk vind gaan. En een kwartier op 3 uur wel genoeg vind.
maar ik ben niet zo'n held. Eigenlijk durf ik dat niet te zeggen.
groetjes en bedankt voor jullie reacties

Nasha 1st

Nasha 1st

19-11-2009 om 22:46

Maar

waarom drink je een bakkie als ze binnenkomt? Hier ook een hulp en wij gaan om 10 uur thee zetten en dan drinken we inderdaad even samen een bakkie thee. Maar bij binnenkomst gaat ze gewoon gelijk aan de slag hoor....

Rembrand

Rembrand

20-11-2009 om 00:43

Koffie drinken.

Dan bof ik toch met mijn hulp. Ze wil helemaal niets te drinken en werkt als een paard ( drie uur lang voor 35 Euro ).
Overigens ben ik niet thuis als zij komt want ik heb haar juist omdat ik zelf geen tijd en zin hem om te poetsen
M.

Hillary

Hillary

20-11-2009 om 11:05

12,50

Oh ik heb een dure hulp 12,50 per uur, ze komt 3 uren. Ik ben meestal niet thuis als ze komt en zo halverwege kom ik thuis, dan drinken we koffie. Dat kan ze razendsnel, hooguit 10 minuten. Ze gaat altijd pas weg als ze ergens mee klaar is, dus vaak is ze langer dan 3 uur bezig, maar dat mag ik niet betalen, dat is haar probleem zegt ze. Ze doet niet heel veel in die 3 uren, maar ze doet het wel heel grondig. Ze doet bijvoorbeeld de badkamer, ouderslaapkamer, gang boven en beneden en de trap. De andere week doet ze weer andere dingen. We hebben wel een redelijk groot huis moet ik zeggen. Ik denk ook dat als ze niet elke week iets doet je er langer over doet, zoals iemand hierboven schreef van de hulp die eens per 2 weken komt. Zo werkt het bij mij eigenlijk ook omdat ze elke week andere dingen doet.

ponpon

ponpon

20-11-2009 om 18:10 Topicstarter

Koffiedrinken

dat koffiedrinken is gewoon mijn eigen schuld. Als je daar dus eenmaal mee begint is het lastig stoppen.
Ik vind een bakkie ook niet erg maar dit is me eigenlijk te gek geworden. Hoe nu terug te draaien..

Amanda

Amanda

21-11-2009 om 13:21

Wat vind je hiervan?

Hoi meid, fijn dat je er bent, ik ga gelijk koffie voor je zetten. Maar ik zeg er gelijk bij, we gaan wel zo aan het werk hoor, even 5 minuutjes. Ik hou jou met die koffie maar van je werk af, tis wel gezellig maar daar kom je uiteindelijk niet voor! Dikke knipoog, vrolijk gezicht.
Krijg je straks om 10 uur een uitgebreider bakkie van me.

En dan zorg je ervoor dat jouw koffie/sigaretje met 5 minuten op zijn. Dan sta je op. Zo, we gaan aan de slag!

Ik denk dat je wel duidelijk moet zijn hoor.

joos

joos

21-11-2009 om 19:31

Nou amanda

ik ga er van uit dat de werkster van ponpon volwassen is. Lijkt me een beetje kinderlijke manier om iemand aan te spreken.

Ponpon

Ach... je hoeft helemaal niets te vertellen of uit te leggen hoor. Als zij binnen komt, hou je het gesprek kort. Dan sta je zelf na 10 minuten op en gaat iets anders doen. Dan heeft zij vast niet de moed om langer te blijven zitten en gaat vanzelf aan het werk.
Daarnaast heb je wel gelijk: tegenover hard werken staat wel wat pauze.
Een andere optie: je zou ook gewoon kunnen voorstellen om niet gelijk de koffie te doen, maar halverwege. Dan zit je toch maar eenmaal samen, maar bespaar je de tijd voor pauze tot eenmaal.
Groetjes en succes ermee. Timsmama

Amanda

Amanda

23-11-2009 om 18:15

Nou joos

en hoe zou jij het dan zeggen? Ik zou denken dat ponpon misschien blij is met alle tips en er zelf wel uitfiltert wat bruikbaar is.

ponpon

ponpon

23-11-2009 om 19:22 Topicstarter

Woensdag is t zover

woensdag komt ze weer. Zelf ben ik er jammer genoeg nu neit, maar manlief wel . Misschien een beetje laf , maar ik denk dat ik hem maar een duwtje die richting in geef.
Niet zo lang koffie drinken of dat hij gelijk weg moet . Als ik volgende week zelf thuis ben dan ga ik het op die manier doen. Na 10 min. opstaan en zeggen dat ik weg moet. ik heb er idd ook geen problemen mee als ze halverwege nog een sigaretje rookt en een kopje koffie er bij. Maar het viel me de laatste tijd op dat het steeds langer werd en dat ze eerder weg ging. Tja, 1 uur van de 3 uur niet besteden aan het huishouden maar daar wel 11 euro voor betaald krijgen. Dat vind ik eigenlijk te gek. Dat wil ik niet meer.
Ze trouwens wel een leuk mens en werkt ondertussen al 2 jaar bij ons.
gr. ponpon

Bastet

Bastet

24-11-2009 om 19:40

Ponpon

Ik zou gewoon vragen:als je tijd over hebt,wil je dan voor mij.....(ramen lappen,kastjes soppen,ik noem maar wat)de meeste mensen waar ik werk hebben altijd nog wel een klusje voor als ik vroeg klaar ben,en terecht!
Groetjes,bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

25-11-2009 om 21:49

En? hoe ging het?

vandaag?

ponpon

ponpon

26-11-2009 om 22:23 Topicstarter

Nou..

ik heb het aan mijn man overgelaten
en die heeft niets gezegd
Hij vertelde dat ze maar 1 keer koffie hadden gedronken alleen bij binnenkomst. Toen ik om 12.15 uur thuis kwam was ze al weg. Net ..volgens hem.
tja, volgende keer zelf maar weer opletten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.