Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wespen overlast

Heeft iemand nog de ultieme tip om die %$%wespen uit de tuin te krijgen (behalve de pruim omzagen, dat gebeurt na de oogst). Er zit geen nest in onze tuin of ons huis, maar het is zo druk, je kunt de container niet opendoen of er vliegt van alles uit, de kinderen zijn constant bang (mijn schuld), dus buiten eten en drinken is er absoluut niet bij.

Ik las iets van een waspinator, die heb ik nog niet gekocht, wel zelfgemaakte nepwespennesten neergehangen, werkt niet, ik denk dat het wespen zijn van twee nesten, ze ruzieen flink in elk geval, ze rollen vechtend van de bladeren van de zwarte bes naar beneden Ik heb nu zakjes water opgehangen maar daar verwacht ik niets van, een wespenval met limonade vind ik eigenlijk dan wel weer zielig. Werkt zo´n waspinator of wasp-free geval? Iemand ervaring, andere tips, de ultieme tip? HELP, ik wordt gek van die wepsen!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

27-07-2011 om 10:44

Toch die val

Hang nou gewoon die wespenvallen op, zoveel overlast is gewoon vervelend. Hier werken ze goed!

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2011 om 12:41

Berber

Misschien, maar ze komen toch al graag in Arike's tuin vanwege die pruimenboom. Dan kun je ze beter vangen..

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-07-2011 om 20:21

Waspinator

Die waspinator werkt hier goed. Ik heb al 2 jaar geen last meer van wespen in de tuin. Wij hangen 'm wel al in het voorjaar op, geen idee of het ook werkt als je 'm nu op zou hangen.
Als ik zoveel last nu zou hebben door een boom, dan ging de boom nu ook om. Dan maar geen pruimen, die verkopen ze ook bij Appie.

Dendy

Prakje

Prakje

27-07-2011 om 20:51

Hier ook een waspinator

En die werkt perfect, verbaas me er elke keer weer over dat elke wesp rechtsomkeert maakt als ie het ding ziet

Moet er bij zeggen dat wij geen pruimenbomen hebben, er is behalve wat broodbeleg niks lekkers te vinden in onze tuin.

Valkyre

Valkyre

28-07-2011 om 01:34

Waar te koop?

Dat wil ik ook!! Waar koop je zo'n ding?
( En ik doe echt m'n kersenboompje niet weg...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 12:51

Valkyre

http://www.anti-insecten.com/c-991466/waspinator/
Voor de prijs hoef je het niet te laten!

Dank

ik heb er net 2 besteld voor op vakantie !

Arike

Arike

30-07-2011 om 12:24 Topicstarter

Wespen

Ik heb toch maar een mini wespenvanger meegenomen bij de action. Sommige wespen kruipen er wel weer uit, maar het houdt ze bezig. Probleem is dat de wespen waarschijnlijk van twee nesten komen. Er valt namelijk telkens 'iets' uit de boom dat bij nadere bestudering twee vechtende wespen blijken te zijn. Ook in de wespenvanger wordt flink gevochten.

Omdat deze wespen dus in elkaars territorium komen verwacht ik niet veel van de waspinator, dus ook maar niet aangeschaft.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2011 om 08:27

Anke

In de siroop moet je een drupje afwasmiddel doen. Dan kunnen ze er niet meer uit.

NaShA

NaShA

31-07-2011 om 14:13

Als het goed is

kunnen ze er sowieso niet uit omdat die openingen verkeerd om zijn, van onder naar boven en smal toelopend. Of je hebt met echt slimme wespen te maken...

Arike

Arike

01-08-2011 om 14:26 Topicstarter

Druppel en openingen

Hoi, bedankt voor de reacties, er zit inmiddels afwasmiddel door de siroop en de wespen zijn hier gewoon slim, er zijn drie openingen die van buiten naar binnen omhooglopen en smaller worden. Maar ze komen er net zo hard weer uit, slim dus.

Inmddels lekker een zomerjurkje aan, is er zo´n beest onder mijn rok gekropen en op mijn buik gaan zitten. Auw, rotbeesten, gemene steek,dus azijn en nu een papje van paracetamol, dat lijkt idd de pijn wat weg te nemen. Ook maar kruidnagels(laatste zakje!) gehaald om die met wat azijn in een bakje te zetten want ik wil wel naar buiten kunnen. Ze vliegen heel veel vlak over de grond, nare beesten.

Tink

Tink

04-08-2011 om 16:47

Hier...

... kan ik momenteel geen braam plukken zonder belaagd te worden door wespen . Potverdikkie, die bramen zijn van mij! Ik trek er nu maar een paar huishoudhandschoenen bij aan want voor ik het weet pak ik met braam en al een wesp vast, en dat stellen ze doorgaans niet op prijs. Ik heb jaren geleden 1x een steek in mijn hand gehad en weet nog precies hoe enorm dik die werd en hoe zeer dat deed.
Enfin hier heb je dus ook niks aan, maar ik leef met je mee!
Ik las hier trouwens ook ooit een tip over iets met kruidnagel, was dat inderdaad een bakje azijn met kruidnagel erin? Ik dacht iets anders, maar weet niet meer wat . Citroensap?

Sinaasappel

Sinaasappel met kruidnagel?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tink

Tink

08-08-2011 om 17:16

Nee

Dat was het niet. Een sinaasappel met kruidnagel in je huis geeft een lekkere geur.
Nee het was iets dat je in een schaaltje moest doen, kruidnagel erbij en buiten zetten. Ik heb altijd ruzie met het forumarchief anders had ik het vast al wel gevonden.

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2011 om 18:18

Heet water

Een schaaltje kruidnagelen op tafel zetten en met wat heet water overgieten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.