Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

12-09-2014 om 12:57

Wespennest

Onze heg zit helemaal vol met wespen. Dus ik vrees dat we een wespennest hebben.
Ze blijven bij de heg zitten dus we hebben er nog niet heel veel last van.

Zou ik ze toch weg moeten halen? Of gaan ze aan het eind van het seizoen vanzelf weg? En wanneer is het eind van het seizoen?

Weet iemand wat het kost om ze weg te laten halen?

60 euro

Ik weet niet hoe het in andere gemeenten geregeld is, maar hier komt de Roteb ongediertebestrijding voor 60 euro het wespennest bespuiten. Met garantie, dus zijn de wespen na die behandeling niet dood, dan komen ze gratis terug, net zo lang tot ze allemaal verdelgd zijn.

Heb je erg last van de wespen in de heg? Als ze je niet bijzonder in de weg zitten kan je gewoon wachten tot de winter, dan kan je het nest weghalen en heb je er geen last meer van. Ik zou er nu niet aankomen, nu de wespen nog talrijk en actief zijn. De wespennesten bij mij zaten tussen de dakgoot bij de voordeur en in de fietsenschuur, dus dat vond ik wel heel hinderlijk en enigszins gevaarlijk.

skik

Brianna F

Brianna F

12-09-2014 om 19:05

Imker

Hier komt de imker het nest weghalen, 25 euro.

pooh bear

pooh bear

12-09-2014 om 23:20

imker

Ik dacht dat de imker alleen voor bijen kwam

Brianna F

Brianna F

13-09-2014 om 12:41

Imker

Hij doet beide, leuke bijverdienste denk ik.

Maya

Maya

13-09-2014 om 16:59

hier

In deze maand enorm veel wespen rond de wilde wingerd. Ze zijn erg actief en na hun komst zijn alle bolletjes weg. Ik laat ze zitten, bij mij is het nooit een nest maar een periode dat ze even heel geinteresseerd zijn in die plant. Zodra ze er klaar mee zijn zijn ze binnen de kortste keren weg. Een nest heb ik nog nooit gevonden.

Gewoon laten zitten

Als je er geen last van hebt, zou ik ze gewoon laten zitten. De middelen waarmee de ongediertebestrijding te werk gaat lijken me ook niet echt prettig.
Het seizoen is volgens mij nu wel zo ongeveer afgelopen. Dan gaan de wespen dacht ik vanzelf dood (behalve de koningin natuurlijk). Probleem opgelost... tot het nieuwe seizoen start.

mama2

mama2

15-09-2014 om 10:19

informeren

bij de gemeente, want hier komt de gemeente kosteloos je nest weghalen..

Tja, hoeveel last heb je ervan. Bij geen zou ik ze laten zitten, maar ze worden zo rond deze tijd wel slomer en wat "gevaarlijker". Deze zomer hadden wij er 1 onder de nok en die hebben we weg laten halen, ze vreten blijkbaar je hele pur aan en had niet zo'n zin om te her-isoleren

carootje

carootje

16-09-2014 om 10:23

steeds meer?

Wij hebben er ooit een wel laten halen, en die man vertelde volgens mij als je dat niet doet, de kans groot is dat er volgend jaar weer een (of meer) terugkomt. De (vrouwtjes?) wespen uit dit nest zoeken een plekje voor een eigen nest in de buurt van het oude. Nou ja zoiets, weet het niet precies, maar het klonk toen wel heel logisch.

pooh bear

pooh bear

16-09-2014 om 14:58

laten zitten

Ik denk dat we ze maar laten zitten.
Als ze van de winter weg zijn halen we wel even de heg weg. Misschien komen ze dan niet meer terug.

Jessica O

Jessica O

16-09-2014 om 19:00

als

Je weet waar het nest zit er later in de avond (dan zitten ze in het nest) gif in spuiten. Gewoon ff wat halen bij drogist of dierenzaak. Dan heb je er de volgende dag een stuk minder. Misschien een keer herhalen en dan het nest weggooien.

pooh bear

pooh bear

16-09-2014 om 20:43

Nest

We weten niet waar het nest zit. De heg is heel dik begroeit. En we zien alleen dat er erg veel wespen zitten. We zien ze ook niet op een bepaalde plek naar binnen gaan of zo.

Katniss

Katniss

16-09-2014 om 22:07

Bepaalde struiken

Ik had een bepaald soort struik/hegachtig geval staan waar ook altijd wespen bij zaten. Er zat geen nest, maar ze vonden die struik gewoon heel lekker. Net als mijn schutting, die vreten ze ook aan. Ik zou dus even afwachten tot de winter en dan de heg eruit halen (mits je geen overlast van de wespen hebt).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.