Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zoem

Zoem

21-07-2017 om 17:01

Wespennest!

Dikke paniek want ik heb zojuist honderden dode en levende wespen gevonden op de (gelukkig afgesloten) zolderkamer. Diverse bestrijders gebeld maar het is erg druk dus de eerste kan maandag. Heeft er iemand wel eens een wespennest gehad en is het wel verantwoord om twee dagen te wachten? De man deed er erg luchtig over, 'och mevrouwtje, houd de deur dicht en ga niet zelf dokteren.' Alsof ik dat van plan was...
Het nest heb ik zo ongeveer getraceerd, dat zit in het dak.

Ja hoor

Relax.

Houd de deur dicht, en naamdag komt de expert.....

Als je er tot nu toe weinig last v had zal dat de komende 3 dagen ook wel meevallen. Ze komen echt niet door de deur heen......

Ingrid ( zeker al 3 of 4 keer wen nest in of om het huis gehad)

Zoem

Zoem

21-07-2017 om 17:15

Pfff

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb alle draadjes gevolgd over wespen en was juist blij dat ik ze amper zie. Toevallig van de week twee tegelijk in de tuin, en zelfs dan speur ik naar een nest.

Veer

Veer

21-07-2017 om 17:18

Geen paniek

Prachtige nesten op de zolder van onze woonboerderij. Inderdaad honderden dode wespen op de grond en soms een enkele versufte op de overloop. Nog nooit weglaten halen. We komen bijna nooit op zolder. Soms halen we de lege nesten weg. Volgens mij wordt een nest maar 1 keer gebruikt en daarna verlaten. Maar goed, blijkbaar komen ze bij ons wel terug om n nieuw nest te maken. Gewoon de deur dicht laten.

Zoem

Die wespen komen alleen binnen slapen. Hun uitgang is ergens aan de buitenkant, en als je nu zelden 1 in de tuin ziet zijn ze klaarblijkelijk nog niet in de ranja-fase, en vermaken ze zich buiten jouw blikveld. Die ranja fase begint trouwens meestal ergens in augustus. En dan ben jij er mooi vanaf!

Ingrid

Zoem

Zoem

21-07-2017 om 17:44

Veer

Dat stelt me wel gerust. Ik kom ook weinig op zolder maar wilde er juist gaan opruimen en schoonmaken om de kamer weer in gebruik te gaan nemen. Het is nu een rommelzolder.

40er

40er

21-07-2017 om 22:12

Spray

Koop een wespenspray en spuit dit er morgenavond in. Dan naar beneden, kamer weer dicht doen en je bent er al heel wat kwijt.

Hier 1x een verdelger gehad, de keer erna hebben we het zelf gedaan.

(Nooit overdag doen, vroeg id ochtend of later id avond dan zitten de meeste wespen erin)

Juk

Ik snap hoe je je voelt, maar als je er voorheen nog geen last van hebt gehad dan zit je nu ook veilig.
Wat een naar idee, ik ben blij dat wij dat hier niet hebben. Ik zou er ook helemaal kriegel van worden.

En hoe is het afgelopen?

?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-08-2017 om 18:52

We gaan het zien

We zijn nu op vakantie maar hebben nog geen alarm gehoord van de kattenoppas. Hopelijk is het nest uitgeroeid. De man is overigens wel twee keer geweest. Na de eerste keer zoemden ze onverminderd en nogal agressief rond.

Pfff...

Ik hoop voor u dat de wespen aldaar er geen verschillende accounts op nahouden.

Hier plegen we dat onvolwassen te vinden, dat gedoe met multiple accounts op fora, maar er zijn ongetwijfeld meer dan genoeg "'Ollanders" te vinden die het recht op meervoudige accounts zullen opeisen, in het kader van hun vrijheid van wisselvallige mening en de uiting daarvan.
Ik heb er alvast geen enkel begrip voor, voor dat hollanditis gewauwel van-heb-ik-jou-daar-even-en-hè: nu-denk-ik-net-het-tegenovergestelde.
Zoek eens een leuke, uitdagende hobby of zo.

Zoem

Zoem

03-08-2017 om 22:18

Och gut kom op

Ja, ik had een tijdelijke nick. Vergeten te wijzigen, suf, maar niets om zo van op de kast te geraken.

Ik zit niet op de kast hoor:

ik bestudeer die mensen achter die "tijdelijke nick(jes)" zoals een entomoloog een mierennest onder de loep neemt.
En hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.