Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Whaaah! arzberg tric dilemma!

Het gaat echt gebeuren, ik ga deze week mijn verjaardagskado-servies bestellen. En dat het Arzberg tric wordt daar zijn we ook zeker van. Ook dat we beginnen met 12 dinerborden, 12 ontbijtborden, 12 diepe borden & 12 multi-functionele soepkommen/schaaltjes/dessertbakjesWe weten ook al dat alles helemaal wit saai is, en dat er wat kleur bij mag. En met kleur bedoel ik de borden met effen gekleurde randen.

Halfom dachten we. 6 stuks wit van alles, en 6 stuks gekleurd. Maar 1 kleur vind ik ook weer wat saai. ik wil meer kleuren. Maar nu twijfel ik toch weer...

Ga ik naast 6 witte borden een rode/groene/blauwe/gele/oranje & sepia erbij kopen? En dan dezelfde mix voor alle soorten borden en schaaltjes?

Of doe ik van de dinerborden 6 wit/6 blauw, en dan voor de ontbijbordjes 6 wit / 6 rood, en voor de diepe 6 wit / 6 groen, en dan voor de schaaltjes 6 wit/6 oranje?

Snappen jullie wat ik bedoel?

Aan de ene kant denk ik dat de echte mix (dus dinerborden 6 * wit & dan 6 verschillende kleuren erbij) wel erg bont wordt...aan de andere kant heb ik 'voor de chique' sowieso 6 * wit, en als ik op de bonnefooi de tafel dek zullen er waarschijnlijk altijd 2 of 3 witte borden opstaan & 2 of 3 gekleurde. Dus niet echt kakelbont of zo.

Shit. het zijn ook zulke mooie kleurenallemaal...ik kan niet kiezen!!

Wat zouden jullie doen? (met het grote gevaar dat ik volstrekt verdeelde meningen terugkrijg, maar enfin)'

Hier is een linkje, voor wie het even echt wil zien...

http://www.woldring-porselein.nl/arzberg/tric/borden/155_assortiment.html

(de kleuren die nu in de aanbieding zijn, maar dan sepia ipv zwart, en geen caribic..dat zijn mijn favorieten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

15-11-2011 om 13:52

Ligt er aan

of jij en/of gezinsleden prijs stellen op een 'eigen kleur' Dan heb je iig ook alle kleuren die je mooi vindt. Anders moet je weer kiezen welke 4 van de 6

wendelien

wendelien

15-11-2011 om 14:21

Ik zou

me beperken tot een bijkleur, denk ik. (Dat sepia lijkt me idd heel mooi!) Je kunt de zaak dan makkelijker opfleuren met tafelkleed/onderleggers en servetten en hier en daar een hupser gekleurde schaal oid.
Het is idd een overweldigend aanbod!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-11-2011 om 14:53

Alles

Ik zou ook geen wit doen en verder van alle kleuren wat...

Optie 2 vind ik een goed idee

Heb je er ook al aan gedacht hoe het eruit ziet als je dinerbord met soepbord erop dekt?
Bij optie 2 ziet dat er een stuk rustiger uit.

Weet je wat je doet, Ingrid. Verzin nou gewoon drie opties, of zes, en maak er een verkiezing van! Met prijzen, dat spreekt ... grijnzzzz...

Rieke

Rieke

15-11-2011 om 15:52

Mijn duit

Heel mooi die kleuren, ik zou ook niet voor wit gaan. Zou eerder geneigd zijn ad random overal 12 van uit te zoeken.

IngridT

IngridT

15-11-2011 om 15:54 Topicstarter

Heerlijk

al dat gevarieerde commentaar.

Over wit...dat is ook verkrijgbaar in 'ongesorteerde' kwaliteit...die ik live in de winkel heb bekeken & die er pico bello uit ziet & maar de helft vd prijs is van gekleurde borden (die er alleen in A kwaliteit zijn). Dat scheelt heel wat euro's, en dat vind ik wel de moeite waard. Mede omdat ik 'gewoon wit' ook wel mooi vind om te hebben. En dan idd om eens stijlvol 'effen' de tafel te kunnen dekken (en dat hoeft dan niet perse voor 10 personen, vind 6 wel OK)

Ik pieker nog even door (en meer input is welkom!)

IngridT

IngridT

15-11-2011 om 16:01 Topicstarter

Beuk...

heb ik aan gedacht hoor, aan die onrustige mix van soepbord op dinerbord. Maar als het echt voor de mooi moet dan neem ik natuurlijk mijn witte onderborden met gekleurde soepborden, of juist mijn gekleurde onderbortden met witte soepborden. Dat werkt natuurlijk alleen maar als we mx met een man of 6 zijn, maar eerlijk gezegd ben ik bij grootschalige diners al heel happy als ik genoeg mooie borden HEB, laat staan dat het allemaal in 12 of meervoud perfect colour coordinated is. Man. Alles in 12 voud van een echt merk, met kleuren die niet vloeken...wow!

En eten met echt veel mensen gaat trouwens best vaak in buffet-achtige vorm, of uit fase (kinderen eerst) of met 2 tafelsd (voor groot en klein)..en in al die gevallen is het dus niet echt zo dat ik 12 prachtig gedecte couverts op 1 tafel heb staan...

poeh, moeoeoeoeilijk!

Ingrid

Ik zou

denk ik eerst dat gekleurde uitproberen met het ontbijtservies. Misschien vind je het wel leuk maar niet geschikt voor 's avonds? Want 's avonds kan je het nog aankleden met mooie gekleurde schalen, servetten, kaarsen etc.. Het wordt anders al te snel druk. Ik zou dus eerst overal 6 van kopen en van het ontbijt ook nog wat gekleurde schalen erbij.

Margriet*

Margriet*

15-11-2011 om 19:22

Veel te ingewikkeld zoveel keus...

Ik heb ooit bij de Hema vijf borden gekocht met grijze stippen op de rand en toen vijf borden met een effen grijze rand gekocht (ik had eigenlijk meer van het stippenservies willen hebben maar dat was er niet. Ik ben blij dat ik het in dezelfde kleur heb gehouden.

Ik zou het niet te bont houden. Of wit of een kleur. Volgens mij gaat het enorm vervelen al die kleuren door elkaar. Een mens houdt van harmonie, dus je gaat het dan toch combineren denk ik. In de praktijk erger je je dan denk ik omdat je alles bij elkaar moet zoeken. Ik zou hierbij voor een neutrale kleur gaan. Ik vind het rood en blauw erg hard. Combineert niet altijd mooi met wat er op het bord ligt (dat heb je dan weer niet met wit).
Ik zou ook voor de ramsj gaan, borden sneuvelen nog wel eens.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-11-2011 om 20:22

Duidelijk

Ik zou voor de ramsj-borden gaan, en verder voor de 6x wit van alles en 6x 1 kleur voor elk stuk serviesgoed, dus 6 oranje soepkommen en 6 blauwe ontbijtbordjes, dat werk. Een vrolijke mix zou ik trouwens ook erg leuk vinden, maar dan zou ik er wel een retestrakke keuken bij willen, anders wordt het zo kersterig.
Groetjes
Massi (zelf niet vies van kleur, mijn keukenvloer is epileptisch roze-rood-oranje)

Beertje37

Beertje37

15-11-2011 om 20:39

Wow!

Wow wat een mooi servies! Ik zou zelf optie 2 doen: elke soort een andere kleur voor erbij.

beertje

Knalblauw kleurt prima met eten

Ik kijk er nu al 13,5 jaar tegenaan (ja raar getal maar ja, je bent nu eenmaal ook een keer 13,5 jaar getrouwd. Wij zijn dat op 5 dec maar dat is een ander verhaal) bij het avondeten en het ontbijt en echt, het stoort totaal niet.

Gek genoeg zijn onze gebaks- en soepborden geel en ook dat kleurt prima. Of het is gewenning. Zo weet ik trouwens ook dat het zo leuk staat als opeenvolgende borden niet dezelfde kleur zijn.

De oranje en groene bordjes van de Hema daarentegen waarop ik hapjes voor de kinderen serveer vertonen een enorm verschil. Oranje, daar steekt alles vaal bij af terwijl eten op een groen bordje juist opfleurt. Ik mijd die oranje bordjes echt.

+ Brunette +

+ Brunette +

15-11-2011 om 21:40

Alles wit lijkt me beter.

Ik ben dol op kleur, heb oranje stoelen, een blauwe tafel, rode bank met groene kussens, knalkleur computertafeltje. Muren in opzichtige tinten, paars kamerbreed tapijt, niets is me te gek. Maar servies moet van mij neutraal van kleur zijn, dat vind ik het mooiste in combinatie met wat erop ligt. Ik houd niet van afleidende motiefjes of van een kleurtje dat misschien niet met de spijzen combineert. Nee, doe mij maar een effen servies in een saaie kleur. Wit, crèmekleurig of grijzig, gewaagder hoeft het van mij niet.

Valkyre

Valkyre

15-11-2011 om 23:47

Setjes

Net als vroeger die Maastricht serviezen. Voor zes personen, en dan iedere persoon heeft een hele set in dezelfde kleur. En dan in kleuren die je mooi in regenboogjes naast elkaar kunt zetten. Of beter nog, van iedere kleur twee setjes!

Maar dan zit je dus wel aan effen witte tafekleden vast. Of iets in een bijpassende tint.

Zelf heb ik gewoon wit IKEA 365+. Praktisch, en goed te combineren met mijn vintage dekschalen (wit met fiftiespatroontje). Maar ik mis de kleurtjes van het Maastricht weleens.

groet, Valkyre

Ik zou

Beginnen met het hele servies in zesvoud in het wit.

En daar eerst een paar weken van eten, kijken hoe het smaakt.
Daarna kijken of de uitbreiding gaat gebeuren in volledige setjes per kleur, of één basiskleur die bij huis en gezin past en de accessoires in meer kleuren.

En als je echt niet kan kiezen: wit in 12-voud en kleur in 12-vous. Kun je helemaal uitpakken met dinnerparties.

Rosase

Rosase

16-11-2011 om 08:32

De streepjes

Ik zou kiezen voor wit en dat aanvullen met wat gestreepte borden en dan in bijpassende kleuren kommetjes, bordjes en bakjes etc. kiezen.

Ik moet eerst aan de zuurstof

wat dúúr, maar goed daar ging het niet over.
Ik word wel vrolijk van allerlei effen kleuren door elkaar. Hoeveel chique etentjes geef je nu eigenlijk per jaar? Als ik bij ons naga, komt er veel te eten, maar altijd familie en goede vrienden (van ons of de jongens), daarvoor heb ik helemaal niet de neiging op chic te gaan. Lekker juist al dat kleur. Ik zou wit helemaal mijden.
(joepie, die mening had je nog niet...en ik ga voor die prijsvraag, hoor!)

Rieke

Rieke

16-11-2011 om 10:26

Ha silone

Nee die mening had ik ook! Alleen maar kleur.

IngridT

IngridT

16-11-2011 om 10:30 Topicstarter

Te gek voor woorden...

...maar ik heb er vannacht zowat van gedroomd, van mijn servies en hoe het moest.

En Silone....even voor jouw info...als ik de helft wit (ongesorteerde kwaliteit die er prachtig uitziet) & de helft in kleur doe heb ik voor 400 euro alle soorten borden in 12-voud. Plat, diep, ontbijt. Zet dat eens als een 10-jaar investering af tegen het bedrag dat je wekelijks aan eten uitgeeft? (en dat we allebei van lekker en goed eten houden dat weet ik, dus we gaan niet uit van een weekbudget van 60 euro)

Dan valt het toch best mee?

Ja, als ik jouw advies opvolg...en helemaal geen witte borden neem...dan wordt het 6 of 700 euro!

Wel mooi trouwens. En wat is nou 250 euro over 10 jaar! Voor 3-keer-daags eetplezier!

Grumpf.

gelukkig loopt de aanbieding op de kleurenborden tot 31/12. (bespaar ik potentieel 36 keer 2 a 3 euro. Das toch weer 100!)

Ingrid

+ Brunette +

+ Brunette +

16-11-2011 om 11:12

Duur, maar stevig.

Heb het weleens in een ander draadje gezegd maar kwaliteitsporselein breekt veel minder snel dan een aardewerken servies. Omdat ik vanwege mijn financiële situatie huiverig ben voor grote uitgaven, heb ik een goedkoop Ikea-serviesje maar er breken steeds meer borden. Als je de kosten van om de zoveel jaar een nieuw servies of een nieuw setje borden afzet tegen een investering van 400 euro (ervan uitgaande dat er zelden iets zal breken) dan is het verschil eigenlijk niet eens zo groot.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-11-2011 om 11:22

Derde prijs silone

Of vierde zelfs nu ik het nalees

Maar als ik het echt voor het zeggen had, zou ik alle kleuren van Arabia nemen, dat is helemaal gekleurd ipv alleen de rand.

Pluk53

Pluk53

16-11-2011 om 14:04

Beetje googelen

geeft wat lagere prijzen:
http://www.tableware24.com/Porzellan/Arzberg/Tric/Sepia/

IngridT

IngridT

16-11-2011 om 14:45 Topicstarter

Cobi...(en pluk)

op een of andere manier hou ik veel meer van eten dan van huishouden. De manier waarop ik mijn serviesgoed behandel is echt niet te vergelijken met hoe ik met mijn stofzuiger omga. Al was het maar omdat je die laatste aan zijn slang door het huis rukt, terwijl borden gewoon gezellig op tafel STAAN.

Trouwens...om de analogie van de stofzuigeman nog maar even door te trekken...ik moet dus servies wat tegen een stootje kan. Echt porselein dus ipv aardewerk. Ha. En met die prijzen van Pluk's site (dank!dank!) wordt het helemaal feest.

Nee cobi...je kunt praten als brugman, maar dat servies komt er. die kogel is al lang door de kerk. Allen die kleuren. zucht.

Ingrid

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

16-11-2011 om 15:18

6x wit + 2x3 kleuren

Dan heb je 4 verschillend kleuren om uit te kiezen.

Leuk hoor, heb zelf net origo oranje van iitala in 12-voud aangeschaft, maar deze had ik ook kunnen kiezen.
Zonder het prijsverschil zou ik gaan voor 6 verschillende kleuren.

jippa

jippa

16-11-2011 om 23:07

Kleurenmix

Mooi servies. Ik zou gaan voor veel kleuren doorelkaar en geen wit, ben niet de enige zag ik. Zou het geen zin hebben naar Duitsland te rijden qua prijs?
En ach die scherven...daar zou ik het echt niet om laten hoor. Weet je ook weer wat voor je verjaardag/sint/kerst.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-11-2011 om 17:01

O, ik doe ook een bordje op tafel

Creme of wit?

Rosa van der Zanden

Pluk53

Pluk53

17-11-2011 om 17:11

Mijn kleur

je kunt in de tafelaankleding van alles varieren, maar houd het porcelein gewoon wit.

Ervaringsdeskundige

Ik heb dit servies als ontbijtservies in blauw (alles dus 4 stuks en alleen kleine bordjes, mokken en schaaltjes). Het is een prachtig ontwerp, maar in wit erg saai en niet als "chic" bedoeld. Ik zou dus gaan voor 4 primaire kleuren en in elke kleur 3 delen bestellen. Dan komt het servies het mooist tot zijn recht en is het niet te bont.

Chic

Ik kan me heel chicque totaal wit gedekte tafels herinneren. Met Arzberg, ander servies. Bij mijn oma vroeger. Ik denk dat het afhangt van de rest van de tafel/omgeving.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.