Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Whaaah! waar/hoe regel ik binnen een week een witte broek & shirt voor puber?

Hij heeft volgende week donderdag een gala op school, met als dresscode 'black & white'. Simple zou je zeggen, maar de jongens moeten in het white & de dames in het black. Dus gewoon een smoking huren bij de lokale kledingverhuur zit er niet in. En witte smokings zijn nogal dun gezaaid.

Nu heeft ie besloten dat ie ook wel in een 'gewone' witte (spijker)broek wil gaan, met wit shirt. prima. Wil ik best met hem gaan kopen, want komt wel vaker van pas.

Maar. Feest is te vroeg. Ik zie in elk geval online nog nergens witte broeken. En eigenlijk is het misschien zelfs al erg kort dag voor online kopen. Moet ik het echt vandaag bestellen. Komt bij dat zoon erg tussen-servet-en-tafellaken is qua maatvoering. Zo'n 165-170 lang, maar erg tenger (weegt nog geen 40 kg) Dus bijna alle herenkleding is hem veel te wijd. Maat 170 is normaliter OK, maar een broek zonder knoopsgatenelastiek is oha ook een drama. Iemand tips ideeen waar hij & ik on line of in het echt (very noord nederland) de beste kans van slagen hebben?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedrijfskleding

http://www.dk-beroepsmode.nl
De rubriek 'voor hem' is misschien wat te groot, maar bij 'voor haar' zitten ook broeken met elastiek die sekseneutraal zijn.
Groet,
Miriam Lavell

Hmm

Mijn witte ziekenhuisuniform is zeker ook niet oke? Prima broek trouwens, gewoon met rechte pijp en sexeneutraal.
Brugklasfeest van oudste was thema: film/entertainment. Voor 7,50 een Elvis Presleypak kunnen huren, haar in de lok, oude spitse bruine laarzen van mij aan, megazonnebril van dochter van kennisen op, helemaal de blits.

IngridT

IngridT

10-02-2011 om 11:57 Topicstarter

Nou ja, 'gewoon'

..dat was misschien niet het goede woord.

Op school van zoon houden ze 1 keer per jaar een 'chic' feest, en omdat het rond kerst altijd al zo hectisch is hebben ze een paar jaar geleden besloten het voortaan voor de voorjaarsvakantie te doen. Niks mis mee toch? Op zich is een smoking niet verplicht, maar zoon en zijn vriendjes vinden dat wel cool. En hoewel ik op zich geen fan ben van exorbitant gedoe meot ik eerlijk zeggen dat ik een ker per jaar opgedoft naar een feest voor een puber best ok vind. Met als vergelijking de basisschool, waar vooral de meisjes vanaf groep 6/7 met het kerstdiner al aardig gala-achtig beginnen uit te pakken vind ik een keer per jaar iets huren bij de kledingverhuur nog wel te overzien. En wederom..."t is niet verplicht. Het fewest niet, en het pak niet. Hij zou ook in zijn thermisch ondergoed mogen komen denk ik. Prachtig wit. Van top tot teen.

Anyway, tips blijven welkom!

Ingrid

Yura

Yura

10-02-2011 om 12:49

Suitsyouwell

www.suitsyouwell.nl Hier hebben ze witte pakken voor niet veel, daar heeft zoon een vandaan voor een bruiloft met roze overhemd en stropdas, samen met nog een paar anderen hadden ze dat aan, eigen idee. Het viel wel wijd, maar dat hebben we met een riem opgelost. Overigens vind ik het voor een schoolfeest nog wel een hoop geld, maar misschien heb je later in het jaar nog een gelegenheid of kun je het weer doorverkopen.

Janeway

Janeway

10-02-2011 om 15:58

H&m

Ik heb net even bij hm online gekeken en daar in maat 170 voor jongens een witte broek gezien en een wit overhemd.. Je moet voor die broek en overhemd wel doorklikken want op de foto is de broek rood en het overhemd wit.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

10-02-2011 om 19:50

Zeeman en andere foute winkels

Heb je die al geprobeerd? Soms slaag je juist bij dat soort ketens.

Broek te wijd

stel dat je een broek kan vinden dan moet je gewoon naar een kledingmaakster gaan en die broek laten in nemen.

IngridT

IngridT

10-02-2011 om 20:49 Topicstarter

Wow!

Wat een reacties. Kleertjes.com oogt veelbelovend qua type broeken waar zoon van houdt. Wat een domme naam trouwens zeg, van die site. Ik zie en hoor hem (hier) al jaren circuleren, maar ik heb altijd gedacht dat dat voor babies en peuters was. Je verwacht toch niet dat je op een site met 'kleertjes' in de naam broeken kunt scoren voor een kind dat al bijna boven je uit torent? HM had ik gezien trouwens, maar die werd pas eind maart geleverd. Dat helpt dus niet echt. Anyway, ik zal zoon vanavond een paar broeken showen van kleertjes-dinges. Denk dat ie het wel wat vindt. Alleen dat overhemd wat ik daar zag oogt zo breed & wijd. Of zou dat komen omdat ze idd een peutermaatje op de fote hebben gezet? Nou ja, terugsturen kan altijd nog toch?

Dank!

Ingrid

Kleertjes punt com verhaal

Ik ken de eigenaresse...van vroeger en onze kinderen zijn ong. even oud dus we komen elkaar wel eens tegen. Zij is ong. (dacht ik) 15 jaar geleden,(is wel een gok....in ieder geval waren de kinderen nog jong...) begonnen met die site en wat kleren thuis en in de schuur. Gewoon om er wat 'bij' te doen, zoals wel meer moeders dat kennen. Leek zo handig,vanuit huis...En dat werd dus een daverend succes. Dat werd binnen een jaar een magazijn erbij huren en personeel na een tijdje in dienst nemen etc.etc.
Dat ze nu ook grotere maten hebben en nog steeds 'kleertjes' in de naam hebben komt simpelweg omdat die klantjes van'toen' in de beginjaren nu 'klanten' zijn met inderdaad maat 164/170 etc.etc.
Dat het zo'n succes zou worden en de naam de lading over 15 jaar niet meer zou dekken is denk ik niet voorzien. En om zo'n succesvol bedrijf van naam te laten veranderen is ook niet handig....
groeten albana

ayla

ayla

11-02-2011 om 09:04

Kleertjes

Ik ben een groot fan van kleertjes.com, vooral omdat je altijd kleren afgeprijsd kunt krijgen daar, je zit niet vast aan uitverkoop maanden zoals in de winkel.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-02-2011 om 11:34

Kleertjes punt com

Ik keek op woensdagmiddag in de kledingkast van dochter en constateerde dat ze geen enkele mooie, passende jurk meer had. Een half uur later hadden we samen een jurk gevonden op kleertjes.com en gistermiddag (minder dan 24 uur later) had ze hem al aan. Ik vind het ideaal. Niet goedkoop, wel goed.
O ja, de jurk: http://www.kleertjes.com/index.php?page=detail&af[t]=10&af[g]=4,5&af[mt]=12&af[d]=50&fs[g]=0&fs[mt]=0&fs[sz]=1&fs[s_mt]=1&fs[t]=0&fs[d]=1&id=71744&maat=12
Sorry voor de idioot lange link.
Groetjes
Massi

ayla

ayla

11-02-2011 om 12:25

Super jurk

zou hem ook zo uitgezocht hebben

IngridT

IngridT

11-02-2011 om 15:04 Topicstarter

Okee.

3 broeken & 2 overhemden besteld bij kleertjes.com. Moet iets okees tussenzitten (hoopikhoopik) en kan ik gelijk hun retourservice checken. De site is echt veel leuker dan ik dacht. Ook voor meisjes. Ik snap nu de mallotige naam, maar ik ga hem onthouden! Ik kende trouwens Zara online ook niet. ga ik ook eens uitproberen. Prijstechnisch een stuk aantrekkelijker dan kleertjes & we hebben hier geen filiaal in de buurt...

Dank voor alle links! (en zal tzt nog even melden wat iedereen nou aan had op dat black & white gala!)

Ingrid

Anna.

Anna.

11-02-2011 om 15:15

Ingrid

Ingrid, ik meende dat jij uit het hoge noorden komt. Er zit een ZARA filiaal in de stad Groningen, aan het eind van de Heerestaat, tegenover C&A.

IngridT

IngridT

11-02-2011 om 16:28 Topicstarter

Dat meen je niet anna....

Is dat sinds kort??

Ingrid

Zara

zit ong. een half jaar (?of iets langer) in de Herestraat, niet heel veel ruchtbaarheid aan gegeven, maar hij zit er dus wel

IngridT

IngridT

12-02-2011 om 13:10 Topicstarter

Mien...

dank! Zal de volgende keer eens beter kijken. Als we in de stad zijn loop in niet altijd de Heerestraat helemaal door, want zo vreselijk veel leuks is daar aan winkels nou ook niet te vinden....

Ingrid

mijk

mijk

12-02-2011 om 13:22

In het oude pand van het arbeidsbureau

op de hoek met het zuiderdiep!

Mijk

IngridT

IngridT

12-02-2011 om 14:39 Topicstarter

Okee,

Nou snap ik het. Wij parkeren meestal bij de westerhaven & lopen dan via vismarkt/zwanestraatkant richting centrum. Als we dan al de Heerestraat inwandelen slaan we meestal ergens voor het eind linksaf richting oosterstraat. Dus geen wonder dat ik de Zara nooit gezien heb, want we 'halen' die hoek nooit!

Ingrid

Anna

Anna

13-02-2011 om 10:07

Ik zag dat Mien en Mijk al hadden gereageerd. Het is ook best een grote winkel. Voor Groningse begrippen dan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.