Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

17-10-2008 om 14:43

Whiteboard/magneetboard van ikea kan niet schoongeveegd worden?

Ik heb zo'n grijs magneetboard/whiteboard van ikea, maar kan nu de whiteboardstift er niet meer afkrijgen. Ik heb van die speciale wisdoekjes, daar lukte het niet mee. Toen met sop en een doekje geprobeerd, gaat ook niet. Ik gebruik speciale whiteboardmarkers die we ook op school gebruiken en op school gaat het prima.
Wie heeft er een tip om ze toch weer schoon te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

17-10-2008 om 14:57

Billendoekje

klinkt vreemd, maar is de beste tip hier ooit gevonden.
Billendoekjes vooral niet op de billen gebruiken als je er verder namelijk alles mee schoonkrijgt.

Anders is 70% alcohol nog een optie.

groet,
Angela

Ikeastiften

Misschien dat het alleen met de ikeastiften werkt. Ik heb nooit problemen nl.Zelf zou ik het met nagelakremover proberen.

Damajo

Is het

stift die er al een tijd op zit? Dan kun je proberen om er eerst overheen te krassen met een goede (ikea?)whiteboard-stift, en het dan af te vegen. Dat is overigens ook een goede maniet om niet-whiteboard-stift er af te halen.

Tandpasta

Ik heb op mijn witte Ikea whiteboard (hebben ze nu niet meer volgens mij) regelmatig een rode waas van de whiteboardstift.

Tandpasta (!) is het enige waarmee ik het weg kan poetsen (na een tip hbier op het forum over vlekken uit een badkuip verwijderen)

Ik ben wel bang dat het oppervlak van het whiteboard door de licht schurende werking van de tandpasta steeds "poreuzer" wordt en dus op den duur er steeds sneller vlekken op komen, maar dat zien we dan wel weer.

MArlies

Eroverheen

inderdaad gewoon er overheen met een goede whiteboardstift en dan gaat het er wel af.....
Zeker weten dat het een whiteboardstift was???? Soms lijken de permanente versies heel erg op de whiteboard versies, vooral op school....

*Sophie*

*Sophie*

18-10-2008 om 11:34

Hier ook zo'n kansloos magneet/whiteboard

van Ikea en met de bijbehorende Ikea-stiften. Alles geprobeerd, ook 70% alcohol. Resultaat: kansloos! Hier overigens een witte dus extra goed te zien die vlekken :- (

Ik heb toen dat ding platgelegd en er een hele laag Glassex opgespoten en dat een halve dag laten intrekken. Daarna met heeeeel veeel moeite het meeste eraf gekregen en het daarna weer opgehangen, als magneetboard wel te verstaan. Dochterlief zal er niet meer op schrijven, want zo'n smerige vlek aan haar net nieuw behangen muur ziet er niet leuk uit.

Oja, als je die stiften gebruikt kun je het er wel afkrijgen als je het meteen doet, echt gelijk weer wegveegt, maar tja, da's weinig memo natuurlijk :- (
Als je het ook maar 1 minuut laat zitten dan is het jammer dan.

Stom he?!

groetjes, Sophie.

Sophie...

... probeer de tandpasta eens (zie mijn tip hierboven). Werkt echt beter dan glassex!

Marlies

*Sophie*

*Sophie*

18-10-2008 om 18:32

Marlies

Ik ga je tandpastatip zeker uitproberen! Dankjewel! En dan laat ik je uiteraard weten hoe het ging ;- )

groetjes, Sophie.

Sophie

ik heb het -aangespoord door dit draadje- net weer eventjes gedaan en het heplt echt.

Tandpasta (wij hebben "anti-tandsteen" van AH op dit moment) op een droog doekje, even boenen, met nat doekje whiteboard weer schoonmaken, klaar!

Groetjes, MArlies

Tot nog toe niet

Ik was er in eerste instantie wel bang voor dat dat zou gebeuren, maar aangezien het hele whiteboard op een vage rode vlek begon te lijken, heb ik het er toch maar op gewaagd.
Tot nu toe (na een keer of 5 een tandpastabehandeling) heb ik niet het idee dat het erg slijt. Mocht dat na verloop van tijd toch gebeuren dan wordt het tijd voor een nieuw bord!
Marlies

Mamasan

Mamasan

19-10-2008 om 15:39

Stift

Als je per ongeluk met permanente marker op je whiteboard schrijft, kun je dat eraf krijgen door met whiteboardstift er overheen te gaan en het dan schoon te vegen. Misschien werkt dat ook met de whiteboardstift. Er even overheen krassen en dan uitvegen (erger kan het niet worden, toch?).

Ietsje schuurmiddel

Ik doe altijd een héél klein tipje schuurmiddel op een vochtig doekje en maak daar de whiteboards hier in huis mee schoon.

Zoonlief heeft hier ook zo'n grijs board van IKEA, maar die gebruikt hij eigenlijk alleen als magneetbord en daar hebben we nog nooit op geschreven. Ik vraag me af: is zo'n grijs exemplaar eigenlijk wel bestemd als "whiteboard"? Misschien gaat die stift er daarom niet af?

Emmalynn

Lena3

Lena3

19-10-2008 om 20:28

Lidl

Lidl heeft een of ander ontvettingsmiddel waarmee je zelfs probleemloos permanentmarker van een whitebord afkrijgt. Ik weet de naam niet meer zeker, maar het was iets als Dusty. Het werkt prima, alleen je bord wordt wat vettig.

Dasty?

Als je dasty bedoelt (van de Wibra):dat werkte hier niet op het whiteboard

Marlies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.