Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid68

Astrid68

08-06-2018 om 10:49

Wie denkt even mee? Cadeau voor mensen die alles al hebben.

Vriendin en man zijn binnenkort 25 jaar getrouwd, zijn rond de 50. Zijn welgesteld, mooi huis en zwembad, dat idee. Hebben vast alles al. Maar - voor zover iemand misschien meteen een negatief beeld heeft - gewoon leuke lui, niet snobistisch of zo.

Wie denkt mee over een cadeau?

Ik zat al te denken aan iets niets tastbaars (bijv. theaterbon), maar ben ook benieuwd of mensen toch (ook) nog leuke ideeën hebben voor iets wel tastbaars, omdat ik het samen wil doen met anderen (en het kan zijn dat die voorkeur hebben voor iets tastbaars). Misschien weet iemand ook iets ludieks, maar moet dan niet te duur zijn, want dan vind ik het weer zonde van het geld als ze het niets vinden.

Maar goed, alle ideeën zijn dus welkom, zowel tastbaar als niet tastbaar en jullie mogen alles roepen tussen de EUR 0 en EUR 80-100.

boompje

een mooi sierboompje voor in de tuin? Een olijfboom of zo?

Bankje voor in de tuin?

een houten wandbord met een tekst die op hen van toepassing is, die je kunt laten drukken dus.

Pirata

Pirata

08-06-2018 om 12:03

drijvende stoel

Een drijvende luie stoel voor in het zwembad?

rode krullenbol

rode krullenbol

08-06-2018 om 12:17

Een ...

Suspension sling!

Terrasverwarmer

Als groepskado.

Alleen grote kans dat ze die al hebben,

Astrid68

Astrid68

08-06-2018 om 13:19

Flanagan

Terrasverwarming is vermoedelijk duurder dan EUR 80-100.

Maar inderdaad, dat is ook iets dat ze dan zelf al geregeld hebben. Tuin is piekfijn in orde en onderhouden.

cursus

Een cursus, workshop, dagje uit, overnachting (daar zijn bonnen van, kijk even in het rek bij de kassa van Blokker, Kruidvat oid), abonnement op een tijdschrift of, als ze dat nog niet hebben (wat mij zou verbazen): museumjaarkaarten.

Er zijn geloof ik ook abonnementen of leuke pakketten met etenswaren, speciaalbier, of weet ik wat. Ook nog een idee.

Als de tuin perfect is onderhouden zou ik geen boompje doen, ze hebben waarschijnlijk zelf ideeën over wat ze in die tuin willen. Net als voor accessoires geldt daarvoor naar mijn idee dat je wel vrij zeker moet zijn over de voorkeuren van de betrokkene om zeker te weten dat je de plank niet misslaat.

Groeten,

Temet

Koelbox op wielen

Een koelbox op wielen komt altijd van pas. Fijn voor de gekoelde flessen witte wijn en blikjes bier.

Guera

Guera

08-06-2018 om 14:23

Aandenken

Het is een bijzondere mijlpaal. Zijn het vrienden of kennissen?
Als het vrienden zijn zou ik bv een jilster maken. Alle gasten mailen en vragen een pagina te maken. Superleuk aandenken met lieve woorden voor een bijzondere gelegenheid. Ik hou altijd wel vd persoonlijke noot bij bijzondere gelegenheden.
Wat ook leuk is is bv een weckpot met lampjes erin voor in de tuin.. Heb je bij tuincentrum en dan met speciale marker mooie boodschap erop. Simpel goedkoop toch persoonlijk en dan bv tuinbon erbij. Zoiets.....

Geen spullen

Deze mensen hebben waarschijnlijk al alle spullen die ze nodig hebben. Hun huis en tuin zijn ongetwijfeld volledig naar hun smaak ingericht. Tenzij je echt iets weet wat ze nodig hebben of graag zouden willen hebben zou ik geen spullen voor huis en tuin kopen. Ze zitten er vast niet op te wachten.
Ik zou het inderdaad in bijvoorbeeld een theater bon, diner bon, abonnement op het een of ander, een dagje uit (wellness, pretpark, stad, een ballonvaart... wat ze maar leuk vinden) of iets dergelijks zoeken.
Of een bijdrage voor een goed doel: je kan bijvoorbeeld via oxfam geschenken kopen voor arme mensen, een lidmaatschap voor natuurmonumenten, een paar bomen laten planten...

Anke

Anke

08-06-2018 om 16:57

Fotoshoot van de kinderen?

Hebben ze kinderen? Misschien kan je ze een keertje (stiekem) meenemen voor een fotoshoot en dan druk je de leukste foto af en lijst je in voor hun feest?

Lou

Lou

08-06-2018 om 17:02

iets persoonlijks

Voor mijn man heb ik net gisteren iets geknutseld op basis van de uitnodiging voor onze bruiloft 20 jaar geleden. Dat kun je natuurlijk niet met een groep doen maar een persoonlijk aandenken valt denk ik vaak wel in de smaak bij mensen die alles al hebben. Dat kun je namelijk niet in een winkel kopen.

Een fotoshoot, ook erg leuk!

Een bon zou ik weer minder leuk vinden, maar je kunt daar natuurlijk ook een uitje van maken dat je al voor ze reserveert en betaalt.

Astrid68

Astrid68

08-06-2018 om 17:43

Bedankt en meer tips?

Bedankt voor al het meedenken.

Zij is een vriendin van ons, haar man kennen we nauwelijks. Iets knutselen gaan we niet doen (geen tijd/niet creatief genoeg).

Spullen (inrichting, tuin) vind ik inderdaad ingewikkeld. Maar mocht iemand nog een concreet idee hebben, laat het dan vooral weten.

Ik zat inderdaad ook meer aan een bon voor theater, uitje of zo te denken.

Heeft iemand nog leuke ideeën m.n. voor uitjes, maar iemand noemde ook workshops (kan ook grappig zijn, als het bij hen past), binnen het budget (luchtballonvaart is te duur, bijv)?

Kijk eens in de rek bij Kruidvat

Zonder dollen: kijk eens in dat rek bij de kassa bij Kruidvat (je staat daar meestal toch in de rij). Allemaal uitjes, workshops, etentjes, overnachtingen in verschillende prijsklassen. Ja, het is snel en makkelijk, maar daarom nog geen slecht idee

Heb mijn ouders ooit eens een hotelovernachting cadeau gedaan en dat was goed bevallen. Let met die hotels wel op of er voldoende aanbod is, en of de aanbiedingen ook gelden in het weekend. Mijn ouders zijn gepensioneerd dus hun maakte de periode/dag in de week niet echt uit, maar dat is niet voor iedereen zo.

Groeten,

Temet

Vaas

Er komen leuke ideeën voorbij, met name die fotoshoot, dat is altijd leuk.

Een bijzondere design vaas en dan bij het geven mooi gevuld. Of een tapasplank, eventueel met initialen of iets dergelijks erop gebrand.

En niet tastbaar: iets dat ze samen kunnen doen, bijvoorbeeld een slipcursus of zang-, tennis- of paardrijles. Er zijn veel mogelijkheden van snoeicursussen tot massageworkshops.

En, ik schoot in de lach toen ik jouw eerste alinea las, en kreeg visioenen van een enorme drijvende badeend, drijvende lampjes of een floating bar maar dat zal wel niet zo oké zijn.

Koetsrit

Laatste suggestie: koetsrit voor een romatische belevenis.

Antje

Antje

08-06-2018 om 20:20

Een etentje

Wat ik graag geef aan mensen die alles al hebben is een etentje, meestal een lunch. En dan wel met mij/ons. Een uitnodiging dus om samen te gaan eten. Gezellig als je al vrienden kent en anders een leuke gelegenheid om elkaar beter te leren kennen.
En anders een andere gezamenlijke ervaring.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-06-2018 om 20:43

Zonder drammerig te willen overkomen

Een suspension sling valt niet zo maar 1-2-3 optimaal te benutten. Het vergt wel enige kennis van zaken. Om die reden zijn de wat uitgebreidere sets voorzien van uitleg op papier en via demonstratiefilmpjes op DVD.

Het cadeau doen van zo'n veredelde liaan zou je dus kunnen combineren met een soort van workshop. Je spreekt dan ergens af, waar je dat ding goed kunt ophangen en uitproberen. Bij mooi weer leent de vrije natuur zich daar goed voor.

Desgewenst maak je video-opnames van deze eerste kennismaking met dit soort van trainen, zodat je er een leuk aandenken aan overhoudt.

Je hoeft niet bevreesd te zijn er een fanatieke sportieve levensstijl mee op te dringen, aangezien vrijwel iedereen zonder ernstige handicaps ermee aan de slag kan.

In de voetsporen van...

Ik heb ooit iemand een dag kado gedaan: 'in de voetsporen van...'. Dat werd een reis met bus en trein in de voetsporen van Betje Wolff en Aagje Deken, eindigend in Scheveningen op het kerkhof. Heel leuk om te doen. Kan ook iets anders zijn, in de voetsporen van Vincent van Gogh (zundert etc.) Of naar plaatsen die voor hen beiden van belang waren.

Tsjor

Ava

Ava

09-06-2018 om 14:45

. . .

Ze hebben een tuin en zijn het ook mensen die graag tuinieren? Zijn er nog wensen in planten die ze graag willen hebben of misschien een uurtje hulp en advies van een tuinman? Zien ze graag vogels in de tuin? Of zijn het meer mensen die een grote buitenpot met allerlei bloeiende planten waarderen? Of een mooi snoerloos buitenlicht voor bij het zwembad?

Mensen die alles al lijken te hebben stellen het op prijs als je iets uitzoekt op basis wat zij belangrijk vinden en daarin een aardigheidje kan vinden dat zij nog niet hebben of een dienst dan wel advies van een pro. En dat hoeft dus niet groot(s) te zijn. Zo dacht ik voor een vriendin met grote tuin aan een workshop bijen of aan bijzondere bloemen in de tuin (meerjarige papavers met eraan gekoppeld iemand die ze er voor haar inzet) of vogelkastjes. Uiteindelijk is het een uurtje stadsecoloog geworden met een rondwandeling door de berm, weilanden waar ze leerde kijken naar de dieren en natuur om haar heen. Ontzettend leuk. En gelijk ook advies om meer dieren in haar te tuin te krijgen. Dat had zij zichzelf nooit kado gedaan. En die papavers is iets voor volgende keer, als er weer een grote groep mensen mee doet.

Jackie

Jackie

09-06-2018 om 19:49

floaten

Een bon voor een massage met floatsessie? (www.floatcenter.nl Heb dat ooit eens samen met een vriendin gedaan, als cadeau voor haar verjaardag, zeer ontspannend!)

Jackie

Jackie

09-06-2018 om 19:53

over floaten

"Wie ooit in de Dode Zee heeft gezwommen, heeft floaten eigenlijk al ervaren. Het komt er in het kort op neer dat je drijft op ruim 30 cm (epsom) zout water in een speciaal daarvoor ontwikkelde floatroom. Tijdens het floaten worden de prikkels zwaartekracht, geluid en licht uitgesloten. Officieel wordt dit Floatation REST (Restricted Environmental Stimulation Technique) genoemd.
Het water in de floatroom en de omgeving worden verwarmd op 35,5°C zodat je lichaam geen temperatuurverschil voelt tussen het water en de lucht er buiten. Hierdoor ‘denken’ je hersenen dat je lichaam ‘zweeft’. Elke spier in je lichaam kan zich totaal ontspannen. Floaten is de manier om de diepste ontspanning te bereiken die je kunt ervaren."

Goede doel?

Als die mensen welgesteld zijn, zullen ze waarschijnlijk goede doelen steunen. Misschien een bedrag in hun naam voor een goede doel die hun aanspreekt?
Sini

Lente

Lente

10-06-2018 om 22:13

Weerstation

Zelf heb ik sinds kort een weerstation dat temperatuur en vochtigheidsgehalte meet, zowel binnen als buiten. Buiten staat een meetding dat via Bluetooth de gegevens doorgeeft.
ik ben zelf verrast hoe leuk ik dit vind. Ik kijk meerdere keren per dag hoe het verloop van temperatuur en vochtigheid verloopt.

Mochten ze zoiets nog niet hebben, is dat ook nog een idee.

over dat goede doel

Ik vind dat zelf dus niet zo'n heel leuk cadeau, een gift aan een goed doel in naam van iemand. Toch een beetje alsof je hun geld voor ze aan het uitgeven bent.
Behalve natuurlijk als mensen daar zelf uitdrukkelijk om gevraagd hebben, dan is het wat anders, maar ik zou zoiets niet op eigen initiatief doen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.