Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie gebruikt 'huisparfum'

Op tv zie ik altijd reclame voorbij komen van geurtjes voor in huis (leuk: ik de vorm van een steen

Aangezien ik zelf niet kan ruiken brengt dit altijd gemengde gevoelens naar boven: het lijkt mij namelijk complete onzin maar.... wat als iedereen wel stiekum zo'n flesje achter de gordijnen heeft staan en het bij mij in huis ontzettend stinkt?

Bij deze dus een kleine enquete - wie gebruikt ze en is het nodig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Hier ook geen huisparfum. Ik ben wel eens bij mensen geweest die zo'n geurgeval in het stopcontact hadden zitten. Daar kwam zo'n penetrant chemische bloemengeur vanaf dat ik er onpasselijk van werd. Hier komt zoiets er dus echt niet in.

Hilbillie, heb je altijd al niet kunnen ruiken? Het lijkt me namelijk heel erg om je reukvermogen te verliezen. Als ik bijvoorbeeld tijdens een voorhoofdsholteontsteking een tijdje niks ruik en proef, voel ik me altijd ontzettend afgesneden van de werkelijkheid.

Chris

hilbillie

hilbillie

26-10-2010 om 10:26 Topicstarter

Ruiken

ChrisH,
Ik heb inderdaad nooit kunnen ruiken, weet niet wat het is en mis het dus ook niet.

Er zijn alleen een aantal praktische dingen zoals gas- en brandlucht die ik niet kan ruiken, daarom heb ik een electrische kookplaat en overal rookmelders hangen.

Ik kan mijn eigen lichaamsgeur niet ruiken en trek daarom misschien wat sneller een schoon shirt aan, wat ik wel erg jammer vind is dat ik qua parfum keuze moet vertrouwen op anderen.

Eigenlijk sta ik er nooit bij stil, behalve als ik dus reclame van airwick (of hoe ze ook heten) voorbij hoor komen

Snap het

Wat je niet kent, kun je inderdaad ook niet missen. Enfin, volgens mij zijn Airwick etc. producten waar niemand om gevraagd heeft en die mensen eerder afstoot dan aantrekt wegens veel te chemisch.

Net wat Beemer zegt, als mensen in je naaste omgeving geen commentaar hebben op de geur in huis, hoef je echt niks te sprayen.

Chris

Mayte*

Mayte*

26-10-2010 om 10:49

Nee echt niet nodig

Ik vind die kunstmatige geuren zo vies, dat het voor mij zelfs een keer een afknapper is geweest bij het bezichtigen van een huis. Ik kon ahw niet door de geur heenkijken. Niet nodig dus!!

Het wordt eentonig ...

Ik ben het geheel met de vorige posters eens. Niet doen. Mijn moeder gebruikt zo'n ding, geen idee waarom. Het ruikt kunstmatig en niet echt lekker. Normaal gesproken heeft ieder huis zijn eigen luchtje, en zoals Beemer al aangeeft: het stinkt zelden. Maar nu ruik ik bij mijn ouders dus niet meer het luchtje van hun huis - waar niks mis mee was - maar een of ander raar mengseltje van Airwick.

Tegen echte stank helpen dat soort dingen overigens maar matig. Zoals ik ooit eens op dit forum las: vieze lucht met luchtverfrisser is nog geen frisse lucht.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

26-10-2010 om 13:12

Ieuw

Ieuw, chemische luchtverfrissers! Nee, dan liever een raampje open en regelmatig de gordijnen wassen. Ik heb trouwens wel een geurtje in huis. Van mijn blok savon de Marseille, met echte lavendel. Je ruikt het de hele dag, die lavendelgeur.

Nee

ik heb nogal een goed werkende neus en ik vind iets al snel te veel ruiken, ik gebruik zelf ook geen deo of parfum oid. Ik vind sommige cremes en doucheschuim ook te sterk ruiken, wasmiddel idem laat staan een geurkaars of huisparfum.

Het ruikt denk ik hier in de woonkamer wel typisch naar ons, bij de buren ruikte het weer typisch naar de buren, ik denk niet dat het hier stinkt. Veel in huis is nieuw (wanden gestuct, nieuwe plafonds en ook gestuct, nieuwe eiken vloer, nieuwe keuken met goede afzuiger, nieuwe ramen en kozijnen), vooral na de laatste verbouwing hier beneden is het minder gaan ruiker, toen we het huis kochtten rook het naar die oude mevrouw, beetje muf en naar etensresten.

Boven is het geur arm, ik vind het wel lekker ruiken als het beddengoed te drogen hangt.

Hoofdpijn

Ik krijg letterlijk acuut pijn in mijn hoofd van die huisparfums. Ook zorg ik ervoor bij blokker/xenos etc niet te dichtbij de geurkaarsen te komen. Getver, wat een rotlucht!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2010 om 21:36

Wel eens gebruikt

maar ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad chemisch ruikt. Ik heb de perfecte geur er nog niet bepaald in kunnen vinden, dus ik doe het niet meer. Een geurkaars kan wel een keer lekker zijn, maar daar moet je ook mee uitkijken vind ik.

Toevallig

Man en kinderen hebben de pest aan geurtjes en omdat ik het huis een paar weken bijna voor me zelf heb, gisteravond een geurkaars gekocht. Hij brandt nu bijna 2 uur en ik heb nu een zeurdige hoofdpijn, wat ik nooit heb. Dus dat weet ik dan ook weer :o).

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

27-10-2010 om 01:26

Kankerverwekkend? in ieder geval misselijkmakend vies...

Ik heb ooit ergens gelezen dat die geurkaarsen, spuitbussen etc. kankerverwekkend kunnen zijn.
In ieder geval vind ik ze zelf ontzettend goor, ik wordt er misselijk van. Kan me ook voorstellen dat je er ademhalingsproblemen van kunt krijgen.
Wat ik ook erg vies vind: die geur-"denneboompjes" die in de auto aan de spiegel hangen. Yuk. Vreselijk als ik in zo'n auto zit opgesloten.
Soms hangt er in de Blokker of de Intratuin zo'n enorme walm van die geurdingen die ze verkopen, ik ben dan zo snel mogelijk weg...

Terpi

Terpi

27-10-2010 om 08:34

Hahaha

Geurtjes in huis zijn dus net als uit pakjes koken ofzo, hier bij OO wordt er negatief over geoordeeld zie ik al. Ik ben dol op huisgeurtjes, die arwick dingen zijn te sterk voor in mijn kleine huis helaas. Maar die glazen flessen van rituals met geurolie erin waar je dan een bosje stokjes in moet steken... heeeeerlijk! Jammer dat ze zo duur zijn, typisch iets waar ik echt geen geld aan uit kan geven. Maar later als ik rijk ga ik dat zeker wel doen.

Bah

Bij ons hele gezin slaat die zooi op de longen, zoon reageert er sinds babytijd ook nog eens op met eczeem.

Xenos en Bodyshop mijdt ik om die stankredenen echt als de pest, en ook bij Ikea is er altijd een afdeling waar we even adem in houden en snel doorlopen.

Ik snap werkelijk niet waarom mensen die meuk aanschaffen. Maar ja ik snap ook niet waarom mensen zichzelf onderdouchen in parfum (ze ruiken het zelf waarschijnlijk niet eens meer). Een subtiel luchtje bij iemand kan ik nog wel waarderen, maar brrrr, soms fietst er iemand voor je die zo'n hele walm achter laat...vreselijk.

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 09:47

Lekker

Niet die airwickdingen en goedkope geurkaarsen, maar die dingen van Sabón en l'Occitane vind ik lekker. Helaas inderdaad zo duur dat ik ze zeer zelden koop.

Fiorucci

Fiorucci

27-10-2010 om 14:34

Biene

Aaaah Sabon....zalige producten, helaas erg duur, ja...
Fiorucci

Kan er niet tegen

Ik ben astmatisch en die geurtjes slaan dus direct op mijn longen. De afdeling met de geurkaarsen hoef ik niet te komen, want dan ben ik met 2 minuten aan het hoesten. Bovendien vind ik het zo chemisch ruiken.
Ik denk dat huizen pas echt gaan stinken als er veeel gerookt wordt en er ook nog eens veeel beesten zijn, zonder dat er gelucht wordt. Of in ieder geval te weinig gelucht wordt.

Groetjes Muppet

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2010 om 22:07

Terpi

Geurtjes in huis zijn dus net als uit pakjes koken ofzo,===

Nee, dat zie ik anders (maar ik weet inmiddels dat pakjes koken op OO inderdaad een taboe is). Wij koken nog steeds naar hartelust met behulp van Knorr en Eigen Merk van C1000. Geurpotjes, -kaarsjes, stokjes e.d koop ik eigenlijk nooit (meer) tot zelden. Ik vind die geurdingen vaak maar even lekker. Als ik ze net uit de verpakking heb en ik de geur voor het eerst ruik bevalt het vaak wel, maar na een paar dagen gaat het me vaak toch tegenstaan. Bij geurkaarsen vind ik de geur vaak te sterk, weinig subtiel. Na een tijdje branden heb ik het wel gehad met die geur. Wierook vind ik ook vaak veel te sterk ruiken, terwijl ik toch echt wel ruik dat de geur op zich niet verkeerd is. Geurdingen zijn gewoon lastig

Wel lekker

Ik ben wel gek op lekkere luchtjes. Niet overdadig maar een goede geurkaars vind ik lekker in huis. Ik was als puber al gek op wierook.Ben bijvoorbeeld ook gek op heerlijk geurende olie in bad.

Vies én duur!

Wat een verspilling en milieuvervuiling weer. Je moet gewoon je huis schoonmaken, dan stinkt het echt niet.

Gr. Poezie.

Als het aan oo ligt

kunnen al die geurproducenten hun toko wel sluiten. We hebben toch vast een select gezelschap hier.

fladder

fladder

28-10-2010 om 15:58

Luchtjes...

Lekker, als het wierookjes zijn, of geurolie, maar ook een heerlijke bos seringen of andere sterkgeurende bloemen! Behalve witte lelies met rode stipjes, die zijn weer over the top qua luchtje.
Liever geen spuitfles, behalve op de wc.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2010 om 16:18

Potpourri

Ik bedacht me dat ik geurzakjes en potpourri wel lekker vind. Zolang het maar gedoseerd mijn neus binnenkomt. Voor in de wc vind ik geurdoosjes vaak wel lekker, daar mag het chemisch ruiken, maar in de huiskamer liever niet. Van een te sterke geur kan ik echt hoofdpijn krijgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2010 om 16:24

Select gezelschap

Bromvlieg, ik denk eerder dat je OO geen doorsnee kunt noemen van de hele maatschappij

Yura

Yura

29-10-2010 om 11:25

Stofzuiger

Heb iets in mijn stofzuiger gegooid, een geurzakje. Wij hebben een hond en telkens als ik gezogen heb ruikt het sterk naar hond, daarom heb ik dat zakje in de stofzuiger gedaan. Maar volgens mij is hij nu uitgewerkt en de stofzuigerzak nog niet vol, het idee is dat je ze tegelijk wisselt. Of ik ben inmiddels aan de geur gewend geraakt natuurlijk. In het begin vond ik het wat te sterk ruiken, maar het is wel een ideale truc als je schoonmoeder op bezoek komt natuurlijk, even een klein stukje zuigen en het ruikt alsof poetsen je hobby is. Maar eigenlijk vind ik het ook niks die chemische troep, zonder hond zou ik het nooit gekocht hebben.

Rieke

Rieke

29-10-2010 om 21:00

Oh lekker

Ik heb een zakje in de stofzuiger, inderdaad ivm de hond. heerlijk na het stofzuigen. En ik wil graag een rituals geurstokje in de wc. Ga ik kopen van mijn v&d bon. Verder geen synthetische geuren in huis.

Bluebell

Bluebell

30-10-2010 om 06:58

Stofzuiger

Je kan ook een handje vol waspoeder in de nieuwe stofzuiger zak doen, dat ruikt ook lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.