Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie heeft een wesco baseboy/towerkick?

Onze brabantia pedaalemmer in de keuken is na een jaar of 3 intensief gebruik bijna aan zijn einde. De plastick onderdelen gaan barsten, de pedaal moet erg hard ingedrukt worden voordat de klep eindelijk met een klap omhoogschiet. Niet echt comfortabel allemaal, terwijl we hem zo vaak gebruiken.

Ik wil eindelijk wel eens een degelijk ding, en ben nu bereid om daar een bedrag aan uit te geven! Is er iemand die enthousiast is over het dagelijks gebruik van de wesco pedaalemmers? Zo ja wat is er fijn aan?
Ik ben heel benieuwd want mooi vind ik ze wel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik heb een wesco kickmaster, het grootste model, het kost wat maar dan heb je ook wat, we zijn er super tevreden over.

Enige nadeel vind ik met dit soort vorm pedaalemmers (alle pedaalemmers dus) is dat je de zak niet te vol meot doen anders krijg je hem er niet makkelijk uit.

Petra Kappers

Petra Kappers

08-06-2010 om 00:33

Ook gehad

Hij is PRACHTIG. Maar ... lastig schoon te maken en bij mij ging de pedaal steeds kapot en uiteindelijk ook het hele mechanisme van de klep (het was zo'n sesam open-u van boven).
Heb nu een grote (de grooste!) Brabantia (rond) waar een complete vuilniszak in past. De binnenemmer loopt taps toe naar onder, dus de zak gaat er altijd prima uit. Deze emmer is echt schoon te krijgen (ook de randjes) en de prijs bedraagt nog niet 1/3 van de WEsco. Dit is de eerste pedaalemmer waar ik echt tevreden over ben (maar de Wesco was mooier).

Puck

Puck

08-06-2010 om 08:47

Schoonmaken?

Petra, hoe vaak maak jij de emmer dan wel niet schoon, dat lijkt voor jou een belangrijk punt aangezien je het noemt. Als je een vuilniszak er goed in doet dan blijft je emmer toch schoon? Als ik de emmer van mijn afvalbak 1x per jaar schoonmaak is het veel. En dan zou ik het niet zo'n probleem vinden als hij wat lastig is schoon te maken maar verder erg mooi is.

Petra Kappers

Petra Kappers

08-06-2010 om 10:07

Mechaniekjes

Mijn Brabantia wordt ook niet vies omdat ie een grote opening heeft en er niet allerlei mechanische onderdeeltjes rondom de klep zitten. Bij de Wesco spat alles wat je er in gooit (okay, ik smijt misschien) tegen die klep (en die haakjes van een of ander metaal dat ook nog eens oxideert). DEnk eens aan afval van het sinaasappels persen (Bleh).
Ben ik de enige die hier last van heeft, of zijn er meer mensen die dit met de Wesco hebben.

Puck

Puck

08-06-2010 om 10:29

Petra

Afval van het sinaasappels persen gaat hier gelijk in de GFT-container en niet in de restafvalbak. Dat scheelt dan een boel. Maar als een Wesco een kleine opening heeft dan lijkt me dat helemaal niet praktisch, je moet het er wel makkelijk in kunnen gooien/smijten.

Ik vind

hem juist heel fijn en heb geen last van dat hij van boven te klein is, we hebben hem nu een dik jaar en er mankeert nog niets aan. Ik heb hem geloof ik (weet niet zeker meer) op ebay.de gekocht, in Duitsland zijn ze namelijk een stuk goedkoper.

Simple human

Deze heb ik op het oog als vaderdagkado:
http://www.afvalemmershop.nl/product/simplehuman-rectangular-gft-mat-rvs/21867/

De Wesco emmers vind ik nog mooier, maar die fancy open/sluit mechaniekjes lijken me nogal vuilgevoelig. Deze Simple Human heeft gewoon een klep die je ook nog kunt openzetten. En de geïntegreerde dubbele emmer lijkt me handig nu we ook plastic moeten scheiden.
Maar ja, die prijs hè....

margje van dijk

margje van dijk

08-06-2010 om 11:41

Wij hebben ze allebei

Wij hebben een Wesco Towerkick in de keuken staan voor het gewone afval, en een Wesco Baseboy (8 liter) voor het groenafval. Die laatste is dus maar een kleintje, maar die legen we dan ook heel vaak (daarom juist).

Ik vind ze allebei heel mooi en heel robuust. Geen enkel probleem met pedalen of scharnieren of iets dergelijks, gewoon helemaal prima.

Wel is de Towerkick niet heel ruim voor een gewone vuilniszak, dus ik doe net als iemand hierboven: de vuilniszak niet te vol doen en zeker niet gaan proppen, anders krijg je hem er niet meer uit.

In het kleine baseboy'tje doen wij zo'n afbreekbare groentezak. Gaat prima.

De towerkick kun je ook bij de ING kopen in de rentepuntenwinkel, ik weet niet of je daar een rekening hebt. De baseboy 20 liter hebben ze ook, maar die is wat groter dan die wij hebben. De mijne heb ik via internet gekocht (ik weet niet meer waar).

Margje

En hier

Hier geen pedaalemmer maar een Brabantia Touch Bin 40 liter. Veel touchbins zijn rond, maar deze heeft een platte achterkant en een extra brede opening, dus geen viezigheden op het deksel als je een bord erboven afschraapt.
Er kunnen gewone vuilniszakken in, die vrij moeiteloos verwijderd kunnen worden.

Groeten,

Temet

Petra Kappers

Petra Kappers

08-06-2010 om 22:32

Baseboy en towerkick

Die Baseboy en Towerkick zijn nieuwe modellen (ik heb ze net opgezocht). Ik had een kickmaster; net als de klassieke kickboy heeft die van die lastige randjes en beperkte opening. De modellen waar dit draadje over gaat, hebben dat niet. (Was ik waarschijnlijk dus niet de enige die niet tevreden was over de Wesco

angel3

angel3

09-06-2010 om 14:54

Simple human

http://www.afvalemmershop.nl/product/simplehuman-slimline-35l-mat-rvs/21881/

wij hebben een half rond achtig ding van 35 liter. Past goed een grote vuilniszak in. Is mat, geeft geen vingerafdrukken en heeft zo n vertragend dichtklap systeem. Geen touch achtige dingen maar lekker fijn een voetpedaal. Ik vind het ideaal en ook mooi. Hij staat bij ons in onze open keuken erg in het zicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.