Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MM.

MM.

14-10-2010 om 12:20

Wie heeft er een centraal stofzuigsysteem?

Voor mijn nog te bouwen volgende huis overweeg ik een centraal stofzuigsysteem. De voordelen zie ik wel: geen stof dat net zo hard weer in huis wordt teruggeblazen, geen overal tegenaan botsende stofzuiger meeslepen. Een nadeel lijkt mij dat zo'n slang van zeven meter of nog langer ook wel onhandig kan zijn, vooral als je dicht in de buurt van het stofcontact bezig bent.
Zijn er dingen waar je speciaal op moet letten als je dit wilt aanschaffen? En zo'n plintzuigopening in de keuken, het lijkt superhandig, maar is het dat ook?

Groet MM

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

14-10-2010 om 18:51

Wij...

Ik vind inderdaad handig dat je het stof echt wegzuigt. Hier 3 CARA-patienten en in ons nieuwe huis hebben we nauwelijks last.
Vermogen is gewoon veel beter dan van een gewone stofzuiger. Bovendien geen gehannes met zakken. Eens in de zoveel tijd leeg ik de ja-hoe-heet-zo'n-ding-geval. De slang is weleens onhandig, maar handiger dan een botsende stofzuiger die je achter je aan moet zeulen. Met één punt kan ik met gemak de hele verdieping zuigen (vloeropp huis is 11 x 9) plus de trap.
Onhandig; ik pak de stofzuigerslang niet voor een paar kruimels. Dat is me teveel gedoe. Dan veeg ik de boel even bij elkaar.
Plintzuigpunt hebben wij niet in de keuken. Weet ook niet of ik dat nu zoveel handiger vindt. Ik heb geen idee waar je op moet letten bij aanschaf. De plaats van het zuigpunt lijkt me het belangrijkst. Oh ja, vergeet niet in je huis om een plek te reserveren voor de slang. Die neemt best wat plek in (hij past niet in de meterkast ofzo) en hij moet toch redelijk bereikbaar zijn.
Als je twijfelt over de prijs (iets van 2000 euro) dan kun je ook in ieder geval de buizen aan laten leggen. Dat wordt later een beetje lastig. Dan kun je later altijd nog de installatie en de slang kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.