Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mobieltje

Mobieltje

01-05-2009 om 09:11

Wie heeft er nog meer een t mobile sim only abonnement?

Dochter heeft sinds twee maanden een sim only abo van T mobile van 6 euro. maar we hebben telkens 'overige' kosten waar we niets van snappen. Vandaag is een nieuwe maand ingegaan dus ik keek net even op haar my t-mobile. Daar staat haar beltegoed (150 minuten + het restbedrag wat ze nog had) en 1000 smsjes (ze heeft 100 smsjes gratis maar voor 2,40 extra 900 smsjes extra, dus een 1000 smsjesbundel). Haar bundels gaan in op de eerste van de maand, dus vandaag weer. Maar... er stond al wel weer voor 0,21 cent aan extra kosten, terwijl dochter nota bene nog in bed ligt!
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

T-mobile

Veel nummers vallen buiten de bundel bijv. informatie nummers. En je hoeft de knop van internet maar aan te raken en je hebt al extra kosten. Je kan ook ergens in je eigen menu op t-mobile.nl een rekening specificatie opvragen. Wij hebben (zoon en ik) hebben allebei zo'n abo. en hebben ook elke maand wel voor 1 of 2 euro extra kosten. Heel frustrerend.
Groeten Lieuwkje.

Mobieltje

Mobieltje

01-05-2009 om 11:40

Ja maar lieuwkje

De nieuwe maand is vannacht om 00.00 uur begonnen. Dochter is om een uur of 23.00 gaan slapen gisteravond en vanochtend toen ik op haar my t-mobile keek lag zij nog te slapen, maar ik zag al wel dat er al 0,21 euro aan extra kosten waren gemaakt. Hoe kán dat?
Verder smst en belt ze vooral met vrienden en mij, dus ook geen bijzondere nummers waarvoor je extra moet betalen. Informatienummers gebruikt ze eigenlijk nooit. en internet zit niet eens op haar telefoon.
Ik ben dus erg benieuwd naar de specificatie inderdaad, maar die is nu nog niet te vinden op my t-mobile. En al helemaal niet de specificatie van vandaag dus waar die 21 cent aan op is gegaan is voor mij echt een raadsel!

Mobieltje

Mobieltje

01-05-2009 om 16:53

Pelle

Er is tot nog toe maar één specificatie te vinden en dat is die van de maand maart. April is gister net afgelopen en de specificatie van de factuur is altijd pas een paar dagen later online te vinden.
Maar waar het me nu om gaat is dat er zomaar, zonder dat er gebruik is gemaakt van de telefoon in deze nieuwe maand (die dus vannacht om 00.00 uur is gestart) toch al 21 cent aan extra kosten gemaakt is. Mijn vraag is dus, wáár komt dat vandaan? Waarom en waaraan heeft ze (zonder dat ze haar telefoon gebruikt heef) al kosten gemaakt? Dát vind ik zo vreemd!

Mobieltje

Mobieltje

01-05-2009 om 21:19

Nee

Nee dat kan ik niet. En daar ga ik nu ook zeer binnenkort achteraan. Vooral na nu blijkt dat er zelfs 's nachts en als de telefoon niet gebruikt wordt, toch kleine bedragen berekend worden. Het is echt heel vreemd. Het leek een geweldige aanbieding 150 belminuten voor 6 euro en dan ook nog eens 100 smsjes gratis. Ik was van te voren al bang voor addertjes onder het gras, maar na goed doordacht en geïnformeerd te hebben hadden we die (tot dan toe) niet gevonden. Helaas blijken die er dus wel te zijn, want we moeten fors bij betalen. Daarom was ik ook zo allert en heb vanochtend gelijk op haar t-mobile gekeken. Nieuwe maand, dus als het goed zou zijn zou er niets aan extra kosten moeten staan, alleen maar een nieuw bel- en sms-tegoed. Nou niet dus. 21 cent aan extra kosten. Maar waaráán?????

T-mobile

Je zou ook even kontakt met t-mobile op kunnen nemen. Ik denk dat zij je beter kunnen helpen. Ik ga nu even kijken of wij ook al extra kosten hebben.
Groeten Lieuwkje.

Ja dus

Ik heb net even gekeken en heb al 0,38 aan kosten. Geen idee hoe ik dat weer gedaan heb ;(
Maar je kan wel ergens een specificatie krijgen van de afgelopen maand. Niet van de lopende maand. Mijn zoon heeft nog geen extra kosten, deze maand.
Ik begin nu ook wel een beetje nieuwsgierig te worden hoe we aan die extra kosten komen.
Groeten Lieuwkje.

Mobieltje

Mobieltje

02-05-2009 om 12:51

Lieuwkje

Ja die specificatie kan ik ook wel vinden, maar ik kan daaruit niet echt opmaken waar die extra kosten aan opgegaan zijn. Wat dat betreft ben ik waarschijnlijk erg dom Ik zie dat ze op een bepaald moment over de 100 smsjes heen is gegaan en dat ze daarvoor extra moet betalen. OK dat is duidelijk. Maar dan zouden we in mijn beleving 6 euro plus die extra smskosten moeten betalen (totaal bijna 2 euro uit mijn hoofd).
Vandaar dat ik toen dacht, ik koop er voor 2,45 extra een sms1000 bundel bij (de korting die we kregen vanwege de gratis 100 smsjes bleef gelden dus in totaal zou het 2,45 extra zijn en dan kon ze onbeperkt smsen want wie haalt nou 1000 smsjes). Maar dat ging pas deze maand in en daarvan is op dit moment nog geen specificatie voor handen. Al met al zou er op haar rekening van de eerste maand (maart) in mijn beleving een bedrag moeten staan van hooguit 8 euro. Maar dat is het dus absoluut niet! Waar het andere geld uiteindelijk aan op is gegaan wordt mij in die specificatie niet echt duidelijk.
Bij jullie wel?

Ontvangen sms-jes?

Misschien heeft ze zich (onbewust?) aangemeld bij een of andere betaalde sms-service waarvoor je moet betalen bij ontvangen berichtjes.
Waarom bel je t-mobile niet met deze vraag?

Mobieltje

Mobieltje

02-05-2009 om 15:52

Smsjes

We hebben vanmiddag nog even weer alles nageplozen samen. En ze zegt nog nooit ergens anders naar toe gebeld of gesmst te hebben dan naar de 'bekende' nummers. En een sms-service waarvoor je moet betalen is toch terug te vinden op je specificatie?
Maandag ga ik met T-mobile bellen. Op mails reageren ze totaal niet! Maar voor bellen moet je weer zoveel tijd uittrekken Ik heb het al vaker gedaan maar je wordt veel al van het kastje naar de muur gestuurd en moet tig keer je verhaal weer doen. Maar goed, maandag toch maar weer eens doen want dit is wel erg vaag allemaal.

T-mobile

Ik weet dat er op dit moment (al een tijdje) een storing bij t-mobile is met de belstatus. Waardoor er zomaar weergegeven wordt dat er overrige kosten zijn (op my t-mobile) die dan weer niet op de factuur staan.

gr Aapie

T-mobile

ik heb hem ook... maar bij mij kloppen de kosten meestal wel..

Mobieltje

Mobieltje

04-05-2009 om 14:42

Gebeld en idd fout van t mobile

Nou ik heb ondertussen gebeld en er zijn inderdaad fouten gemaakt bij T-Mobile. Pfff gelukkig! Want een bedrag van 27,43 euro vind ik wel erg veel hoor! Gelukkig gaat dat veranderen naar 9,80 euro (voordat ze sms-maximaal had heeft ze 38 smsjes over haar bundel heen gebruikt wat dus neerkomt op een extra bedrag van 3,80 euro bovenop de 6 euro die haar abo kost).
En die 21 cent is ook niet zomaar uit het niets tevoorschijn gekomen want haar nieuwe bundel ging niet in op 1 mei maar al op 26 april. Waaráán die 21 cent is opgegaan dat kunnen we pas volgende maand zien als de specificatie van deze maand er is. Waarschijnlijk is dat idd aan een bepaalde smsdienst.
Maar goed, de zaak is opgehelderd dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.