Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie heeft er recepten voor een stoomkoker?

Vanmiddag heb ik een stoomkoker bezorgd gekregen die ik moet uittesten voor Philips.
Voorschrift is dat ik m toch zeker twee keer per week moet gebruiken. Er zitten weinig aantrekkelijke recepten bij en was benieuwd wat jullie doen met een stoomkoker.
Kun je er ook een pastagerecht in maken?
Ben benieuwd naar jullie tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ciska22

Ciska22

11-12-2009 om 21:22 Topicstarter

Heeft niemand dan zo'n ding?

Helemaal niemand die tips heeft?

Rosy

Rosy

12-12-2009 om 20:26

Nee

Ik heb niet zo'n ding en kan je dus helaas geen tips geven.

Hee dus jij wel?

Ik had me ook via een of andere site ingeschreven als aspiranttester, maar niets gehoord.

Ik stoom vrijwel elke dag, gewoon met zo'n stoombloempje onder in de pan.

Ik doe meestal mijn aardappelen in een ruime pan met het treefje onderin en leg dan later de groente erop zodat ze qua tijd gelijk klaar zijn met de aardappels.

Dat kun je in zo'n stomer ook doen.

Pasta kun je niet stomen, dat moet echt gaargekookt worden. Afgekoelde gekookte pasta krijg je wel op een smakelijke manier (zonder kledderig of droog te worden) weer warm in een stomer.

Rijst gaat wel heel goed, maar dan moet je even de gebruiksaanwijzing lezen.

Verder kun je er heel veel Indische gerechten in klaarmaken, bapao's, roti koekoes, tahoe etc.

Ciska22

Ciska22

13-12-2009 om 21:39 Topicstarter

Dirksmama

In het voorjaar heb ik me ingeschreven om te testen.
Ik woon in de buurt van Drachten en het stond hier in het huis-aan-huiskrantje.
Ook om op locatie te testen (daar moet ik morgen heen voor een ander product)verder heb ik ook nog niets gedaan voor hen.
Aardappels stoomde ik ook wel eens met een mandje maar alleen als ik een soort had die anders tot snot wegkookte.
Op internet is bijna niets te vinden aan recepten.
Vandaag heb ik er een hele kip ingedaan en was na 2 uur echter supergaar maar weinig smaak...
Appelmoes maken gaat super. 3 goudreinetten in stukken in de dichte schaal en dan een half uurtje aan. Heerlijke appelmoes heb je dan.
Die indische recepten zeggen me niet zoveel, moet ik zeggen.
deze week wil ik proberen om hutspot te maken. Dwz de aardappels stomen en de peen en uien in de volgende schaal en als alles gaar is even stampen.
Morgen even contact opnemen met Philips, ik weet ook niet wat de bedoeling is hoe lang ik moet testen en of het apparaat weer terugmoet na het testen. Ik neem aan van wel maar als het niet zo is zou ik wel boekjes aan willen schaffen met recepten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.