Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

LB

LB

13-03-2011 om 14:00

Wie heeft er thuis een lijstje hangen met daarop wie wat in de koffie/thee heeft?

Lekker geheel onbelangrijke vraag maar ik zal het even uitleggen:

Ik zat bij de kapper (of all places, haha) en kwam in gesprek met een man die beweerde in de kast een lijstje te hebben hangen met daarop de namen van vrienden en kennissen en daarbij genoteerd wat ze in de koffie of thee hebben.

Zodra hij visite kreeg hoefde hij alleen maar op het lijstje te kijken en niet meer te vragen.

Ik stond er raar van te kijken, had nog nooit van zoiets gehoord. Hij beweerde dat het helemaal niet zo gek is en dat meerdere mensen dat doen.

Dus vandaar mijn vraag.....

Wie o wie heeft dit ook???

Groeten, LB (Lekker Belangrijk - = nu even niet mijn naam maar een andere nick voor evt. meelezers


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

13-03-2011 om 14:03

Op het werk

wij hadden wel zo'n lijst op het werk. erg handig als je eens een stagiaire naar de koffie-automaat wilde sturen. of een collega die bijna nooit koffie haalde een keer zo ver wist te krijgen..

Vic

Vic

13-03-2011 om 14:48

Dat weet je toch?

Van iedereen die hier wel eens op bezoek komt weet ik hoe hij zijn koffie drinkt. Ook van mijn naaste collega's voor wie ik wel eens koffie haal (een stuk of 8) weet ik hoe ze de koffie drinken, compleet met snelcode van de koffie-automaat.

Echt?

Nog nooit van gehoord......
Hier gaan de melk en suiker gewoon op tafel als er bezoek is.

Tirza G.

Tirza G.

13-03-2011 om 17:18

Ja hiero

Inmiddels weet ik het van de meesten wel, maar ik heb zo'n lijstje gehad ja. Aan de binnenkant van het kastdeurtje waar de kopjes staan. Net zoals ik een kruidenlijstje heb aan de binnenkant van het kastdeurtje waar de kruiden staan.
Misschien dat horeca-ervaring scheelt? (ik roep maar wat) Daar heb ik geleerd dat mensen het fijn vinden om 'gekend' te worden.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

13-03-2011 om 17:24

Nee

nee dat heb ik nooit gedaan en voor zover ik weet ken ik ook niemand die dat doet. Ik moet het altijd weer opnieuw vragen, ik heb veel verschillende kennissen en iedereen heeft weer wat anders, zwart, espresso, alleen suiker, alleen gewone melk, alleen koffiemelk, alleen zoetjes enz enz...dus ik vraag het gewoon even en als er veel mensen zijn dan zet ik alles op tafel en krijgt iedereen zwarte koffie.

Nee, nooit van gehoord

wij krijgen niet zulke volksstammen koffiedrinkers dat ik niet kan onthouden wie er al dan niet suiker/ melk wil. En als ik het niet weet: even vragen. Zo ingrijpend is het nou ook weer niet.

Monet

Monet

13-03-2011 om 18:46

Nee

Echt geen lijstjes aan de binnenkant van de kastdeurtjes, niet van koffie/suiker/melk/zoetjesliefhebbers, ook niet van kruiden, gewoon van niets
Van mensen die vaker over de vloer komen weet ik hoe ze hun koffie graag hebben, maar dan nog vraag ik het, want misschien willen ze die dag wel cappuccino ipv koffie met suiker, of juist een espresso ipv een koffie met suiker en melk. Ik ga er dus al niet meer vanuit dat mensen altijd hetzelfde willen.

Maxime.M

Maxime.M

13-03-2011 om 19:49

Wat ik wel heb:

ik heb trouwens wel een paar dingen aan de binnenkant van een kastdeur staan. Namelijk de inhoud van mijn ovenschalen. Na dat al een paar keer met een maatbeker te hebben opgemeten heb ik het met potlood aan de binnenkant van de kastdeur geschreven (briefjes die ik maakte waren ook altijd weg) er staat dus: ovale schaal 3 liter, rechthoekige schaal 1,5 liter. Verder staat er ook nog geschreven 1 persoon is halve mok (voor rijst of pasta) en ook nog de wattage van de halogeen spotjes die daar hangen, want iedere keer als ik die losse lampjes nieuw moet kopen, dan weet ik het niet meer) het is dus wel een handig notitiemiddel zo'n kastdeurtje.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2011 om 20:40

Nee

Ik heb het niet, maar als die man op deze manier kan onthouden wie wat heeft vind ik dat briefje alleen maar slim.

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2011 om 20:55

Ik niet

Goh, zou evengoed best wat voor mij zijn, ik ben dol op lijstjes.
Maar ik heb niet het idee dat het een punt is dat ik het niet kan onthouden. Mijn vrienden- en kennissenkring onthoudt het namelijk ook niet, gezien de vele keren dat mij gevraagd wordt wat ik in de koffie heb.

krin

krin

13-03-2011 om 21:02

Ik hoef dat niet te weten

want ik zet de suikerpot, een bekertje met lepeltjes en de melk op het dienblad bij de koffie. Kan iedereen het fijn zelf regelen.

Zal eens vragen...

...of mijn schoonvader onlangs naar de kapper is geweest

Jujube

Jujube

13-03-2011 om 23:15

Nope

Van de meeste mensen die hier vaker komen weet ik wat ze willen. Maar soms wil een verstokte espressodrinker plots een cappuccino ter afwisseling, dus ik vraag altijd braaf wat iedereen wil. Wat een service hè. Suiker zet ik op tafel.
Groet,
Jujube

Massi Nissa

Massi Nissa

14-03-2011 om 07:42

Is er dan niemand hier

Is er dan niemand hier die net als ik regelmatig afwisselt? Ik drink soms espresso, soms koffie verkeerd en of ik suiker of zoetjes gebruik, hangt ook al van mijn bui af. Soms wil ik gewoon het bittere, pure spul, rechtstreeks van de berghellingen van Colombia, en soms wil ik troost in een kommetje met vanille-essence (niet rillen tot je het hebt geprobeerd).
Groetjes
Massi (weet alleen van man hoe hij het drinkt)

Ik weet het én vraag het........

Van de meesten die hier regelmatig komen weet ik wel hoe ze hun koffie of thee of watdan ook drinken. Van de mensen die vaak komen, maar ook van de mensen die zo 3 keer per jaar ofzo komen. Idem op werk (en dáár schenk ik pas véél koffie, dat hoort bij mijn werk...en tóch onthoud ik het).
En ik vráág het nog ook. Voor de zekerheid, voor mensen zoals massi, ik ken zelfs een mevrouw die drinkt 's morgens koffie met álles erin, 's middags zwart en 's avonds met véél melk. Die 's morgens is om d'r suikergehalte op peil te brengen (zegt ze zelf,is verder gezonde dame), die in de middag omdat dat de lekkerste variant is en die 's avonds omdat ze anders van zwarte koffie niet kan slapen,hahaha.
Dus ik vraag als iemand komt: "wil je koffie?" en als ze dat willen vraag ik meteen : "met suiker zoals altijd ?" Kunnen ze het ook nog aangeven als ze een keer wat anders willen. Vind ik persoonlijk wel zo netjes.
Met veel visite (verjaardag) staat de melk en suiker en zoetjes gewoon op tafel.
groeten albana

Ik dacht eerst

bij het lezen van deze draad, wat een gezanik. Wat maakt het uit hoe je de koffie/thee serveert. Maar nu ik er goed over nadenk heb ik toch ook wel een vast ritme. Ik schenk in de keuken in, inclusief melk/suiker wat ik dan eerst heb gevraagd als ik het niet weet, en breng het dan naar de kamer. Bijschenken doe ik ook in de keuken. Vraag me niet waarom. Ik kom vaak genoeg elders waar de thermoskan rond gaat en er suiker en melk op tafel staat. Vind ik geen enkel probleem, maar zelf doe ik het dus toch anders.

Ik hoef het vaak niet te vragen

Ik ben de enige koffiedrinker hier in huis, en ik drink mijn koffie zwart. Het komt regelmatig voor dat ik helemaal geen suiker en melk in huis heb, dus dan kan ik wel vragen hoe men de koffie blieft en hopen dat ze het net als ik zwart drinken, maar als diegene toch melk of suiker wil, dan wordt het meestal thee. En dan hopen dat ze ook geen suiker in de thee willen. Ik koop wel klontjes en cupjes, maar als het op is zit het niet in mijn systeem (omdat ik het zelf niet gebruik) om dat pronto aan te vullen.

skik

Vic

Vic

14-03-2011 om 09:26

Dat is erg

Dat vind ik zo erg. Als mensen geen koffie in huis hebben, of alleen maar van die vieze oploskoffie. Aan de andere kant heb ik vaak geen thee in huis. Nu heb ik er toevallig aan gedacht omdat ik laatst een theedrinker op visite kreeg. Grote kans dat mijn gasten over 2 jaar thee krijgen die over de datum is

amk

amk

14-03-2011 om 09:33

Wat ook erg is

als je dan thee krijgt uit een kan waar ook koffie in gezet is.
Wat is er nu erg aan geen koffie in huis hebben als je het zelf niet drinkt. Ik heb geen eens een koffieapparaat. Zul je het toch moeten doen met oploskoffie, want de opschenkcups van DE worden niet meer gemaakt.
Kortom mijn familie en vriend mogen nu weer gaan aangeven welke oploskoffie wel te haggelen is. Ik ga geen koffieapparaat kopen namelijk. Heb er geen ruimte voor in mijn keuken.

Vic

Vic

14-03-2011 om 09:46

Amk

Heb je wel een waterkoker? Dan zet je het koffie-apparaat toch op de plek van de waterkoker. Ik kook theewater altijd (nou ja, gem. 1x per jaar dus) in een pannetje. Gaat prima. Of je neemt zo'n Nespressoapparaat waar ook een kokend water pijpje aan zit

ishtar

ishtar

14-03-2011 om 10:00

Amk

vroegah (=voor ik samen met welkoffiedrinkende man was, ik drink nl zelf ook geen koffie) zette ik 'altijd' koffie met zo'n losse filter die je op een pot kon zetten. Had je geen koffiezetapparaat voor nodig.
En thee uit een koffiekan, blegh! (en dan moet je een thermoskan hebben waar met grote koeieletters THEE op staat en er dan mensen zijn die daar nog koffie in zetten. Hoe blind (of onnozel) kun je zijn)

amk

amk

14-03-2011 om 10:30

Ja dahaag

ik ga geen koffie apparaat kopen voor dat ene kopje koffie dat er per maand gezet wordt bij mij.

En die waterkoker past net. die losse filters zijn leuk, maar dat pak koffie staat dan ellelang open: weg smaak en geur. (Dat laatste vind ik overigens niet erg)

die waterkoker gebruik ik meerdere malen per dag. Ook op de dagen dat ik werk. Ik leef met een theepot naast mij. Het water uit een nespresso apparaat is niet warm genoeg. Hebben we geprobeerd. Bij mijn vriend heb ik dus de waterkoker geintroduceerd. (er wordt druk gediscusieerd over een nieuw apparaat en de te stellen eisen. Met een overtuigd koffiedrinker en een theeleut zijn dat er nogal wat.)

margje van dijk

margje van dijk

14-03-2011 om 10:30

Wissel ook en ik weet het van niemand

Ik kan echt van niemand onthouden wat ze in de koffie drinken, nu na jaren weet ik het eindelijk van mijn man. Dus ik moet het inderdaad iedere keer vragen, tot op het genante af.

Maar net als Massi wissel ik ook. 's Morgens zo'n lekkere bak sterke koffie met opgeklopte melk (altijd liefdevol geserveerd door mijn echtgenoot). Later op de dag wisselt het, 's avonds na het eten een espresso.

Alleen suiker zal ik nooit proberen, niets vind ik zo vies als koffie uit een automaat waarbij je per ongeluk op het verkeerde knopje hebt gedrukt zodat je als klap op de vuurpijl bij je eerste onvermoede slok ook nog suiker in dat bakje ellende proeft. Dan ben ik in staat om het theatraal uit te spugen en de kop uit mijn handen te laten vallen (nee, nog nooit live geprobeerd, maar ik bén ertoe in staat volgens mij).

Margje

Vic

Vic

14-03-2011 om 10:36

Pelle

Dat was maar een grapje. Als mensen alleen maar oploskoffie in huis hebben, neem ik liever thee. Mijn vriend drinkt nooit thee, en heeft ook geen waterkoker. Wel twee koffieapparaten waarvan eentje met zo'n heetwaterpijpje. Theedrinkende visite krijgt dus thee van water uit de Nespresso. Hij heeft ook wel eens thee gezet met heet water uit de kraan. Dat werd geloof ik niet zo gewaardeerd

Wie zet de koffie?

Ik drink mijn koffie uit een soepkom, bonenapparaat (Kruidvatbonen!), opgeschuimde melk uit George, mmm heerlijk. Maar wat ik zo raar vind is dat mijn zelf-gezette kop koffie echt heel erg lekker is, maar als man of kind mijn koffie zet is ie nog heel veel lekkerder. Eerst dacht ik dat het kwam door het tijdstip, man of kind maken 's avonds de koffie en overdag doe ik het zelf, maar ook als man het zondagochtend zet is het gewoon lekkerder. Rara hoe kan dat?

amk

amk

14-03-2011 om 11:31

Inkoppertje savon

dat is liefde.

Mijn bammetjes pindakaas smaken ook stukken beter als Lief ze heeft gesmeert.

amk

amk

14-03-2011 om 11:46

maar dan doe ik 2 jaar met een 250g pak koffie.
Ik laat de belangrijkste bezoekers zelf aangeven welke koffie zij als alternatief willen.
En zoals ik al zei, misschien dat ik 1x per maand 1 kopje koffie maak, dan is het al veel.
Met verjaardagen leen ik altijd even een apparaat en laat de gasten zelf koffie zetten.

amk

amk

14-03-2011 om 12:30

Cobi (ot)

ik zal wel moeten, want DE maakt de coffee for one cups niet meer. Zou dat de reden zijn waarom we altijd bij hem zijn en niet bij mij. ☺
Ik ben bang dat er binnenkort wel een apparaat gaat verschijnen, hij wil thuis een ander apparaat, en ook de dvd speler is op die manier bij mij beland.

Nou amk

bij man verwacht ik wel liefde in mijn kop koffie, maar puberzoon moet wel eens koffie zetten en dan stopt hij er echt geen liefde in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.