Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

11-04-2011 om 13:42

Wie heeft zelf een beton aanrecht (laten) storten?

Dag allemaal
we hebben een jaren 30 keuken met granito aanrecht en door budgettekort zit het er niet in om tussen nu en zeg 3 jaar een nieuwe keuken te plaatsen. Het is dus voor de komende jaren pappen en nathouden.
Nu is het granitoaanrecht op meerdere plekken gescheurd. Ook laten er steentjes los op een plek (de oppervlakte voelt ruw aan). Dat allemaal voelt ontzettend vervelend en ziet er vies uit, ook al maak ik elke dag het aanrecht helemaal schoon. Zou het een idee zijn om een dun laagje beton eroverheen te storten? Er is een opstaande randje granito rondom, ongeveer 14 mm diep. We zouden het kunnen gebruiken om beton te storten tot op het bovenste punt van het randje (ben ik wel duidelijk). Of is het en slecht idee? Het idee om nog enkele jaren naar het aanrecht te blijven kijken zoals het nu is voelt ook niet goed,
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Repareren?

Kan zoiets niet gewoon gerepareerd worden dan? Even googlen leverde al granietshop.nl op, en als je zoekt op "terrazowerkers" (want zo heten die mensen die dat soort aanrechten maken) dan moet je toch ook een aardig eind komen lijkt me.

En heeft jouw plaatsgenoot Manda misschien nog een adresje hiervoor ??

Beton is zo zonde, nog los van de vraag of het helpt (trouwens, beton geeft me een stof af, daar word je niet vrolijk van. De wanden van ons nieuwbouwhuis tenminste wel).

Groeten,

Temet

Maxime.M

Maxime.M

11-04-2011 om 15:33

Wasbak?

Zit er ook zo'n randje bij de wasbak of gaat het om een gedeelte zonder wasbak?
Ik zag een tijd geleden een item bij 'eigen huis en tuin' waar ze zelf een betonnen aanrecht hadden gemaakt. Maar dat was wel geheel van beton. Misschien kan je het nog terugvinden bij uitzending gemist en hebben ze het nog over tips wat betreft de afwerking aan de bovenkant. Het ging om een nieuwe keuken in een aanbouw, wat volgens mij eerst de garage was.

Valkyre

Valkyre

11-04-2011 om 15:57

Kunsthars?

Misschien kun je 't ook wel met kunsthars ofzo laten repareren? Ik zou inderdaad voor repareren gaan. Geolied beton geeft volgens mij geen stof af, hoor. Maar of 't mooi wordt...

mijn stellige regel: geen geld uitgeven aan dingen die gesloopt gaan worden.

Je kan pipolo laten langs komen, misschien is impregneren iets dan ben je van die los zittende steentjes en grijs af.

neem nooit Amando, vreselijk slechte ervaring hier met het keukenblad (meer dan 2000 euro gekost, ik erger mij nog dagelijks aan de slechte kwaliteit van afwerken).

Vera*

Vera*

11-04-2011 om 16:43

Tijdelijk

Is het mogelijk om er een nieuw goedkoop aanrechtblad er 'op' te leggen? Dat je het oude blad laat zitten en dat deze er op komt of dat de oude eraf kan en een nieuwe erop? Of een tweedehands keuken op marktplaats scoren en (laten) plaatsen zodat je voorlopig ook geen nieuwe keuken meer hoeft.

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.