Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wie helpt er zoeken? (regenjas)

een leuke regenjas. Niet te duur. En écht waterdicht. Jullie kunnen erg goed zoeken heb ik gemerkt, dus ik ben benieuwd.

Twee jaar terug kocht ik een heel aardige van AGU, maar die was totaal niet waterdicht - ik heb hem gefrustreerd naar de importeur teruggestuurd (omdat ik hem bij een rijwielhandel had gekocht in een plaats waar ik nooit meer kom) en die heeft me uit coulance een jackje teruggestuurd. Nou ja, beter wat dan niks, maar ik wil een leuke regenjas. Een singing in the rain regenjas. Beetje lang zodat er niet zo;n stomvervelende regenbroek onder hoeft (die mij altijd 20 cm te lang is, grrr)

Moeder

Moeder

20-06-2016 om 18:25

Duur

Ik heb een paar jaar geleden een hele dure gekocht maar ik blijf er droog in en ik hoef geen regenbroek. Ideaal ding, echt z'n geld waard. Het is dit model maar ik heb een ander motief http://happyrainydays.com/nl/shop/lange-regenjassen/long-raincoat-bente-black-kit/
Die rib doet nog pijn maar het was de beste investering ooit qua regenjas. En ik heb wat van die flutdingen gehad.

Juline

Juline

20-06-2016 om 18:28

Hip in de regen

Die heb ik geloof ik. Een poncho. Maar omdat ik echt een half uur moet fietsen en ik met een poncho dan nog steeds een natte broek heb, ga ik op zoek naar een regenpak. Helaas, want daar heb ik alleen nog maar saaie van gezien.
Ze zijn voor mijn doen wel prijzig, dus ik heb 'm ooit voor m'n verjaardag gevraagd.

Ook Hip in de regen

Superleuke en fijne jas, goed waterdicht en toch ademend. Heel veel soorten en maten, maar niet goedkoop.

Regentina

Regentina

20-06-2016 om 20:26

Happy Rainy Days

Ja ik ben ook heel blij met mijn extra lange, ademende, waterdichte Happy Rainy Days jas, met zo'n tussenstuk bij de benen, waardoor de benen niet nat worden. Echt een heel fijne jas. Maar niet goedkoop. Wel de investering dubbel en dwars waard.

Destijds had ik op Internet een site gevonden waarop ze toen flink goedkoper waren, Holland Bike Shop of zoiets. Ik zie nu alleen nog maar korte jassen op die site staan. Ook flink afgeprijsd, maar aan die korte jassen heb je niets als je geen regenbroek wilt. Je moet echt de extra lange jas hebben.

Vogel

Vogel

20-06-2016 om 21:28

@Juline

Ik heb ook een regenponcho. En daaronder een regenbroek. 's Winters en bij hevige regen gebruik ik wel een regenjas, maar dat vind ik nu in de zomer echt veel te warm. Met een poncho waai ik nog een beetje door, en in combinatie met de regenbroek blijf ik 10 km lang droog.

Stutterheim

Ik heb paar weken geleden enn Stutterheim regenjas gekocht - waterdicht & gegarandeerd hip

Li

Li

20-06-2016 om 22:19

regebroeken

koop ik gewoon bij de Hema. Die zijn tenminste niet zo flodderig (war ook een nadeel kan zijn aks je ze ergens in wil proppen). Voor de jas koop ik wel iets duurs en ademends, want die heb je altijd aan en niet alleen als het hard regent. Het betse is zo'n echte outdoor jas van wolfskin of zo, maar happy rainy days is prima en niet kapot te krijgen. Alleen iets minder ademend, maar wel netter voor naar het werk.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

20-06-2016 om 22:38 Topicstarter

Poncho

Ja, heb ik ook. Alleen als het stevig waait is het irritant. Verder vind ik zon ding bij warm weer veel fijner ( maar warm was het vandaag niet zozeer vond ik)

Dank voor alle tips!

ach, duur...

Ja, die jassen van Happy rainy days zijn inderdaad duur. Maar een volledig regenpak in ademende kwaliteit van Agu kost hetzelfde als een lange jas. Als je het daarmee vergelijkt valt het eigenlijk nog niet eens tegen. En ze zien er ontegenzeggelijk beter uit.
Maar goed, ik heb nog steeds een gewoon regenpak. En overschoenen (was ik weer erg blij mee vandaag), want er is weinig waar ik zo chagrijnig van word als van natte voeten.

groeten,

Temet

Ook hip in de regen/happy rainy days

http://happyrainydays.com/nl/shop/lange-regenjassen/lage-regenjas-bowie-zwart/

Het is het duurste kledingstuk dat ik bezit, maar wat heb ik een plezier van mijn regenburka. Zelfs bij mijn lengte van 1.80 meter komt hij tot ruim over mijn knieën, de de boorden van de mouwen zijn elastisch dus de wind waait niet naar binnen, de capuchon houdt je hoogf droog en warm en door die flap die je vast kan ritsen is hij wijd genoeg om fietsend je benen droog te houden. Echt een investering die iedere cent waard is.

skik

Charis

Charis

21-06-2016 om 10:59

Smaak

Regenjassen zijn lastige dingen idd. Het probleem dat ik heb met de regenjassen van Happy Rainy Days is dat ze zo herkenbaar zijn, een beetje als Desigual zeg maar.
Die Stutterheim van Carlito vind ik wel mooi. Toen ik erop googelde vond ik dit artikel uit de Volkskrant. Het hangt natuurlijk erg van je smaak af, maar ik ben het voor de verandering een keer eens met moderedacteur Bregje Lampe van de VK:

http://www.volkskrant.nl/mode-en-mooi/-somber-weer-hoeft-niet-gecompenseerd-te-worden-door-een-clowneske-jas~a3803176/

leuk stukje

Leuk stukje, met een adder onder het modebewuste gras "de jas is vrij warm". Ja, Zweeds, en gebaseerd op vissersjassen, dan krijg je dat waarschijnlijk. Prettig in de herfst, maar op dagen als deze (ik kijk naar buiten en zie het stilaan donkerder worden) helemaal niet fijn, want je stikt de moord in een te warme jas.

Dat is het voordeel van een regenpak: het kan over je gewone jas, en het jack kan ook op zichzelf gedragen worden en is dan niet idioot warm. Handig als het in de zomer regent, wat best wel eens voorkomt . Moet je wel een ademende hebben, anders zweet je je nog een ongeluk.

Overigens snap ik niet waarom een gekleurde jas meteen clownesk is. En ik haat legergroen. Heeft niks met mijn inmiddels middelbare leeftijd te maken, ik heb altijd al felle kleuren gedragen.

Groeten,

Temet

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

21-06-2016 om 12:48 Topicstarter

Tja, de lengte

De tip van Skik is prima, maar met mijn 1.53 ( en wie weet inmiddels wat minder) is een jas die bij iemand van 1.80 nog ruim over de knie valt wel wat royaal.
Ik vind een vrolijk kleurtje voor een regenjas prima, vooral omdat je m niet dag in dat uit draagt. Ga denk ik toch maar eens passen in een outdoor winkel. En een stevig budget meenemen. Te warm lijkt me niks, ik fiets veel en kom meestal fraai op temperatuur aan.

bromvlieg

Maar jij hoeft ook vast niet maat XXXL. Ik neem aan dat als een jas breder wordt, hij ook langer wordt.

skik

Regentina

Regentina

21-06-2016 om 13:49

donkerblauw

De lange Happy Rainy Days jas is er ook in effen donkerblauw.

En de enige met een motiefje die nu in de collectie is, is grijzig.

Li

Li

21-06-2016 om 13:54

Happy rainy days

is volgens mij niet zo ademend als die outdoor jassen. Wel gevoerd met katoen, maar op een warme dag nog aardig stikkerig.

Regentina

Regentina

21-06-2016 om 15:49

ademend maar niet koel

Mijn Happy Rainy Days jas is wel goed ademend, maar natuurlijk niet koel, door de katoenen voering.
Een ongevoerde, dunne jas is waarschijnlijk koeler. (Maar in de zomer vind ik regenjassen altijd warm.)
Maar die zou dan weer koud zijn in lente, herfst, winter...
Ik vind zelf die voering wel comfortabel, lekker aanvoelen. Maar het is natuurlijk wel een laag extra.

Inanna

Inanna

21-06-2016 om 17:51

poncho en rok

Ik heb gekozen voor een goedkope poncho van de Xenos en een regenrok van rainmates omdat ik er een hekel aan heb om een regenbroek aan- en uit te moeten doen.

Inanna

De ellende van het aan- en uitdoen van een regenbroek wordt fors minder als je een regenbroek kiest met ritsen in de onderste helft van de pijpen.

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

21-06-2016 om 17:58

broek

Ik heb ook een regenbroek van rainmates. Die kan tenminste snel aan en uit en zweet niet. Alhoewel ik als het heel hard regent toch nat word. Ik word vaak aangeklamd waar ik die broek vandaan heb.
Ik dacht dat een jas van happy rainy days trouwens ook niet helpt tegen hele grote buien. Heb een jasje vd bever, vaude geloof ik, bevalt goed..

marinade

marinade

21-06-2016 om 19:21

Blaest

Noorse regenjassen, ook als gewone jas te dragen. Zowel kleurige kleuren als gedekte. Ik vindt ze er leuk uitzien. Nog niet live gezien, ik ga op zoek. Toevallig zag ik een Stutterheim afgelopen weekend. Mooi strak scandinavisch design, maar het voelde vreselijk stug en niet comfortabel. Zoals een oldschool zeiljack, ook niet het toppunt van soepel. Ik denk ook dat ik er met mijn 1.60 nogal vierkant in uit zou zien.
Wat ook prima is: een Didrikson. Ik heb een winterversie, echt waterdicht.

Hier misschien

Ik kwam geinspireerd door dit draadje op deze site uit.

http://www.regenpakhuis.nl/dames-regenjassen/anuy-regenmantel-twister-petrol-750.htm

Deze jas vind ik zelf wel aardig. Is ook net even wat vriendelijker geprijsd dan de jassen die ik hier voorbij zou komen.

Ik zou zelf het liefst een regenjas willen hebben die ik ook als zomerjas kan gebruiken. Want die is ook dringend aan vervanging toe. Gelukkig is het verbod op landloperij afgeschaft, anders zou ik al opgepakt zijn. Nou ja, misschien is het ook wel veelzeggend dat ik nooit aangeklampt word door een straatkrantverkoper (en dan te bedenken dat er mensen bestaan die een keuken vervangen omdat ze er op uitgekeken zijn)

ook geïnspireerd

heb ik vandaag mijn mc kinley-jack in de waterafstotende wasmiddelspul van de ANWB gewassen. Het spul lag nog achterop een plank, de jas vorig zomer aangeschaft, boven op een berg aan het eind van de kabelbaan waar het 7 graden met regen was terwijl we in korte broek beneden in het dal begonnen met 25 graden. Wie verzint zo'n temperatuursverschil nou? (klein detail, wie verzint het om zo'n berg af te fietsen, ook zoiets)

Kenfan: ze vragen je nog net niet of je nog wat kranten over hebt om te delen?

Nou je het zegt, Silone

Ik dacht eerst altijd dat ze zo vuil naar me loert omdat ik in al die jaren nog nooit een exemplaar gekocht heb. Maar het zou ook best kunnen dat ze me voor een concurrent aanziet.

Teuntje

Teuntje

21-06-2016 om 22:11

Prijs en eigenschappen

Als je een waterdichte en toch ademende jas wilt dan hangt daar een prijskaartje aan. Die van jou is leuk Kenfan, en niet al te duur maar ik schat hem wel zweterig. Als je er alleen mee door de kou en de regen fietst dan zal dat niet zo geven maar als zomerjas lijkt het me niet prettig.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

21-06-2016 om 22:27

Regencape

Ik heb deze https://www.sportamore.no/produkt/77272-helly-hansen-w-calais-cape-f-svart
En wat vind ik hem geweldig.
Het materiaal is fantastisch, licht en soepel. Kleed ook mooi slank af

Regentina

Regentina

21-06-2016 om 23:30

Regenrok

Een regenrok heb ik trouwens ook. Geniaal.
Aan regenbroeken heb ik een grote hekel. Ook met rits lijkt me een regenrok veel handiger en "discreter".

Maar nu ik de Happy Rainy Days lange regenjas heb, heb ik de regenrok niet meer nodig.

Het voordeel van een lange jas is dat je niet nog een aparte regenbroek/-rok hebt om mee te nemen, te dragen of op te hangen. Vooral bij de combinatie fiets-trein is dat handig. Dan fiets je door de regen naar het station, en wat doe je dan gedurende de treinreis met je natte regenbroek/-rok? (in een volle trein)
Om je daarna lopend naar een afspraak in een kantoor te begeven, dan is het ook niet erg representatief of handig om zo'n natte regenbroek/-rok bij je te hebben...
Die jas heb je gewoon aan, de extra flap kun je binnenin met een drukknoop vastzetten.

Mijntje

Mijntje

22-06-2016 om 07:59

Mijntje

"Ik dacht dat een jas van happy rainy days trouwens ook niet helpt tegen hele grote buien."

Ook in stortbuien blijf je droog. Sommige waterdichte jassen lekken door waar de stof tegen elkaar zit, bij je ellebogen bijvoorbeeld, maar deze doorstaat alles prima.

Wat ik ook heel fijn vindt aan de HRD is dat je de kraag hoog kan dichtritsen, tot je kin of zelfs je neus. De wind tocht niet je nek in en je hoeft in de winter geen sjaal om.

skik

lauren

lauren

22-06-2016 om 08:34

Aaf

Aaf Brandt Corstius (Wibra) vandaag gelezen in de volkskrant?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.