Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 10:06

Wie helpt mij? kleding kiezen bij dresscode tenue de ville

Vijftien kilo ben ik kwijt, sinds een dik half jaar. Dat betekent ook dat ik mijn garderobe moet vernieuwen, omdat ik twee tot drie maten slanker ben. Ik heb deze week een uitje waarbij de dresscode tenue de ville is. Nou zeg ik niet gauw dat ik niets heb om aan te trekken, maar de keus is voor deze gelegenheid wel erg beperkt. Iets nieuws kopen zit er niet in op deze korte termijn en ik heb er eerlijk gezegd ook het geld niet voor.
Kan een witte rok in deze tijd van het jaar? Ik heb ook nog een satijn-achtige zwarte jurk met spaghettibandjes met een bijpassend bolerootje. Is dat een betere keus? Die moet ik eerst nog passen bedenk ik nu, want misschien is die ook wel te wijd. Of heeft iemand anders nog een briljant idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-12-2010 om 10:14

Tenu de ville

is een mantelpakje of net pakje.

Witte rok zou ik niet zo snel doen.
Een satijn achtige jurk lijkt mij al snel te feestelijk. Ik trek bij dit soort gelegenheden graag een broekpak aan.

Hmm

idd, witte rok lijkt me niet echt wat voor december & satijn is idd misschien een beetje te feestelijk.

Ik zou een nette broek of rok met iets van een jasje e aandoen, en dat evt een beetje stijlvol opleuken met een mooie sjaal, riem oid.

Tenue de Ville is vnl 'netjes', en niet overdreven feestelijk. Dus geen spijkerbroeken/gympen, maar ook geen blote schouders, overdreven decolletees en glitters.

Geen idee wat de gelegenheid is waar je heenmoet, maar volgens mij doe je het al snel best OK als je die 2 uitersten vermijd en iets aantrekt wat in het brede middengebied zit.

Ingrid

En dan blijkt op lokatie vaak

dat anderen het net zo moeilijk vinden als jezelf
Als je je aan dat jasje houdt, en niet overdrijft in de glitter&glamour zit je idd al gauw goed.

Lol silone!

Hoe ziet je dat? Hoelang iemand heeft lopen piekeren, shoppen, graven in de kledingkast?

Ingrid

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 11:05

Dat is nou net mijn probleem......

Ik heb dat allemaal niet (meer)! Mijn twee mantelpakken zijn me nu drie maten te wijd en mijn netste broek is een tregging. Broekpak bezit ik ook niet. De gelegenheid is een klassiek concert met hooggeplaatste gasten. Ik zie het echt even niet.

Biene M.

Biene M.

13-12-2010 om 11:07

Lenen?

Kun je niet iets lenen van een vriendin? Anders zou ik toch voor dat jurkje gaan, maar ik ga altijd liever iets over- dan underdressed.

Astrid

Astrid

13-12-2010 om 11:21

Wat ideetjes

Dat satijnen jurkje kan och prima. Ik heb 3 satijnen jurkjes met korte mouwtjes en die trek ik regelmatig naar mijn werk aan. Inderdaad bolero er over heen (gewone katoenen) of kolbertje.

Je moet het geheel niet te sjiek maken. Kan je niet een leuke sjaal om doen? Gewoon dubbel slaan en 'm er door heen halen. Niet draperen o.i.d. Dan ziet het er ook niet zo bloot uit qua hals. Verder hoge zwarte laarzen i.p.v. een lief net schoentje. En als je wel een schoentje met hak doet een neutrale zwarte panty/ panty legging. Niet met een feestelijk print. Maakt het ook weer wat gewoner. En qua sieraden niet te veel doen. Als je die sjaal doet heb je zo wie zo weinig sieraden nodig. Ik zou zo wie zo eerder voor wat netter gaan, dan omgekeerd.

Lastig

Tja, dan wordt het idd het jurkje (beter overdressed dan underdressed idd, en met een bolerootje eroverheen is het in elk geval niet zo bloot) of idd iets lenen van een vriendin, of toch shoppen. Volgens mij is het al uitverkoop, en ik kan me niet voorstellen dat je in het 'normale' leven niet vaker profijt zult hebben van een basic nette broek en jasje. Bij bv de H&M moet dat ook met een beperkt budget best lukken.

Succes!

Ingrid

ingridt

Hoe zie je dat? Hoelang iemand heeft lopen piekeren, shoppen, graven in de kledingkast?

Niet, ik zie alleen het resultaat
Als ik dat vergelijk met wat ik op dresscode tenue de ville tegenkom al googelend, dan google ik beter dan sommige anderen
Zal me verder een worst wezen trouwens, het valt me aleen op omdat ik dan zelf zoveel moeite heb gedaan met de dresscode en wat er toevallig nog in de kast hangt. Dan ben ik nieuwsgierig hoe een ander het eraf heeft gebracht...

Chippie

Chippie

13-12-2010 om 11:49

Mijn ideetjes

Kun je de kleding die te groot is niet laten vermaken?

Je kunt ook iets te sjiekere kleding meer casual laten lijken door bv een shirtje er onder aan te trekken, een gewoon jasje er overheen. Of je pimpt ietwat gewone kleding (zwarte broek plus zwart blousje/shirtje) op met een glitter en glamour ketting oid.

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 12:42

Overpeinst alles eens

Iets lenen zit er ook niet in, vrees ik. Ik denk dat het dan toch maar dat zwartsatijnen ding wordt. Ik heb het net gepast en het zit zelfs beter dan voorheen.
Cobi, zo leer ik noggus wat bij over mezelf..... Klassieke uitstraling? Meen je dat nou? En wat is LBD? (sprak een collega-stylingnitwit)

amk

amk

13-12-2010 om 12:49

Lbd

litle black dress

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 12:53

Dank jullie wel

AMK dank je wel. Ik had er geen idee van, haha. Iedereen hartelijk bedankt voor de inbreng van ideeën. Gisteravond was ik nog van plan om die witte rok aan te doen maar ik ben nu om ten gunste van de zwarte jurk. Die natuurlijk wel decent tot over de knie is want dat moet volgens wikipedia. En meer keus dan dit heb ik momenteel echt niet, zag ik zojuist.

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 14:10

Cobi

Nou iedereen roept 'geen witte rok' dus blijkbaar is dat toch not-done in december. En veel mensen geven tips voor toch iets met die zwarte jurk. Als ik wikipedia zo zie, mantelpakje of geklede jurk tot over de knie, dan lijkt me een tregging niet de bedoeling. Dat noemden wij vroeger skibroek, geloof ik. Maar dan zonder bandje onder de voet door. Ofzo.
Ik geef mezelf nu al groot gelijk dat ik hier advies heb gevraagd.

Vic

Vic

13-12-2010 om 14:27

Witte jurk

Oh, kan dat echt niet? Dochter wil haar witte jurk aan naar het kerstdiner op school. Moet ook tenue de ville zijn, of in ieder geval iets leuks (ze mag van mij niet haar Mega Mindy pak aan).

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 16:58

Ingeving

Zoiets als dit, kan dat ook nog? Met die tregging-skibroek dan? Want zoiets heb ik ook nog.
http://www.theonlinefashionstore.nl/product.php?productid=19020

amk

amk

13-12-2010 om 17:33

Eh, nee

dat zou ik niet doen. Ook geen legging of heel strakke broek, denk meer richting pantalon. Geen spijkerbroek, ook geen donkere.
Dat jurkje met de bolero is denk ik je beste optie op dit moment.

Moet opeens denken aan...

Ik moet bij deze topic denken aan mijn man; die vind dat een spijkerbroek al netjes is! hahaha
Elke sjieke gelegenheid die we hebben probeert ie het zo te draaien dat een tshirt met spijkerbroek binnen de dresscode vallen. Helaas pindakaas!
Misschien hebben we in onze huidige samenleving wel te weinig gelegenheden waar we ons 'echt' voor moeten kleden. Of zijn de sociale lagen vervaagd? In bepaalde kringen hoorde vroeger een (rok)kostuum of een baljurk tot de standaard aanvulling van een seizoensgarderobe.
Ik baal dat ik de mijne zo weinig aan kan hebben....

Dorry

Ps. Pixel: zwart satijnen jurkje met jasje/bolero/sjaal is in dit geval de beste invulling van deze dresscode.

Pixel

Pixel

13-12-2010 om 21:18

Okee

Ik vind het wel leuk om me te 'kleden'. Het komt gewoon even slecht uit omdat driekwart van mijn kleren niet meer passen. Maar ik merk het al, ik hou me maar bij mijn jurk met bolero. Dat is de veiligste optie. Dorry, ik heb nog wel een echte baljurk en die past ook (weer), maar dat is echt overdressed in dit geval. Kan iemand mij nog eens leren sjaal draperen?
Nogmaals dankjewel aan iedereen voor het meedenken. Ik ben er heel blij mee. Zo durf ik morgenavond wel mee

Pixel

Lesje sjaal draperen deel 1 (niet te serieus nemen, ben in een melige bui)

Je legt de sjaal op je schouders en laat hem eraf glijden en in de elleboogholtes blijft ie dan hangen. De punten van de sjaal hangen dan langs je taille naar beneden. Tegen de kou hijs je hem weer op en sla je één punt over je schouder heen zodat je decolleté ook bedekt is.

Dorry

Pixel

Pixel

15-12-2010 om 14:30

Ik liep er prima bij zo

Volgens mij hebben vele gasten dit draadje ook gevolgd. De LBD met jasje en/of sjaal heb ik in vele varianten gezien. Kortom, ik was heel netjes in tenue de ville. Dank allemaal en vooral Dorry natuurlijk voor de snelcursus sjaaldraperen LOL

margje van dijk

margje van dijk

15-12-2010 om 23:05

Pixel / dorry (o.t.)

O, dat vind ik nou ook zo leuk, je in een feestjurk hijsen en optutten. Ik heb wat dat betreft een geweldige hobby, zingen in een extravert clubje zal ik maar zeggen, want wij worden in deze tijd van het jaar overal en nergens gevraagd om in gala-stijl het kerstfeest luister bij te zetten. Volgende week gaan we een keer in vol ornaat, en op 30 december ook nog een keer, en daarnaast nog 3 keer dat je op z'n minst in een gepaste LBD kan met wat extra opsmuk. (Die van 30 december werd ik vanochtend nog over gebeld: een rijke mevrouw met een groot huis blijkbaar, want het liefst had ze een koor wat met een man of 40 bij haar op de trap het Weihnachtsoratorium kwam zingen. Op de trap van haar huis!! Er pasten wel 60 op, zei ze. Helaas moest ik haar teleurstellen dat ik niet op een termijn van 2 weken een 40-koppig Weihnachtsoratorium op kan trommelen, maar om het leed te verzachten heb ik wel beloofd dat we met 8 mensen in hun mooiste gala-outfit zullen komen zodat het toch nog heel wat lijkt. Ging ze onmiddellijk mee akkoord).

Dus ja, ik ben als een kind zo blij dat ik me elk jaar een paar keer zo'n Doornroosje/Assepoesterprinsesje mag wanen

Margje

Nou..(ook ot)

Met bergschoenen, dikke jas & sjaal om in een partytent pianospelen op een schoolplein was anders ook best leuk hoor!

Ingrid (die ook liever in een LBD-tje opdraaft, maar ja, de omstandigheden moeten er wel naar zijn)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.