Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sjoerd

Sjoerd

20-01-2015 om 17:20

Wie is de goedkoopste energieleverancier?

Beste forumleden,

Ik zit te denken om over te stappen van energieleverancier. Momenteel heb ik een contract bij E-on, maar nu keek ik vandaag op (link verwijderd door Forumbeheer) dat zij niet meer de goedkoopste zijn. Heeft iemand hier ervaring met Electrabel? Ik zou namelijk graag gebruik maken van de goedkoopste energieleverancier.

gr,

Sjoerd


bieb63

bieb63

21-01-2015 om 16:50

sjoerd

Je heb diverse energievergelijkingssites, daar kan je het precies op zien en vergelijken met je huidige tarieven.

Marjolein

Marjolein

22-01-2015 om 22:16

uitkijken met vergelijkingsites

Energieleveranciers staan vaak op vergelijkingsites met hun goedkoopste product met slechte voorwaarden. Niet met het meest geleverde product, dat heeft meestal betere voorwaarden maar is ook duurder.
Dus echt even goed uitzoeken en beter kijken dan alleen op de vergelijkingssite.

Marjolein, goedkoopste product?

Volgens mij is stroom stroom en gas gas. Daar zit geen kwaliteitsverschil tussen. Groene stroom is tegenwoordig ook meestal dezelfde prijs als grijze of zwarte. Het verschil zit hem voor een klein deel in het tarief voor stroom en gas en verder in transportkosten en heffingen.

skik

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 09:16

Marjolein

Marjolein

24-01-2015 om 16:44

Zelfde stroom, ander product

Skik,
Dat zal je verbazen hoeveel verschillende producten er zijn een paar voorbeelden:
Vaste prijsstroom, groene stroom, natuurstroom, Zeeuwse stroom, Hollandse windstroom, Prijs voor 1 jaar vast, prijs voor 3 jaar vast.

Leveranciers staan dan met de goedkoopste variant (waarbij je meestal enige jaren eraan vast zit) in de prijsvergelijkingstabel.

Van de bron

Goedkoop is een ding, ik vond het ook belangrijk om geen fabeltjes te krijgen over de energiebron, om te voorkomen dat energie die verkocht wordt als groen in feite helemaal niet groen is. Ik ben dus overgestapt naar een leverancier die rechtstreeks van een energieproducent af komt.
Overigens: als je overstapt, dan blijkt je oude energieleverancier plotseling veel goedkoper te kunnen zijn. Dus alleen al de dreiging van overstappen levert je een lagere prijs op.

Tsjor

Energievergelijking.nl

Je kunt het hier eens proberen. Geen reclame. http://www.goedkoopsteenergieleveranciers.nl

Zijn hetzelfde. Kreeg namelijk de bevestiging van http://www.energievergelijking.nl. Resultaten etc zijn hetzelfde.

Ook andere

Ik heb https://www.energietoppers.nl/ , https://www.onlineenergievergelijker.nl/ en www.gaslicht.com met elkaar vergeleken op verschillende punten. Toch lijkt er wel verschil te zitten tusse nde vergelijkers. Gewoon goed rondkijken en niet gelijk ergens overstappen. Overigens als je overstapt heb je ook nog een opzegtermijn van (14?) dagen. Kan je dus nog altijd veranderen.

Schone energie

Hoi Tsjor,

Daar zit ik dus ook mee. Ik wil ook de goedkoopste energieleverancier, maar dan moet ik ook echt weten dat de "bron" ook groen is. Niet dat de leverancier certificaten gekocht heeft om aan te tonen dat ze groen zijn. Een beetje zoals met de emissie certificaten van arme landen die door rijke landen zijn opgekocht.

Ik heb daardoor zelf een en ander opgezocht. En mijn bevindingen zijn dat Van de Bron, Qurrent Energie en Greenchoice het meest te vertrouwen zijn met de aanduiding van groene energie. Op (link verwijderd door forumbeheer) heb ik de tarieven van de daar genoemde groene aanbieders vergeleken en in mijn situatie bleek Van de Bron de goedkoopste.

Katniss

Katniss

20-06-2015 om 20:54

Spammers?

Allemaal onbekende namen in dit draadje
Maar goed, mooi dat hij naar voren wordt gehaald. Ik wil namelijk ook overstappen van leverancier. Over vorig jaar krijg ik ruim 200 euro terug van Nuon en toch wordt mijn termijnbedrag fors verhoogd. Aangezien ik hoorde dat het loont om regelmatig over te stappen moet ik dat toch maar eens gaan doen. Ik durf alleen niet zo goed. Gaat het altijd goed? Ik ga me in ieder geval geen driejaarscontract laten aansmeren en mijn energie hoeft ook niet groen te zijn.
Vergelijken jullie zelf of ga je naar zo'n site?

Barvaux

Barvaux

20-06-2015 om 21:12

katniss

Gewoon doen en geen lagere overstappen dan 150 Euro voor gas en elektra accepteren. Ik doe het al voor het derde jaar en blijf maar 1 jaar op een plek. Zoeken via gaslicht.com en daar ook afsluiten. Wel goed weten wanneer je weg mag bij de huidige.

Katniss

Katniss

20-06-2015 om 21:23

Hoe bedoel je?

Krijg je die 150 euro als korting? Volgens mij mag ik nu gewoon elke dag overstappen want ik zit al decennia bij Nuon op een regulier doorlopend contract.

barvaux

barvaux

20-06-2015 om 23:48

nou

Dat is je overstappremie die je na een jaar krjgt

Kleiner

Er zijn ook nog wat kleinere vergelijkingssites zoals:
http://www.overstappenvanenergie.nl

goedkoopste levernacier

energiedirect vind ik best voordelig

Brianna F

Brianna F

04-08-2015 om 19:10

kosten

De meeste kosten zitten in het vastrecht en transportkosten. Stroom en gas zijn maar een heel klein onderdeel daarvan. Het beste kun je elk jaar overstappen en de korting meepikken.

Mboger75

Mboger75

06-03-2016 om 11:10

Groot verschil

Ik zat al 17 jaar bij nuon dus vond ik het ook interessant om te kijken wat het verschil zou zijn den dat was aanzienlijk ... paar honderd euro.
Ben half jaar geleden via de energievergelijker van http://energietarieven-vergelijken.com/
overgestapt naar Qurrent.
Zonder problemen.

Arawen

Arawen

07-03-2016 om 20:44

Elk jaar

Wij hebben ooit ook > 15 jaar bij Nuon gezeten. Overstap-angst.. uiteindelijk toch maar eens gedaan, via de collectieve inkoop van vereniging eigen huis. Vond ik een veilig idee, zo'n vereniging achter je als t mis zou gaan. Bleek achteraf helemaal niet nodig.. overstappen is zo geregeld!
We kozen voor een jaarcontract bij een ander. Direct belde Nuon, met een nog beter bod, om ons terug te halen.. dat hebben we dus gedaan. Jaar er op gewoon zelf goed aanbod gezocht via vergelijkingssite. Weer overgestapt, weer terug gehaald door Nuon.. En dat heeft zich nu al een keer of 3 herhaald. Telkens jaarcontract. Ondertussen betalen we zeker 30 euro per maand minder dan vroeger, toen we toch ook bij Nuon zaten. Kortom, overstappen loont.

Tink

Tink

10-03-2016 om 11:49

energiecollectief

Wel eens gekeken naar het Energiecollectief van de Consumentenbond? Je schrijft je in, dat is geheel vrijblijvend, en na een tijdje komt er een aanbod, meestal meerdere keuzes (een 1-jarig en een 3-jarig contract bijvoorbeeld). Je kiest op dat moment of je al of niet daadwerkelijk daarmee in zee gaat, je bent dus nergens toe verplicht.
https://www.consumentenbond.nl/energie/energiecollectief/ (ook voor niet-leden)
Wij hebben het een keer gedaan, scheelde mooi 400 euro op een jaar en dat was toevallig ook nog bij de leverancier die we al hadden en waar we prima tevreden over zijn.

Paula

Paula

09-06-2016 om 11:33

Vergelijken loont

Meestal kijk ik zelf op (link verwijderd door forumbeheer). Het loont zeker om ieder jaar de aanbieders naast elkaar te zetten en te bekijken welke het goedkoopste is. Vorig jaar ben ik over gestapt van Nuon naar Qurrent.

Vergelijk alle vaste lasten en bespaar

Vergelijk alle vaste lasten en bespaar

23-08-2016 om 15:40

Kijk op (link verwijderd door forumbeheer)

Ga maar eens naar (link verwijderd door forumbeheer) Daar kun je energie vergelijken, maar ook alle andere vaste lasten. Zo hoef je ook niet meer alle verschillende vergelijkingssites af te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2016 om 01:36

Eigen leverancier

Wij hebben voor het eerst in ons gezamenlijke leven het tarief voor 3 jaar vast laten zetten, maar dat doen we niet weer. Ik zit nu zelfs, de 3 jaar zijn om, te twijfelen of ik een jaarcontract met een vast bedrag wil. Je kun toch ook flexibele tarieven krijgen? We kunnen, volgens een aanbod van E.on nu voor zo'n 40!!
euro minder per maand, bij 1 jaar vast, energie krijgen, terwijl we een diepvries erbij hebben gekregen, een paar keer per week brood bakken, e.d.. Ik durf dat maar niet te vertrouwen. Zijn kinderen dan zulke energieslurpers? (Kinderen zijn hier nog maar weinig.)

lennest

lennest

24-08-2016 om 16:11

vraag om totaalbedrag

Als je over wilt stappen adviseer ik je altijd een offerte aan tvragen voor het totaalbedrag, dus inclusief vastrecht, transportkosten, administratiekosten en weet ik al niet meer. Geef de meterstand van je laatste afrekening door en vraag om een gespecificeerde offerte van plus 10% en min 10% van je laatste verbruik; je weet immers nooit zeker wat je het komende jaar gaat verbruiken.
Wat ik niet wist, is dat gas van leverancier A in zeg, Amsterdam een andere prijs heeft dan bijvoorbeeld in Maastricht. Dat heeft te maken met transportkosten; hoe dichter bij de bron, hoe lager dat deze kosten zijn.
Wij zijn drie jaar geleden ook overgestapt, gingen ongeveer 25% minder betalen, was erg benauwd naar de addertjes onder het gras, maar niets is minder waar. Dit jaar liep het contract af, opnieuw door dezelfde leverancier offerte uit laten brengen en ook door anderen. En weer gaat ons maandbedrag omlaag. Verbazingwekkend wat een paar telefoontjes al niet kunnen doen! Ik voel me alleen belazerd door die oude leverancier; hij heeft goed aan ons verdiend.
En wat geldt voor g/w/e, geldt ook voor andere zaken: ook bij mobiele telefonie kun je onderhandelen, zeker als je meerdere gebruikers in huis hebt. Ik heb een abonnement voor onbeperkt bellen in Nederland, 3GB data, 300 minuten buitenland en betaal 18 euro per maand. Mijn vorige abonnement: 350 minuten, 1GB, geen buitenland: 32 euro per maand. Snel verdiend hoor met een middagje internetten en wat telefoontjes!
En als je dan toch bezig bent: neem eens contact op met je hypotheekleverancier of het gunstig is om over te sluiten, zeker als je wat spaargeld hebt. Onze hypotheekrente loopt begin 2017 af, we hebben 'm nu al afgesloten tegen 1.9% 10 jaar vast, oude rente was 4.6%. Het geld wat we besparen gebruiken we nu voor extra aflossing. Geen extra maandlasten of voordeel in de portemonnee, wel meer aflossen en dat gaat best hard. Ok, wel minder belastingaftrek, da's weer jammer.

Energie vergelijken

@Marjolijn Bedoel je een vergelijk site zoals deze?
(link verwijderd door forumbeheer)

Volgens mij zijn de nieuwe energievergelijkers best goed namelijk.

Let op energiekosten opbouw

Ik was zelf zoals vele jarenlang klant bij de Nuon. Wij gingen verhuizen naar een eengezinswoning en we gingen flink vooruit qua oppervlakte. Ook werd hier onze eerste geboren en ging het energieverbruik zeker omhoog. Toen ik hier net kwam wonen had ik vergeleken op mijn oude verbruik en een 3 jarig contract afgesloten. Het probleem bleek dat ik hierbij aan lage vastrechten vast zat, maar hoge leveringskosten. Uiteindelijk betaal ik nu dus meer dan nodig is, omdat ik niet goed heb opgelet bij de prijsopbouw.

Ik raadt iedereen dan ook aan om goed te kijken waar je energiekosten uit bestaan. Zeker als er nog kinderen bij komen kunnen de energiekosten nog omhoog gaan waardoor een andere energieaanbieder opeens een stuk voordeliger kan zijn.

Zelf vond ik dit overzicht erg gemakkelijk. https://www.onlineenergievergelijken.nl/energieleveranciers/goedkoopste-energieleverancier/
Ik hanteer hierbij dat als het vastrecht wat duurder is dat de gas en stroom kosten goedkoop moeten zijn. Je haalt de hoge vastrecht kosten heel gemakkelijk eruit. De combinatie van de aanbieding erbij maakt het ook makkelijk om te zien of ze op dit moment iets hebben lopen.

femke

femke

29-07-2017 om 15:11

Gewoon vergelijken

Je heb diverse energievergelijkingssites, daar kan je het precies op zien en vergelijken met je huidige tarieven. Ik gebruik zowel https://voordeligst.nl/energie/energie-vergelijken/ als die van de consumentenbond.

Bent u NL of B?

?

Ivar

Ivar

28-09-2017 om 13:27

Nederlandse of Belgische markt?

De Belgische markt loopt nog echt achter op die van Nederland. Andere handige website trouwens; ( verwijderd door forumbeheer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.