Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ander nikje

ander nikje

04-09-2009 om 10:14

Wie is er ook gewisseld van leverancier?

ik lees en hoor op de radio steeds dat je zoveel geld kunt besparen als je nog nooit van gas en energieleverancier gewisseld bent? Is dit waar en hoe omslachtig is dit??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van eneco naar oxxio

Wij zijn alweer een jaar of wat geleden van de Eneco naar Oxxio overgestapt. Mijn man heeft bij alle aanbieders berekent welke het goedkoopste was.
Dit bleek Oxxio te zijn. Maar dan alleen voor electra en niet voor gas.
Overstappen was een makkie. Aanmelden bij Oxxio en zij melden toen (weet niet of dat nog zo is) af bij Eneco.

Zijn inderdaad stukken goedkoper uit. Hebben ook op gegeven moment zo'n vast contract voor 3 jaar genomen. Erg blij mee nu jaarlijks prijzen stijgen.

Enige nadeel was de absolute administratieve rampsituatie bij Oxxio. Eerste maanden ging echt van alles mis qua rekeningen en zo. Toen dat eenmaal over was, geen centje pijn meer.

Dit jaar overgestapt op zo'n 'slimme meter'. Ook dat was organisatorisch/administratief weer rampzalig. Maar, we hebben hem nu eindelijk (na "slechts" 8 maanden bellen, emailen en uiteindelijk ontploffen .
Nog even een maand of wat de rekening in de gaten houden of daar alles goed gaat en dan hebben we dat ook weer gehad.

Maar zoals gezegd financieel gezien een goede stap geweest voor ons.

Groetjes,
Fonne

Pelle

Hoi Pelle,

Dat is voor het eerst sinds jaren. Alleen heb je daar gedurende het lopende jaar niet zoveel aan ivm dat gewoon de geldende prijs gehanteerd wordt en het
voor dat jaar geldende maandbedrag = achteraf verrekening en dan moet je maar zien wat ze met de lagere prijzen doen.

Ons 3-jarige contract was van de afgelopen jaren(ik heb het dus niet over 2009). Voor ons was het erg prettig dat wij zo'n vaste prijs hadden terwijl we om ons heen heel wat geklaag hoorden.

Mijn man controleert minimaal één keer per jaar hoe we qua kosten zitten en we zijn voor electra nog steeds het goedkoopst bij Oxxio uit (prijsdalingen in de markt of niet).

Zoals gezegd geldt dat voor gas niet. Althans, dat is niet helemaal waar. Ik geloof dat we op jaarbasis EURO 5,00 of EURO 6,00 goedkoper dan nu kunnen. En dan moet ik bekennen dat ik voor dat bedrag de administratieve 'rommel' van Oxxio even niet aankan.

Maar als ander nikje toch aan overstappen denkt, kun je net zo goed alles in één keer doen en dan heb je er maar één keer last van.

Groetjes,
Fonne

Jacoline29

Jacoline29

04-09-2009 om 14:34

Van

nuon naar oxxio,maar bij oxxio moesten we een ic afgeven en oxxio heeft idd een erg rommelige administratie,er werd maar geincasseerd,dan weer de 1e,de 15e,de 23e geen pijl op te trekken.
Terug naar nuon gegaan,dus alweer een tijd bij nuon. in november gaan we naar greenchoice.

Holiday

Holiday

04-09-2009 om 17:35

Oxxio is drama

"Een energiebedrijf is geen sinterklaas".

Dat niet, maar Nuon krijgt van mij wel de zwarte piet wegens extreem veel duurder dan enkele anderen.

Wij zijn ook overgestapt van Nuon naar Greenchoice. Oxxio heeft daar nog even tussen gezeten. Ik zal je de details besparen. Maar begin daar maar niet aan.

Lynna

Lynna

04-09-2009 om 18:45

Greenchoice, is dat echt wat?

Ik zit nu bij Nuon, waarvan ik inderdaad altijd hoor dat hij erg duur is. Maar ik heb nooit problemen.
Geeft Greenchoice inderdaad een goede service? Geen problemen met overstappen?

Minet

Minet

04-09-2009 om 20:17

Prima

hier al jaren klant van greenchoice, geen problemen met overstappen, heldere jaaroverzichten en een prima prijs.

Jacoline29

Jacoline29

05-09-2009 om 07:43

Greenchoice

Mijn zwager en zijn vrouw zitten al langer bij greenchoice,zij hebben nooit problemen gehad,we hebben ze nooit horen klagen over GC.Bij ons komt de switch in november
Wij hebben gekozen voor greenc,omdat zij groene energie leveren tegen een lage prijs.Energie direct geloof ik is de goedkoopste,maar levert grijze stroom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.