Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sassie

Sassie

24-07-2009 om 11:37

Wie is nu verantwoordelijk? Postbezorging

Ik heb een vraagje. Op maandag heb ik via een website voor iemand anders een rugzak besteld met naam van mijn zoontje erop voor zijn verjaardag.

Het bedrijf noem ik maar even bedrijf X

Er staat op de site van bedrijf X dat het pakketje binnen 2-3 werkdagen na betaling zal worden geleverd op mijn huisadres. Ik heb via iDeal betaald dus het geld hadden ze maandag al binnen. Vandaag had ik nog steeds niets ontvangen en besloot maar eens bij het bedrijf te gaan checken hoe en wat.

Ik kreeg een mailtje terug met de mededeling dat TNT het woensdag al afgeleverd zou hebben? Ik heb helemaal niets ontvangen en ook geen berichtgeving gekregen bij welk adres ze het dan wel hebben afgeleverd.
Hier is TNT natuurlijk fout geweest.

Ik heb ze weer gevraagd of zij TNT konden benaderen met de vraag of zij konden aangeven op wel adres het pakketje dan wel is afgeleverd.
Dit kon niet volgens bedrijf X want, zo zeiden ze...TNT verstrekt die gegevens niet aan hun. Dat zou ik als ontvanger alleen kunnen doen en vervolgens kreeg ik een kopie op mijn mail van de track and trace gegevens van het pakketje.

Achteraf is alles wel goedgekomen, maar ik vraag me af of bedrijf X nu wel in zijn recht staat door te stellen dat ik dan maar contact met TNT moet opnemen om te achterhalen op welk adres ze het pakketje dan wel hebben afgeleverd.
Mijns inziens moet bedrijf X dat toch gewoon kunnen opvragen? Zij beweren dus dat zij die gegevens niet krijgen van TNT, maar ik zou die dan wel krijgen. Dat is toch raar?

Bedrijf X moet dat toch kunnen achterhalen bij TNT? Toch niet ik als klant van bedrijf X? Kan iemand mij dat uitleggen want ik wil ze wel even een mailtje terugsturen hierover.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sassie

Sassie

24-07-2009 om 12:50

Wanprestatie

Het gaat er bij mij om dat ik door mijn bestelling met bedrijf X een contract met aangegeaan met bedrijf X waarbij ik verplicht ben tot betalen (wat ook netjes gedaan is) en bedrijf X zich verplicht tot het correct leveren van een deugdelijk product (bedrijf X heeft voor de levering TNT in de hand genomen). Doen ze dat niet dan plegen ze een wanprestatie.

Gaat er iets mis in het traject, in dit geval de levering dan moeten ze niet tegen mij zeggen: "hier heb je de Track en trace gegevens van TNT en neem zelf maar contacr met ze op want wij krijgen die info niet (waar het dan wel precies is afgeleverd)". Ze ontduiken hier toch duidelijk hun verantwoordelijkheid?

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2009 om 13:19

Nee

Volgens mij niet - dat ontduiken van hun verantwoordelijkheid. Ongetwijfeld staat in de leveringsvoorwaarden dat zij het "echte verzenden en afleveren" overlaten aan TNT.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt, je moet als klant bij TNT zijn. Maar: je kunt als afzender wél de Track&Trace-gegevens bekijken, zij krijgen die codes namelijk ook van de TNT als ze het pakje aanbieden. Maar hoe "ver" ze kunnen kijken weet ik niet, volgens mij krijg je alleen te zien dat het aangeboden is op die-en-die-dag. Wil je de gegevens van het bonnetje van de TNT-aflever-meneer, dan moet je de ontvanger zelf zijn lijkt me.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2009 om 00:33

Het bedrijf

ziet alleen wat een klant ook kan zien bij Track & Trace en nog beknopter ook. "Chauffeur is onderweg" is bijvoorbeeld een melding die niet bij het bedrijf te zien is, maar wel op de Track & Trace pagina van TNT. Als een pakje aangeboden is ziet het bedrijf in de eigen gegevens bijvoorbeeld 'aangenomen bij eerste bezorging' ik weet even niet zeker of dit de exacte woorden zijn, maar het zit in de buurt. Als het dan niet door degene voor wie het bestemd was is aangenomen is dat heel vervelend want bewijs dat maar eens. Hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, maar er zijn klanten of buren die jokken. Je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat een levering niet aangenomen is omdat de klant dat zegt.
We hebben het er al eerder over gehad, maar dit is voor mij een reden om niet zo gelukkig te zijn met aflevering bij derden.

Nely

Nely

25-07-2009 om 19:16

Dat kan idd

dus aangeven dat pakje echt alleen bij de geadresseerde mag worden afgegeven. Soms zie je het ook wel eens op deuren geplakt staan: geen pakjes bij de buren afgeven. Dat lijkt me ook duidelijk. Of juist een briefje: bij afwezigheid pakje afgeven bij buren op nr .... of nr .... Is ook duidelijk vind ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.