Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanny61

Hanny61

19-08-2013 om 10:22

Wie kent deze plant?

In mijn tuin is een plant aan komen waaien en ik ben benieuwd wat voor plant het is.
De bladeren zijn dik, harig en gevlekt en lijken op bladeren van longkruid. Misschien is het wel longkruid, maar de bladeren zijn breder dan die van de longkruid die ik ken. Iemand een idee?

+ Brunette +

+ Brunette +

26-08-2013 om 23:49

Heb je een foto van longkruid?

Ik denk dat veel mensen niet weten hoe dat eruit ziet en dat er daarom niemand reageert.

Merel

Merel

27-08-2013 om 09:01

Brunette

Een foto van longkruid kan je gewoon googlen en je krijgt een hele lading foto's te zien. Had ik ook meteen gedaan omdat ik nog nooit van longkruid gehoord had Verder kon ik er niets zinnigs over zeggen want ik heb helemaal geen verstand van planten en zou dus niet weten of er een plant is die op longkruid zou lijken.
(maar ik reageer omdat je zelf wel een foto van longkruid zou moeten kunnen vinden, toch?)

+ Brunette +

+ Brunette +

27-08-2013 om 15:16

Te impulsief gereageerd.

Je hebt natuurlijk gelijk en heb via Bing plaatjes gezocht (http://www.bing.com/images/search?q=longkruid&FORM=HDRSC2). Het viel me op dat afwijkende soorten ook andere namen hebben, zo zag ik bijvoorbeeld Italiaans longkruid langskomen. Misschien toch een longkruidvariant?

Hanny61

Hanny61

28-08-2013 om 12:50

foto

Ik zou wel een foto van de plant willen plaatsen, maar ik weet niet of dat kan. Ik heb de plant niet bij Google aangetroffen. Ik ben dus nog geen stap verder. Misschien maar eens vragen bij de plaatselijke kweker.
Bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.