Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie kent deze "vintage" boeken met elektronische pen?

Als kind (begin jaren '90) had ik een aantal stripboeken waar een vrij dikke, blauwe elektronische pen bij zat. De pen was in doorzichtige blauwe plastic waardoor je de interne elektronica (printplaat met batterijtjes) zag zitten.

Met die pen kon je op zwarte stipjes in het boek duwen en hoorde je ofwel een piepend, ofwel een zoemend geluidje, dat aangaf of je juist over verkeerd geduwd had. Zo stonder er dus meerkeuzevragen in het boek waarbij je het bolletje bij het juiste antwoord moest aanduiden met de pen en je dan hoorde of je correct was of niet.

Nu ben ik op zoek naar de naam van dit speelgoed (deze boeken met elektronische pen). Ik heb deze niet meer maar denk dat mijn kinderen dit ongelofelijk leuk gaan vinden, dus ik wil even op zoek gaan of deze nog tweedehands te vinden zijn.

Maar ik heb dus geen idee meer hoe dit heette. Iets met "Electro" in de naam? Iemand een idee waarover ik het heb en de naam ervan nog weet? Alvast bedankt voor de hulp!

Alison

Alison

24-07-2018 om 10:27

Die had ik ook

en die waren inderdaad leuk.
Maar een snel rondje met Google op electro en speelgoed van vroeger levert al een hoop hits op zoals https://www.2dehands.be/speelgoed-spelletjes/speelgoed/gezelschapsspellen/elektro-jumbo-385265820.html Niet zo lastig hoor.
Het bestaat nog steeds dus.

TomVDJ

TomVDJ

24-07-2018 om 11:16 Topicstarter

Die is het niet...

Ja, een gewone Electro had ik ook, maar dat zoek ik niet.

Het gaat echt om boeken (ik had er twee) met een verhaal in. Voor een groot stuk in stripvorm, als ik me niet vergis. Tijdens het verhaal moest je dan opdrachten uitvoeren, waarbij die elektronische pen aangaf of je goed zat of niet. Ik zoek dus geen gewoon electro spel, maar die stripboeken / verhalen met de kenmerkende blauwe electronische pen.

En dat is wel lastig om te vinden als je de naam niet kent...

Alison

Alison

24-07-2018 om 13:26

Sorry

dan zat ik fout. Maar die boeken ken ik niet. Als het hetzelfde principe is als de Electro kun je misschien via de fabrikant achter de naam komen?
Veel succes.

TomVDJ

TomVDJ

24-07-2018 om 13:59 Topicstarter

Ik vrees ervoor

De boeken waren niet van Jumbo, dacht ik. Ik zie dat er momenteel ook gelijkaardig speelgoed op de markt is met een elektronische pen en gebaseerd op het Elektro principe.

Maar de boeken waar ik het over had, waren echt verhalen en de pen werd op verschillende manieren gebruikt. Er was bijvoorbeeld ook een doolhof en de pen gaf daar ook aan of je al dan niet het goede pad aan het volgen was (door het piep / zoem geluid).

Als ik me niet vergis waren de verhalen ook "educatief verantwoord". Er werden zaken uitgelegd over (als ik me goed herinner) de middeleeuwen, etc...

Ik herinner me dat de blauwe pen kapot gegaan was, en dat de fun er dan wel wat af was. De boeken zelf zijn dan verloren gegaan, denk ik...

Wie weet leest iemand anders hier nog mee die weet waarover ik het heb. Ik hem be al kapot gegoogled, maar vind enkel de huidige Elektro boekjes met pen terug, en dat is het dus niet...

TomVDJ

TomVDJ

24-07-2018 om 19:05 Topicstarter

Gevonden!

Nog wat verder gezocht en toch gevonden waarover het gaat:

https://www.catawiki.be/search/search_items?locale=nl&q=sensor+electro&type=147

Dus toch van Jumbo: de Sensor Electro stripreeks, waarin blijkbaar 4 boeken uitgekomen waren. Ik had "Het harnas van Gandiloon" en "Gevaar op de boortoren". Maar blijkbaar zijn die boeken zo goed als niet meer te vinden, dus laat staan dat ik nog zo'n pen vind...

Maar toch blij dat ik nu weet welke boeken het waren...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.