Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie kent dit speelgoed?

Ik ben op zoek naar de naam van een soort constructie speelgoed wat ik van vroeg ken, maar eigenlijk niet weet of het nog bestaat.
Het zijn veel witte staafjes, waar je blauwe of rode vierkante plaatjes in kon schuiven en dan kon je een kubus maken. Ik vond dat vroeger zulk leuk materiaal om mee te bouwenHet is van kunststof.
Tegenwoordig heb je magnetics, maar dat blijft niet staan als je er met je playmobielpoppetje overheen gaat.
Ik hoor het graag wat het is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedoel je plasticant?

Dat was vroeger (en dan heb ik het over begin jaren 70) blauw. Holle elementjes waarin je gele verbindingsstukjes schoof. En inderdaad kon je met rode en gele vierkante plaatjes de vakjes dicht maken. Er zaten ook wieltjes bij en een motortje. Inderdaad was dat erg leuk speelgoed, mijn broer had het maar ik speelde er ook graag mee, je kon er van alles mee maken!! Het zat stevig in elkaar dus je kon er ook goed mee spelen.

Hahaha

generatiegenoot

Jo

Jo

15-01-2011 om 16:07

Tupperware

Ik denk dat Corine het speelgoed van Tupperware bedoelt. Mijn zus had dit vroeger ook en wij maakten er vaak meubeltjes voor het poppenhuis van. Ik heb het laatst gevonden op MP, zie link: http://hobby.marktplaats.nl/overige-hobby-en-vrije-tijd/409163356-mooi-oud-speelgoed-build-o-fun-van-tupperware-toys.html

*corine*

*corine*

15-01-2011 om 16:51 Topicstarter

Goh

Ik had er geen idee van dat het van Tupperware was. En mijn moeder dealde er nog wel in Inderdaad, die bedoelde ik. Heb meteen een bod geplaatst. Geen idee wat een reëel bod is.
Bedankt voor het meedenken!!!

Hee wat leuk

mijn zus had dat ook, inderdaad dat van tupperware!

Ach ja!

Wat grappig, járen niet meer aan gedacht. Wij hadden dat Tupperwarespul volgens mij op school! (jaren '70)

Jesse_1

Jesse_1

16-01-2011 om 22:02

Wat leuk!

Dat hebben wij vroeger ook gehad (of hadden de buren het, waar ik ook kind aan huis was?). Veel mee gespeeld iig!!

mirreke

mirreke

20-01-2011 om 14:52

Haha! bijzonder gevoel!

Ik heb juist (zo bleek na inspectie) weer veel gespeeld met plasticant. Geen idee van wie het was, wij hadden het iig niet. Maar toen ik het zag herkende ik weer helemaal in mijn lichaamsgeheugen hoe het voelde om die buisjes op de gele montagestukjes te duwen. Ik voel ahw die heel zachte weerstand nog om ze op elkaar te duwen. En hoe glad het plastic aanvoelde. Wat een bijzondere sensatie zeg!!

Minet

Minet

21-01-2011 om 08:13

Mirreke!

Hahahhaha, het lijkt wel een reclamepraatje voor een sexy speeltje! Hahahahhaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.