Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

14-02-2010 om 22:08

Wie kent het spel skip-bo?

Omdat mijn kinderen Uno zo'n leuk spel vinden dacht ik dat het leuk was om Skip-bo ook aan te schaffen. maar ik snap echt geen biet van de uitleg! IWe kent het spel en kan het mij uitleggen?
Ik snap bv niet: ik neem 30 kaarten, 1 kaart omgedraaid erop. Dan nog 5 kaarten in mijn hand. Nu moet ik volgens mij die kaarten kwijt raken maar moet ik nu beginnen met 4 kaarten met een 1 in het midden te leggen of moeten ik die uit die 5 kaarten in mijn hand halen, als ik nou geen 1 in mijn hand heb? Wat dan? Dan kan ik niet en dan? Dan heb je nog een afleg stapel, hoe kom ik daar nu weer aan?

Kortom heel veel vragen...kan ook alleen engelse internetfilmjes vinden met uitleg!

groeten Mariska

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 22:19

Skip bo

kun je ook via internet spelen en dan heb je het spel zo door hoor! zo heb ik het ook geleerd en het is behoorlijk verslavend

http://www.zylom.com/nl/gratis-online-spelletjes/skip-bo-castaway-caper/?sgid=3915

Brianna F

Brianna F

15-02-2010 om 09:06

Spelregels.

Het is een verslavend spel, we spelen het elke dag wel een keer of wat. Iedereen heeft een stapeltje van 25 a 30 kaarten met 1 omgedraaid erbovenop. De bedoeling is dat je die stapel leegspeeld. Als je begint pak je 5 kaarten van de andere stapel kaarten. Als je niet af kan leggen, doordat je geen 1 hebt bijvoorbeeld dan leg je die op je eigen aflegstapeltje voor je. Daar mag je maximaal 4 kaarten naast elkaar leggen, kun je daarna nog niks, dan moet je kaarten gaan afleggen op de kaarten die er al liggen. Nadeel daarvan is dat je de kaart eronder niet kan gebruiken als je 'm nodig hebt.
meer weten, hier spreekt een skipbo junk

madelief

madelief

15-02-2010 om 22:54

Bedankt maar....

Super bedankt voor de link. Ik heb iets gedownload wat je gratis een urr kunt spelen. Na een uur snapte ik het inderdaad. Maar nu wil ik nog een keer, kan ik het op die site ook gratis spelen? dat kan ik nu weer niet vinden....
Maar goed, doel bereikt ik kan het spelen komende vakantie!

Gr madelief

Nasha 1st

Nasha 1st

15-02-2010 om 23:17

je kan het gratis via die site spelen, alleen is de versie beperkt....je kan hem downloaden, maar dat heb ik niet gedaan....

wouter

wouter

13-03-2014 om 11:26

spel ski bp

je hebt een stapel 20 kaarten die doe je met de afbinding naar boven dat je de letters niet ziet dat is je stapel die je weg moet spellen als je die stapel hebt weg speelt dan heb jij ge wonnen
en je mag vijf karten in je hand hebben als je niet meer kan dan pak je een kaart uit je hand en die leg je rechts of links van je neer maakt niet uit welke kaart dat mag je zelf weten met de letters naar boven toe dat mag iedereen wel zien dan sluit je weer aan dan pakje weer een kaar tot dat je er weer vijf heb in je handen heb je de ski bo kaar die mag je gebruiken als een 1 maar dan moet je er wel een twee op gooien voor alle letters behalve voor een twaalf dat mag weer niet
ik dat je hier wat mee kan
wouter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.